Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2272
Jeg har over nett blitt kjent med en fra tsjekkia som ønsker veldig å reise til Norge, men vet ikke hvor. Er det noen opplegg der man ser masse fin norsk natur ?
Eller noen fine steder som er et must?
Et sted som vil være må vel bli Geiranger og oppover sunnmøre der. Veldig mye fin natur! Var der selv for to år siden .
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Prøv å lokalisere et sted i nordland ;p

Har vært her selv 6 måneder som student, og hadde det ikke vært for at jeg er utrolig opptatt med skolearbeid, ville jeg vært utrolig hyper på å dra ut i den utrolig fine naturen, som er unik fra det lille med skog jeg hadde på østlandet.
Sjekk ut Elverumby.com
Elverum= villmark
Sitat av tom3008 Vis innlegg
Sjekk ut Elverumby.com
Elverum= villmark
Vis hele sitatet...
Er nå ikke så spennende å dra til Norge for å dra ut i skogen^^ Har vært i Elverum mange ganger, er ikke det mest eksotiske stedet
Nei :-)Nei :-)Nei :-)Nei :-)
Hvaler er jo veldig fint og koselig om sommeren. Og på vestlandet har vi jo mange fine fjell å titte på og noe fine fjorder har vi da rundt om kring i landet.
http://www.youtube.com/watch?v=zpf8MfQm8rY

Og noe i Oslo: http://www.dagbladet.no/2010/01/28/t...eise/10140152/

Og be han se Hedemarken, få litt norsk fjell kultur. Og Nidarosdommen i Trønderlag etc.
Fiske som er en stor del av vår kultur, mao dra til også Lofoten!
"Øko-Terrorist"
Lysefjorden!
undersøk randesund i kristiansand!
Kommer mange fine forslag her, Tusen takk for det
Hurtigruta er selvsagt det smarteste, og det er ikke så dyrt som man skulle tro. Jeg villa ha gått i land på Helgelandskysten (Brønnøysund og omegn) og reist rundt der et par-tre dager før jeg hadde satt kursen videre nord/sør-over etterpå.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sommer sted?
Kragerø, Hvaler, Tjøme og Stavern.
Utrolig fint på sommern på alle de stedene!
Vestlandet. Pick a fjord and pop an eye. Seriøst, hvis du skal imponere vedkommende er vel fjordlandskapet noe av det mektigste vi har å by på. Mye fint oppe i Lofoten også. Sørlandet er jo digg om sommeren, men skal han få brukt blitsen litt så er Hardangerfjorden, Geirangerfjorden, Lysefjorden osv. veien å dra.
Risør, Sætre, Hvasser på Tjøme er digg... strender å øyer med fulle damer.. sør/østlandet om sommern er konge..
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Bare for å heve all tvil stiller jeg meg i rekkene blant alle som sier at fjorder er veien og gå. Se prekestolen, og ta hurtigruta. Dessuten tar ikke fjordene betalt for å bli glodd på, og hurtigruta er ikke så dyr at det gjør noe.
hardangervidda er nå veldig vakker da. om man vil se natur.
Kom til Rauma Kommune. "Verdens beste kommune for naturglade mennesker"

http://www.romsdalsalpene.com/
Sommarøya!
Sist endret av Ondskap; 14. mars 2010 kl. 02:59.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Sørlandet er fint på sommeren. Fin natur er det også
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Som forøvrig er i Nord Norge og langt fra sivilisasjonen.
Risør er stedet. Om sommeren er det et blomstrende sted med mye aktivitet og mennesker. Man har havet i nærheten og strendene er ikke langt unna. De har også en nydelig pilskultur om sommeren, og har enda igjen å møte et surt mennesker der på denne tiden :-) Trebåtfestivalen er noe man må få med seg, hvis man er på den kanten rundt den tiden. Er du heldig får du også møte en kjendis eller to da veldig mange foretrekker Risør og omegn i sommeren. Jeg har hytte i nærheten og Risør er konge om sommeren!
Du får passe på å be de komme til Norge den ène uken vi har sol og fint vær.
Sitat av Max_Uflax Vis innlegg
Som forøvrig er i Nord Norge og langt fra sivilisasjonen.
Vis hele sitatet...
Hva er galt med Nord Norge?
Han skal på ferie sant?
Når han er fra tsjekkia å skal til norge så kan han like godt dra til nord norge som til sør norge.

Og uansett..
Når man drar på ferie så skal det ikke føles ut som du sitter i hagen å griller, da skal man langt vekk!
som søring så må eg vel nesten anbefale Lyngen i nord-norge. er en meget pen plass og omgivelser. Ellers så har du jo Folgefonna, Hardangervidda, prekestolen og hurtigruta. Alt det i en ferie, da får han sitt landet på "tvers og langs". Samt en minnerik tur
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Skal du nedom sørlandet så må du en tur innom Mandal
Eller Bergen og Voss?
Og forresten...

Somarøya, ser ganske øde ut, men er utrolig fint der.
Og perfekt for turister. Hvalsafari, rafting osv.

Og se på de fine sandstrendene! : )
Ta en titt på panoramabildene mens du er i gang...
http://sommaroy.no/?dim=2007-09-28_15-21-16_Bildesommargy.jpg
Sist endret av Ondskap; 14. mars 2010 kl. 13:44.
Sitat av tom3008 Vis innlegg
Sjekk ut Elverumby.com
Elverum= villmark
Vis hele sitatet...
Man må for all del ikke sende turister til Elverum.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Hva er galt med Nord Norge?
Vis hele sitatet...
For min del ingen ting, er egentlig fra Østlandet, men har bodd her oppe i ca 35 år.

Folk sørfra synes å tro at det ikke er noe særlig sivilisasjon her oppe, hører ofte kabinpersonalet på Norwegian fly oie seg og uttrykker hvor glade de er for å bare trenger å oppholde seg her (Bardufoss og Tromsø) i 30 minutter av gangen.

Pleier forresten å ta hyppige båtturer til Brensholmen, Sommarøy og omkringliggende øyer om sommeren. Så har man jo Laukvik, Botnham osv på Senja rett over fjorden, utrolig fin natur, og sol 24/7 når været er bra.