Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 5699
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Hei!

Skal på bilferie i år også og tenkte kanskje at jeg skulle prøve å utnytte tiden til noe nyttig. Annet en å sove og se på film. Har en ipad og en pc jeg kan bruke. Helst ipaden siden den er lettest å bruke i bilen. Skader ikke å få anbefalt noen gode filmer heller

[CENTER]http://2.bp.blogspot.com/-xsHw2RNEtXE/T80uVnUy4ZI/AAAAAAAAACU/zzwgVT4TmR4/s1600/vacation-family-car.gif[/CENTER]

Blir nok over 70 timer i bil. x) (Skal gjennom disse landene i denne rekkefølgen Norge->Sverige->Danmark->Tyskland->Nederland->Belgia->Frankrike->Tyskland->Danmark->Sverige->Norge)

Har vurdert å lære meg et programmeringsspråk, gjerne java siden jeg vil lære meg å lage apps til Android. Eller HTML som jeg allerede kan litt om. Må da ha bøker som kan lastes ned eller eventuelt filmer/youtube.

Har også lyst til å lære meg hacking, vet ikke hvor jeg starter da.

Eventuelt øve på tysken min. Har hatt 3 år med tysk på ungomskolen, men føler at jeg sitter inne med veldig lite. Så gjerne noe som lærer litt basic/nybegynner tysk. Tyske filmer er jo også en måte å lære tysk på. (Har jeg hørt).

Apper og spill anbefalinger tas gjerne imot.

Kom gjerne med flere forslag, er åpen for alt.
Sist endret av HuskaIkke; 12. juli 2013 kl. 05:06.
Fast & Furious filmene på Autobahn i Tyskland!

Hvis du ikke blir svimmel av å lese i bil, så er det å laste ned kindle og laste ned noen E-bøker gull verdt. Der har de noen bøker for _nesten_ alt
Motorhead og kald pils
Bingo titegn
Sitat av Taurean Vis innlegg
Motorhead og kald pils
Vis hele sitatet...
Får håpe han ikke kjører bilen da...

Når du førsk skal på bilferie kan jeg anbefale å faktisk se litt ut av bilen også, for å få med det hva som er rundt deg. Du kan se mye spennende da.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Last ned guidene til thenewboston fra youtube, han har både java og div android, c++ osv. http://www.youtube.com/user/thenewboston
Det vil være en fordel å ha de programmene han foreslår også, så du får prøvd ut litt ting i praksis. Det er på lavt nivå, men går utifra at du vil lære fra scratch.

I html kan denne http://htmlandcssbook.com/ være av interesse. Begynner ganske basic, og inkluderer css. Har sett den slengende rundt på nettet en plass om jeg ikke husker feil

Ellers vil eg anbefale å sette deg til å lese A song of ice and fire om du er interessert i slikt, gjorde turen til tyrkia mye mer behagelig for meg personlig

Når det kommer til tysk så finnes det helt sikkert noen bøker i bukta eller lignende, men hadde personlig aldri orket å gjøre dette, da turen blir nok en god del lengre av slikt.

Av serier så vil eg anbefale å få fatt på Prison break, Breaking bad, dexter, Game of thrones, eller Fresh prince of bel air om du liker slikt.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Takker for tipsene!

Pettle Boy: Fast and the furious filmene så jeg faktisk ifjor når jeg dro på ferie til tyskland/tsjekkia, tror det blir ringenes herre og batman filmene i år.

Gt&Hoo:Å se ut av bilen er det jeg bruker mye av tiden på, men det er mange steder det kun er skog og ingenting å se på. Da er det greit å ha litt annet å gjøre. Skal ikke kjøre bilen. Men tror heller at det blir en boks brus en øl.

ShaolinMonkSkal sjekke ut youtube kanalen og html nettsiden. Har faktisk hele første boken av song of fire and ice serien som jeg har planlagt å ta med meg.


Skal mekke en spotify liste så om noen har noen gode sommer/bilsanger å komme med hadde jeg blitt glad.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Takker for tipsene!

Pettle Boy: Fast and the furious filmene så jeg faktisk ifjor når jeg dro på ferie til tyskland/tsjekkia, tror det blir ringenes herre og batman filmene i år.

Gt&Hoo:Å se ut av bilen er det jeg bruker mye av tiden på, men det er mange steder det kun er skog og ingenting å se på. Da er det greit å ha litt annet å gjøre. Skal ikke kjøre bilen. Men tror heller at det blir en boks brus en øl.

ShaolinMonkSkal sjekke ut youtube kanalen og html nettsiden. Har faktisk hele første boken av song of fire and ice serien som jeg har planlagt å ta med meg.


