Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1128
Hei!

Som tittelsen beskriver, ønsker jeg å vite hvordan man får lyd igjennom pc-høytalere når man spiller ps3? Har prøvd å sette høytaleren inn i "hodetelefon" inngangen på tv'n som jeg ble anbefalt, men funker altså ikke.. ?

Tusen takk for svar!
Har du skrudd opp lyden på TVen med høytalerne koblet til?
Da må du bare skru på mye lyd på tven din
Trådstarter
6 0
Har nok lyd på tv'n. Det er kun derifra lyden kommer, men jeg vil ha lyden ut fra høytaleren..
Som sagt, har du tatt lyden høyere mens høytalerne er koblet til? Er det lyd på høytalerne på en PC? Har du skrudd lyden til 100% når kabelen er i? Fungerer hodetelefoner?
Trådstarter
6 0
Har prøvd å skru opp lyden på tv'n mens høytalerene er inni, men får kun dn vanlige lyden, akuratt som ikke det står i noe høytalersytem bak tv'n
http://i.imgur.com/jylXX.png

Du må trykke der. Værsågod.



edit: ser at dette problemet mest sannsynlig ikke handler om integrerte pc-høyttalere, men helt generic høyttalere. I så fall, ignorer meg.
Sist endret av Nougatti; 27. februar 2012 kl. 22:25. Grunn: innså at jeg muligens misforsto
Trådstarter
6 0
Men pc'n høytalersystemet er kun koblet til tv'n, ikke pc. Jeg vil ha lyd gjennom de når jeg spiller playstation 3.
Du kan sjekke om tv'n er såpass ny at du kan overstyre veien lyden tar i menyene. Sjekk eventuelle output-settings i tv'n.
Sist endret av Nougatti; 27. februar 2012 kl. 22:28.
Trådstarter
6 0
Har nok prøvd det.. uten hell
Jeg har gjort noe lignende, bare hentet lyd ut til headset, det jeg da brukte , var analog inngangen. Overganger til headset kabelen (som sikkert ligner din høytaler kabel) fra rød og hvit kabel. Og game on.
Husk å fikse analog utgang i setupen på menyen også..

Om høytalerene dine har optisk er jo det klart bedre, men tviler på det. Siden du spør sånn.
Trådstarter
6 0
Nå fant jeg ut at, hvis jeg satte inn en par øretelefoner inn i tv'n kom det ikke lyd gjennom de, men gjennom tv'ns innebygde høytalere :O

Kanskje det er noe med innstillingene allikavel, har ikke fjernkontroll, og da er det ikke like lett. Bruker touch knappene på tv'n for å sjekke lydinnstillinger, men kanskje det er mulighet for å gjør mer med en fjernkontroll (Y)

Har en LG tv, forresten. Ingen andre råd?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Heh, regner med at du er sikker på at det er rett inngang du setter den inn i? Er jo også en mulighet at inngangen er herpa
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Ps3 har støtte for å sende lyd utifra phono kabelen. og jeg regner med at det er en AUX inngang på anlegget ditt, det du da trenger er:

http://www.majadu.co.uk/ekmps/shops/majadu/images/3.5mm-mini-jack-to-twin-rca-phono-socket-lead-cable-0.5m-50cm--337-p.jpg