Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2219
Hei!

Jeg driver litt amatørmessig å lære meg html og css, men sliter litt. Har integrert en søkeboks i Brackets, men får den ikke til å fungerer i previewen.

Har denne HTML koden:


<div class="container">
<div id="search_wrapper">
<div id="search_form" class="clearfix">
<h1>Start ditt søk her</h1>
<p>
<input type="text" class="text" placeholder=" " value="Tast inn stikkord" onfocus="this.value = '';" onblur="if (this.value == '') {this.value = 'Tast inn Stikkord(s)';}">
<input type="text" class="text" placeholder=" " value="Sted" onfocus="this.value = '';" onblur="if (this.value == '') {this.value = 'Sted';}">
<label class="btn2 btn-2 btn2-1b"><input type="submit" value="Search this website..."></label>
</p>


Hva er det jeg må endre på for å få den til å søke i alle HTML filene når de er blitt publisert?

Setter utrolig stor pris på hvis noen kan hjelpe meg.. Takk på forhånd :-)
Bare et lite tips, benytt type="search" istede for "text" placeholder er trolig det du forsøker å reprodusere med JS

Kode

<div class="container">
  <div id="search_wrapper">
    <div id="search_form" class="clearfix">
      <h1>Start ditt søk her</h1>
      <p>
        <input type="text" class="search" placeholder="Tast inn stikkord">
        <input type="text" class="search" placeholder="Sted">
        <label class="btn2 btn-2 btn2-1b"><input type="submit" value="Search this website..."></label>
      </p>
Forstår ikke helt hva du prøver å oppnå. Skal du søke i HTML-filene dine som ren tekst?
Ved implementering av søk er det ofte vanlig å involvere database av noe slag; som PostgreSQL eller couchDB f eks
Sist endret av nudo; 29. oktober 2015 kl. 06:54.
Sitat av nudo Vis innlegg
Bare et lite tips, benytt type="search" istede for "text" placeholder er trolig det du forsøker å reprodusere med JS

Kode

<div class="container">
  <div id="search_wrapper">
    <div id="search_form" class="clearfix">
      <h1>Start ditt søk her</h1>
      <p>
        <input type="text" class="search" placeholder="Tast inn stikkord">
        <input type="text" class="search" placeholder="Sted">
        <label class="btn2 btn-2 btn2-1b"><input type="submit" value="Search this website..."></label>
      </p>
Forstår ikke helt hva du prøver å oppnå. Skal du søke i HTML-filene dine som ren tekst?
Ved implementering av søk er det ofte vanlig å involvere database av noe slag; som PostgreSQL eller couchDB f eks
Vis hele sitatet...
I eldre versoner av IE funker ikke placeholder, da må man bruke Js for å oppnå samme effekt.
Sitat av Vetikkelengerjæ Vis innlegg
Hva er det jeg må endre på for å få den til å søke i alle HTML filene når de er blitt publisert?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du er tjent med å benytte google søk hvor du legger " site:ditt.domene.tld" til det som skal søkes på dersom du ønsker å søke i statiske filer.
Sist endret av nudo; 29. oktober 2015 kl. 07:56.
Om du ønsker å legge til søkefunksjonalitet på nettsiden, uten bruk av en database, finnes det flere open-source-løsninger.
Du kan f.eks. bruke lunr.js eller Tipue.

- http://lunrjs.com/
- http://www.tipue.com/search/