Skal mekke en spotify liste så om noen har noen gode sommer/bilsanger å komme med hadde jeg blitt glad.
Vis hele sitatet...
Last ned masse småspill du ikke trenger å bruke mus på, kommer godt med når du begynner på vgs og ;p
Ellers kan du bruke tiden på å skrive søknad og CV som du kan dele ut når du kommer hjem
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Last ned project64 (emulator for nintendo 64) og spill mario64, har hatt latterlig mye morro med det spillet
Offline Minecraft er også en nevneverdig nødløsning fant jeg ut i går.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Kjøp lydbøker, så kan alle i bilen ta del i det også.
Spesielt bra om du er av typen som blir bilsyk av å lese!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Kjøp lydbøker, så kan alle i bilen ta del i det også.
Spesielt bra om du er av typen som blir bilsyk av å lese!
Vis hele sitatet...
Skulle akkurat til å foreslå vanlige bøker (de som er laget av papir og ikke bytes), men lydbøker er jo genialt. Da kan du høre bok mens du kikker ut av vinduet!

Anbefaller ''The Road'' på lydbok.
Er du ikke typen som liker bøker som dreper sjelen din og frarøver deg all form for lykke i flere uker så har du jo alltids Ringenes Herre, Hobbiten, Harry Potter osv.
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Får håpe han ikke kjører bilen da...

Når du førsk skal på bilferie kan jeg anbefale å faktisk se litt ut av bilen også, for å få med det hva som er rundt deg. Du kan se mye spennende da.
Vis hele sitatet...
Han skal lære java og greier. Tror du han skal kjøre samtidig? Smart du.
Jeg syns jetpack joyride er et veldig morsomt spill på iPhonen
Norskehesten
Alden's Avatar
vblog fra turen din. bruk ipdaen til og filme med. filme omgivelser osv.
Ta bilder og øv på redigering og filtering av bildene.
hvis du er en gamer så kan du få twich appen som streamer masse spill.
Ta en notatbok, evt. en datamaskin eller lignende.
Vink til hver bil som passerer over tid og skriv statistikk, gjennomsnitt og alt det der på hvem som vinker tilbake. Veldig fengende og underholdende! Er jeg rar som liker slike aktiviteter? Nesh. Kan også anbefale TheNewBoston på youtube om du ikke finner det komfortabelt å vinke til ukjente! God tur, da! :-D
Ikkje spis så mye salt snacks/mat, da blir man faens så tørst...

Kanskje kjøre på med noen indie games, de tar liten plass og gir mye morro og tidsbedriv. Som eks:

Papers, Please (Gratis og faktisk ganske bra.)
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=_QP5X6fcukM
Download: http://dukope.com/

Pokemon 3D (siden du er "pokemon addict")
Link: http://gamejolt.com/games/pokemon-3d...60/?os=windows

Wolfenstein 3D (gammel klassiker hehe)
Link: http://gamejolt.com/games/shooter/wo...rearmed/15442/

Vist du ikke har prøvd Game Dev Tycoon anbefaler jeg det også. Meget bra for å få noen timer til å forsvinne.

Du finner jo kanskje noe selv på GameJolt enklere som kan komme innom dine interesser.
Holde pusten i tunneller
Tiden går fort da

http://puu.sh/3Blhe.jpg
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Holde pusten i tunneller
Vis hele sitatet...
Lærdalstunnelen <3
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Skal mekke en spotify liste så om noen har noen gode sommer/bilsanger å komme med hadde jeg blitt glad.
Vis hele sitatet...
Owl City - When can i see you again
Basto - Again and again


Litt sånne type sanger eller? Jeg er iallefall glad i veldig melodisk EDM når jeg er ute å turer, men vanskelig å anbefale hvis du har en spesifikk musikksmak.
Hva med podcaster? Der har du alt i alle sjangere.

Jeg kan anbefale:
-Radioresepsjonen(selvfølgelig)
-P3 dokumentar
- The Joe Rogan experience
-Startalk med Neil Degrasse Tyson (min favoritt)
-Ted Talks
-Stuff You Should Know
Jeg var på en bilferie i 2 uker.
Der hvor vi var så var det ganske mye å se på, så vi så for det meste ut av vinduet.
Når jeg ikke gjorde det så jeg på serier.
Var forresten aldri ett øyeblikk jeg virkelig kjedet meg.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Last ned noen lydbøker av Alan Watts. Uansett hva du tenker om det han sier er han utrolig interessant og avslappende å høre på!
Du får ha en god bilferie! Lenge siden jeg var med på det, var når jeg bodde med familien Du burde også ta med deg noen fakta bøker om du ikke har nett i bilen. Da lærer du mye, du ser samtidig som du leser. Kommer godt med Ellers er det vel lydbøker, musikk (fått noen spillelister ser jeg) serier, filmer ++

Uansett, du får ha en kjempe reise, GOD TUR
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Får håpe han ikke kjører bilen da...

Når du førsk skal på bilferie kan jeg anbefale å faktisk se litt ut av bilen også, for å få med det hva som er rundt deg. Du kan se mye spennende da.
Vis hele sitatet...
Så du tror han sier han kan bruke ipad og pc mens han kjører bil?