Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2526
Registrerte meg idag som enkeltmannsforetak, og etter et par timer begynte telefonene å ringe. 180.no, 1881, gule sider osv. Hva kan jeg gjøre med det?
Ingenting, det er ingen lover, regler eller registre du kan bruke for å stoppe markedsføring mot bedrifter/enkeltpersonforetak, som det faktisk heter.
Sist endret av Mith; 9. februar 2012 kl. 13:03.
Litt seint nå, men et godt tips er å ikke registrere telefonnummer når man registrere foretaket sitt. Det er faktisk ingen plikt å fylle ut telefonnummeret
huff da. håper det roer seg etterhvert :/
Det gjør det. I starten blir du bombardert. Gjerne også av folk som vil ha deg til å endre selskapsform til NUF osv. Det roer seg. Jeg startet selskap i mars i fjor. Har omtrent ikke fått en telefon siden mai/juni
ring til operatøren din og si du vil settes opp med ingen 1:1 kommunikasjon. da er saken løst.
ingen selgere har da LOV til å ringe deg.
Jeg registrerte telefonnummeret mitt mot oppringning av selgere som privatperson. Det er det samme telefonnummeret jeg brukte da jeg opprettet mitt foretak. Det hjalp!
da setter operatøren opp `nei til 1:1 kommunikasjon`
hva er 1:1 kommunikasjon?

Edit: Fant det nå, men da kan ingen ringe meg da? Jeg har o mitt privatnummer registerert på foretaket
jo, alle andre en selgere kan ringe deg.
selgere "svartelister" deg, og de har ikke lov i følge norsk lov å ringe deg ned å mase.
1:1 kommunikasjon gjelder oppringing av selgere og plagsomme tullinger som telemarketing osv.
Sist endret av juzz; 9. februar 2012 kl. 14:03.
Jeg ble også nedringt av selgere i starten.. Det roer seg etter et par måneder.
Og hva enn du gjør, IKKE tro på en dritt av hva 180.no sier.

Jeg ble gang på gang lovet GRATIS førstemåneds prøvetid over tlf, og kunne avbryte neste måned dersom jeg ikke ønsket å fortsette.
Nå har jeg kranglet med dem i 3 måneder og sitter fortsatt med en ubetalt faktura på 1 000,- som det ikke er kommet enighet over. Makan til frekke folk.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Jeg ble også nedringt av selgere i starten.. Det roer seg etter et par måneder.
Og hva enn du gjør, IKKE tro på en dritt av hva 180.no sier.

Jeg ble gang på gang lovet GRATIS førstemåneds prøvetid over tlf, og kunne avbryte neste måned dersom jeg ikke ønsket å fortsette.
Nå har jeg kranglet med dem i 3 måneder og sitter fortsatt med en ubetalt faktura på 1 000,- som det ikke er kommet enighet over. Makan til frekke folk.
Vis hele sitatet...
Anmeld de, så er saken ute av verden på 2 dager.

EDIT: Eller saksøk for løgn. eks. en tjeneste de sa du skulle FÅ, men endte med å måtte betale.
Sist endret av juzz; 9. februar 2012 kl. 14:09.
Sitat av juzz Vis innlegg
Anmeld de, så er saken ute av verden på 2 dager.

EDIT: Eller saksøk for løgn. eks. en tjeneste de sa du skulle få, men ikke helt fikk.
Vis hele sitatet...
Problemet er at dette var en muntlig avtale, og den skriftlige delen sier at jeg skal betale de 1 000 kronene.
Over telefon ble jeg fortalt at jeg kunne se bort ifra det som sto der, for første måneden skulle være gratis i og med at jeg var så veldig skeptisk.

Dum som jeg var.
Sitat av juzz Vis innlegg
jo, alle andre en selgere kan ringe deg.
selgere "svartelister" deg, og de har ikke lov i følge norsk lov å ringe deg ned å mase.
1:1 kommunikasjon gjelder oppringing av selgere og plagsomme tullinger som telemarketing osv.
Vis hele sitatet...
Privatpersoner kan reservere seg mot det ja, men ikke bedrifter. Har du et enkeltpersonsforetak er du fritt villt.

Det er bare å hive all reklamen man får i søple og fortelle alle som ringer at man ikke er interessert så roer det seg fort ned
For en stund siden registrerte jeg et feil telefonnummer på brreg. Noen mnd senere hørte jeg ingenting. I tillegg skaffet jeg meg "Anti telefonterror" for android, så du får et varsel om når selgere ringer deg. Da kan du jo svare telefonen med ei brei nordlendingdialekt "Hallo, Du har kommet til han Jensemanns erotiske pratelinje. Æ må informere om at denne våte, deilige tjænesten koster 20 kroner minuttet fra pipetonen."
Jeg jobber daglig med NetCom Bedrift, og bedrifter kan reservere seg mot det.
Reklamer og 1 til 1 kommunikasjon kan alle stoppe å motta.
Sist endret av juzz; 9. februar 2012 kl. 15:07.
ok, da skal jeg ta kontakt med netcom

gjelder det selv om jeg har netcom privat?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Det gir seg ett er to-tre uker. Nå får jeg kun mail, som havner i spamboksen av seg selv. Null stress.