Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3134
Fant ikke en bedre tittel men:

Jeg har begynt og få en veldig stor film samling nå , og så lurer jeg på beste programmet jeg kan bruke for og organisere dette ? Helst til MacBook da det er tungvint og legge alt inn på tlf tror jeg ?
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Jeg bruker mapper. F.eks en mappe som heter Filmer, og inni den en mappe som heter Action, en Eventyr, en Komedie osv. Du kan sortere de hvordan du vil ofc, i årstall eller sjanger eller skuespiller osvosv. Programmer vet jeg egentlig ikke noe om, men skal ikke være så vanskelig å finne hvis du googler tror jeg. Hvor mange filmer har du ca?
Trådstarter
30 0
Jeg har nærmere 1000 filmer , 200 blu-ray og 800 DVD'er ... Ja skal prøve og Google litt , mener jeg har hørt snakk om et program som heter collectors som skal være ok

Dette er da ikke filmer som ligger på pc'en men ekte filmer om jeg kan kalle det for det
Sist endret av Navlelodott; 12. juli 2015 kl. 00:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Switched Vis innlegg
Jeg bruker mapper. F.eks en mappe som heter Filmer, og inni den en mappe som heter Action, en Eventyr, en Komedie osv.
Vis hele sitatet...
Problemet med den strategien er at det tryner fort når du vil sortere etter meir enn eit kriterie. T.d. finne film regissert av y, med x som deltaker. Eit godt metadatasystem lar deg sortere etter vilkårlege val.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Problemet med den strategien er at det tryner fort når du vil sortere etter meir enn eit kriterie. T.d. finne film regissert av y, med x som deltaker. Eit godt metadatasystem lar deg sortere etter vilkårlege val.
Vis hele sitatet...
Er det kompatibelt med piratfilmer? Alle filmene jeg har er fra bukta, og de versjonene har vel ikke alt sånt lagret sammen med filmene?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Switched Vis innlegg
Er det kompatibelt med piratfilmer? Alle filmene jeg har er fra bukta, og de versjonene har vel ikke alt sånt lagret sammen med filmene?
Vis hele sitatet...
Rimelig trivielt problem. IMDB treng kun navn som input for å gi deg resten.

Sjølv bruker eg xbmc, som henter inn den slags automagisk, men har ikkje stor filmsamling.

Men googler du litt tipper eg du finn ein del alternativ du kan prøve.
Dvd profiler! Genialt program.

Enkleste er å legge inn med telefonen, for da kan du bare scanne strekkoden.

Veldig stor film samling var vel å ta i
Sist endret av MrKrokan; 12. juli 2015 kl. 05:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Denne kombinasjonen ble litt forvirrende
Sitat av Navlelodott Vis innlegg
Jeg har nærmere 1000 filmer , 200 blu-ray og 800 DVD'er
Vis hele sitatet...
og
Sitat av Navlelodott Vis innlegg
Helst til MacBook da det er tungvint og legge alt inn på tlf tror jeg?
Vis hele sitatet...
Skal du ha 800 DVDer( ca 1.5TB dersom kjørt igjennom handbrake ) + 200 BDer inn på en MacBook? Da er du fort oppe i 3 TB, kun i mediafiler. Eller skal du kun bygge opp en media indeks som holder styr på hvilken ekstern disk de forskjellige filmene ligger på?

Dette ser ut som et passende program, litt usikker på om det gir deg tilgang til imdb rated og watchlist.

Programmet forholder seg stort sett til amazon, fant ikke noe imdb oppkobling.

Monster Library kan importere titler fra fil.

Programmet forholder seg stort sett til amazon, fant ikke noe imdb oppkobling.

Monster Library kan importere titler fra fil.
Sist endret av nudo; 12. juli 2015 kl. 08:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser at DVD-profiler er tipset om tidligere. Jeg bruker denne selv og har etter de flestes målestokk en STOR samling. Jeg runder i disse dager 5.000 registrerte titler og er fortsatt utrolig fornøyd med DVD-profiler! Det står at den skal virke for iPhone/iPad (IOS).

Styr unna å sortere etter kategorier i mappesystem da det som nevnt finnes mange titler som havner i flere kategorier.
Det enkleste systemet er (som både DVD-profiler og IMDb bruker) å sortere alfabetisk på fimtittel. Selv her dukker det fort opp mange problemer da du har filmer som skifter tittel under eller etter produksjon, eller har forskjellige titler på forskjellige sprog og så videre.

