Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 993
Hei!
Jeg har fikk plutselig angst for 7 måneder siden. Etter det begynte jeg å bruke Rivotril etter behov. Har brukt ca. 25 2mg piller i løpet av de siste 7 månedene. Vanlig bruk er 1mg (halv pille) hver 3-4 dag. Jeg hadde også en periode der jeg brukte 20 5mg imovane i en 14 dagers periode.

Siden jeg har angst fra før av er det vanskelig for meg å si om det er mangel på rivotril eller vanlig angst jeg føler. Er det noen som har pipling basert på det jeg skriver?
Du kan ha blitt avhengig. Veldig stort forbruk har du ikke. Men kanskje du skulle snakket med noen om dette? For å få hjelp til angsten? Piller kan være flott der. Men det gjør jo ikke noe med angsten i det lange løp.
Trådstarter
5 0
Sitat av missjones Vis innlegg
Du kan ha blitt avhengig. Veldig stort forbruk har du ikke. Men kanskje du skulle snakket med noen om dette? For å få hjelp til angsten? Piller kan være flott der. Men det gjør jo ikke noe med angsten i det lange løp.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Har fått hjelp med angsten, og det går bedre og bedre, men usikker nå på hvor symptomene kommer fra. Har brukt rivotril når jeg ikke har klart å håndtere det.
Sist endret av candysmandy; 27. juli 2018 kl. 19:50.
Fullt mulig.

Ta ett break på minst ei uke, da vet du helt sikkert.
Hvis du ikke vil ta ett break på ei uke, vel, der har du svaret.

Hvor lenge siden tok du sist da?
Sist endret av travaxa; 27. juli 2018 kl. 19:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
5 0
Sitat av travaxa Vis innlegg
Fullt mulig.

Ta ett break på minst ei uke, da vet du helt sikkert.
Hvis du ikke vil ta ett break på ei uke, vel, der har du svaret.

Hvor lenge siden tok du sist da?
Vis hele sitatet...
Onsdag natt kl 1. Så ca 36 timer siden+
Hvis du går på Rivotril daglig over 7 mnd er det noe av det som er veldig vanskelig å slutte med. Du tar Rivotril for å slippe angsten men når du sluttet med Rivotril så er angsten bare verre. Jo lengre du drøyer med å slutte med Rivotril desto verre blir det og du vil sannsynligvis utvikle andre forbier i tillegg. Få hjelp hos psykiater nå og ta tak i problemene. Det blir bare vanskeligere og vanskeligere jo lengre du venter. Jeg heier på deg. Lykke til
Trådstarter
5 0
Sitat av why_not Vis innlegg
Hvis du går på Rivotril daglig over 7 mnd er det noe av det som er veldig vanskelig å slutte med. Du tar Rivotril for å slippe angsten men når du sluttet med Rivotril så er angsten bare verre. Jo lengre du drøyer med å slutte med Rivotril desto verre blir det og du vil sannsynligvis utvikle andre forbier i tillegg. Få hjelp hos psykiater nå og ta tak i problemene. Det blir bare vanskeligere og vanskeligere jo lengre du venter. Jeg heier på deg. Lykke til
Vis hele sitatet...
Takk! Som det står i posten min så skriver jeg "Vanlig bruk er 1mg (halv pille) hver 3-4 dag." Dette er mer sporadisk og kun etter behov. Jeg kan fint sitte med angst, men etterhvert kan den ta overhånd.
Anonym bruker
"Elektronisk Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eneste måten er nok å ta en pause og se om du får symptomer for abstinenser for å finne ut om du er avhengig eller ei.
Noen blir fort hekta på benzo, andre ikke. Så varierer.

7-10 dager uten da burde nok alt være ute av kroppen din så om du merker noe symptomer for abstinenser så er du "avhengig".
Men jeg tviler på at du er skikkelig avhengig. Du sier du har brukt: 25 2mg piller i løpet av de siste 7 månedene. Det er 1x2mg pille hver 8.4 dag. (30 dager x 7 måneder) / 25 piller = 8.4.

Så du burde ikke være super avhengig, men noen abstinenser kan det hende du får pga lang halveringstid for rivotril
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selvom du har brukt det bare hver 3-4 dag er halveringstida på rivotril 5 dager så du har hatt det i kroppen og vært i en viss grad påvirka kontinuerlig hele tida. Det er insane lett å bli avhengig av så jeg ville sagt du er det. Gå fire-fem uker uten å motstå den psykiske fristelsen å ta mer. Er du mer angstfull da så er det angsten, men akuratt nå er det nok en blanding av mangel på rivo mental abstinens og angst.

Du har helt klart en avhengighetsmønster/misbruksmønster siden du brukte 20 imovane på 14 dager bare på pur så mitt tips til deg er å holde deg unna alt av piller for plutselig pillenarkoman
Trådstarter
5 0
Virker som dere har dessverre rett. Etter to en halv dag så har symptomer som hjertebank, kvalme, urohet dukket opp. Var nødt til å supplere med 0.5mg for å fungere. Har begynt å lese meg opp på hvordan jeg kan minke forbruket over tid. Har også fått legetime for hjelp.

Hvis noen har noen tips setter jeg veldig pris på det