Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2149
For et par dager siden så hadde jeg litt tid, så da dro lille(store) meg ut på tur. Jeg hadde sett dette stedet flere ganger når jeg kjørte hvem fra skolen. Jeg gjorde litt research. Det viste seg at det egentlig skulle bli et museum, men det ble aldri noe av. Det står blant annet et hus der, hvor det står "Slemdal" Det hele ser ut som en service stasjon for tog, det er en stor lang hall på sikkert 50-100m. Hele stedet var bombet med alarmer fra securitas, så jeg turte ikke gå inn i noen av stedene:P Det var også ganske bombet med taggen "FOS" som jeg har forstått står for "Fuck Oslo Sporveier"

Her er noen bilder:
http://imgur.com/a/X0Aw5
Sist endret av Nichotin; 11. november 2016 kl. 07:19.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Dette er Lokaltrafikkhistorisk Forening sitt museumsanlegg.
Tanken var å lage et museum for gamle t-baner og trikker.
De kom så langt som å henge opp kjøreledning og gjøre ting klart for drift, men så ble hele kabelanlegget rappet av kobbertyver. Pga diverse forsikringsproblemer ble ikke dette dekket, og økonomien til dette allerede fattige prosjektet falt i grus.

Det er også desverre en god del hærverk av ting som står der.

At det er bombet med FOS tyder på en særdeles dårlig innsikt i historien her.
Anlegget og vognene eies ikke lenger av Oslo Sporveier, men av en frivillig museumsstiftelse.

Stasjonsbygningen du ser er faktisk den gamle stasjonsbygningen fra Smestad fra det som den gang het Smestadbanen, senere Røabanen, senere bare Linje 2.
Sist endret av bakkus; 15. mars 2012 kl. 13:14.
Det bakkus sier stemmer korrekt.
jeg er med i foreningen og opplegget der er gitt opp blant annet siden det er konstant hærverk, så nå er samtlige t-baner, trikker & busser tatt bort og flyttet til et nytt område i Oslo.