Sitat av woff Vis innlegg
Det står at den skal virke for iPhone/iPad (IOS)
Vis hele sitatet...
Har ikke peiling på dette, viser til hva jeg siterte fra nett.
Sist endret av woff; 12. juli 2015 kl. 15:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mac og Windows gratis vareprøve.

DVD-profiler har lokal lenke, noe som gjør at man kan starte filmen direkte fra indeksen.

Men finner ikke noen imdb integrasjon for rate og watchlist.
Sist endret av nudo; 12. juli 2015 kl. 15:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Overrasket over at ingen har nevnt Kodi ennå! Henter informasjon fra imdb og det er som regel spot-on. Har kun hatt en bommert på The Office, da blandet den mellom den amerikanske og britiske, men ellers har det alltid vært rett, være seg tv-programmer eller filmer.
Sist endret av Duckie; 12. juli 2015 kl. 17:21. Grunn: Edit: Så Slash har nevnt xbmc, det Kodi het før
Mange bra indeksprogrammer for mediabibliotek, men har noen av disse imdb-integrasjon for rate og watchlist?
Sist endret av nudo; 13. juli 2015 kl. 09:22.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Kodi har det. I hvert fall med Confluence-themet (standardtemaet). Bare hovre musa til høyre hjørne for å rangere film etter ditt og datt. Du kan også filtrere slik at du ser bare filmer med de og de skuespillerne. I tillegg er det en mengde add-ons, lovlige, i gråsonen og definitivt ulovlig. Fant en der jeg kunne streame 1500 ulike TV-kanaler!
Det jeg oensker meg er aa kunne sortere paa mine ratings fra imdb. Og aa kunne sjekke watchlist fra imdb
Sist endret av nudo; 13. juli 2015 kl. 13:42.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Hvordan bruke imdb-watchlist i Kodi imdb-ratings er native i Kodi, så det har du allerede når du installerer det.
Sist endret av Duckie; 13. juli 2015 kl. 14:59.
Men det er da andre sine ratings? Hvordan får jeg inn de ratingene jeg allerede har på min profil i et slikt arkiv/indeksprogram?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Aaaaah, da vet jeg ikke. Trodde du mente gjennomsnittratingen fra imdb.
mine ratings og watchlist fra imdb.

Jeg har sikkert 300 filmer på mine ratings og ca 200 på watchlist, som jeg ønsker å få inn i et slikt program på magisk vis.
Du kan lett eksportere dine egne ratings fra IMDb hvis det er det du lurer på? Dette går også på Watchlist..
Sist endret av woff; 13. juli 2015 kl. 16:45.
Men da må disse eksportene oppdateres, har ikke et av disse programmene en 2 veis data integrasjon med imdb?
Sist endret av nudo; 13. juli 2015 kl. 18:18.
Tutorial How to Add Use IMDB Account Genesis Kodi XBMC
Sist endret av NoillStress; 13. juli 2015 kl. 19:20.
Takk, må prøves.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Endelig var jeg ninjaen.
Overskuddsmateriell
Jeg vil anbefale Plex, da kan man også lett få tilgang til filmene på mange andre platformer som eks mobilen. Plex server kan kjøres på Windows, Mac, Linux og NAS så er alle muligheter her
Sist endret av Bullhill; 15. juli 2015 kl. 07:00.
Jeg ble ikke helt klok på akkurat hvilke funksjoner op her ønsket seg. Jeg bruker Kodi til mitt mediebibliotek, men det er kun digitalt innhold. Ikke noe organisering av fysiske enheter. Og jeg foretrekker klart Kodi fremfor Plex.
Hvis du er ute etter et simplistisk GUI som både støtter filmer og TV-serier kan du ta en titt på tinyMediaManager.

http://www.tinymediamanager.org/wp-content/uploads/2013/06/movie_play.jpg

Edit: Fikk ikke med meg før jeg posta at det var snakk om fysiske filmer.
Sist endret av junkpal; 15. juli 2015 kl. 19:06.
http://sourceforge.net/projects/bashmcs/

denne er laget av en kar her på forumet, men er ikke oppdatert på en stund. Funket feilfritt med unntak av et par filmer som hadde noen merkelige titler.

Funka greit til linux, og bør dermed fungere på macOS i terminalvinduet.
Trådstarter
30 0
Her var det mye og lese , noen dager siden jeg var her sist men for og forklare en ting så er det ikke snakk om nedlastede filmer , dette er filmer jeg har kjøpt i butikk og bestilt fra cdon og Amazon osv skal lese gjennom alle svar i morgen