Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1034 118480
Sitat av Naits_ Vis innlegg
Nei, eller ja. Hvis du laster ned på SSD disker med et syk jævel at et nettverkskort.
Vis hele sitatet...
haha, nei, tror ikke jeg har det. Fulgte med dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593882

Vet jeg spør mye her nå men er dette tilfellet med bra nett på TG?:
Si at du hjemme laster ned Mass Effect med 2 mb/s. Grunnen til at du ikke får mer er at torrenten ikke er bedre seeda(?) Du kan ikke laste ned How I met your mother med 2mb/s samtidig, fordi du ikke har bra nok nett til det hjemme.
Dette vil da si, på TG kan jeg laste ned mange torrenter med høy nedlastningshastighet SAMTIDIG.
---------------------------
Er dette riktig?
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
haha, nei, tror ikke jeg har det. Fulgte med dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593882

Vet jeg spør mye her nå men er dette tilfellet med bra nett på TG?:
Si at du hjemme laster ned Mass Effect med 2 mb/s. Grunnen til at du ikke får mer er at torrenten ikke er bedre seeda(?) Du kan ikke laste ned How I met your mother med 2mb/s samtidig, fordi du ikke har bra nok nett til det hjemme.
Dette vil da si, på TG kan jeg laste ned mange torrenter med høy nedlastningshastighet SAMTIDIG.
---------------------------
Er dette riktig?
Vis hele sitatet...
Nei, det går så sinnsykt treigt på TG ut&inn... har mer fart på 70mbit'n hjemme enn jeg fikk på TG ifjord. I hastighet..
Sitat av jal23 Vis innlegg
Nei, det går så sinnsykt treigt på TG ut&inn... har mer fart på 70mbit'n hjemme enn jeg fikk på TG ifjord. I hastighet..
Vis hele sitatet...
Torrents kommer helt an på seedere og leechere, noe som din linje vs TG bare har gått på nettop dette. Nettet ditt er heller ikke noe raskere enn TG sitt på noen måte.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Torrents kommer helt an på seedere og leechere, noe som din linje vs TG bare har gått på nettop dette. Nettet ditt er heller ikke noe raskere enn TG sitt på noen måte.
Vis hele sitatet...
Neivel ok, derfor får jeg 8-9mb/s på steam torrents og ALT hjemme.
mens på TG ifjord MAXA jeg 3 mb/s...
fuck logic tg nett er best "xDxDxD"
Sitat av jal23 Vis innlegg
Neivel ok, derfor får jeg 8-9mb/s på steam torrents og ALT hjemme.
mens på TG ifjord MAXA jeg 3 mb/s...
fuck logic tg nett er best "xDxDxD"
Vis hele sitatet...
TG sin linje er på 200 gb/s, det er mer enn hva båndbredden til Thailand med sine 60 millioner innbyggere har. Det sier vel sitt uansett, du behøver ikke skryte av nettet ditt hjemme.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av ZarXon Vis innlegg
TG sin linje er på 200 gb/s, det er mer enn hva båndbredden til Thailand med sine 60 millioner innbyggere har. Det sier vel sitt uansett, du behøver ikke skryte av nettet ditt hjemme.
Vis hele sitatet...
GigaBIT! Og ikke sjans i havet at vi får brukt hele linja. Pga. utstyret på tg har hver rekke 2Gbit/s på deling.
Sitat av jal23 Vis innlegg
Neivel ok, derfor får jeg 8-9mb/s på steam torrents og ALT hjemme.
mens på TG ifjord MAXA jeg 3 mb/s...
fuck logic tg nett er best "xDxDxD"
Vis hele sitatet...
Logikken jeg prøvde å forklare her var at det er variende hvor mange seeds en torrent har, og derfor varierer hastigheten du laster ned i også, nesten uavhengig av nettet.
Er det noen butikker i nærheten av skipet? Tenker på matbutikk. Og hvilke dager i påsken har de åpent?
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Er det noen butikker i nærheten av skipet? Tenker på matbutikk. Og hvilke dager i påsken har de åpent?
Vis hele sitatet...
Dem har Ica på et senter rett siden av undergangen : )
Gått med litt frisk luft vettu
Sist endret av Heiho; 29. mars 2012 kl. 09:19.
De har å kantina inne i hallen, hvor man kan kjøpe ferdiglaget mat. Kanskje noe usunere en butikkmat i lengden.
Sitat av Heiho Vis innlegg
Dem har Ica på et senter rett siden av undergangen : )
Gått med litt frisk luft vettu
Vis hele sitatet...
Sitat av Legynd Vis innlegg
De har å kantina inne i hallen, hvor man kan kjøpe ferdiglaget mat. Kanskje noe usunere en butikkmat i lengden.
Vis hele sitatet...
Tenkte å handle mat når jeg kommer nedover, så slipper jeg å bruke plass i baggen til mat

Men hvordan er det med åpningstider i påsken? Når er butikkene stengt?
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Tenkte å handle mat når jeg kommer nedover, så slipper jeg å bruke plass i baggen til mat

Men hvordan er det med åpningstider i påsken? Når er butikkene stengt?
Vis hele sitatet...
Er vel åpent onsdagen også stengt fra da. Husker at vi fant en bunnpris eller søndagskiwi eller lignende som var åpent da. Men var jo robba for alt av brus, pizza og snacks.
Bor sånn 25 min fra Hamar, så skal kjøre selv innover. Men er det noen som har erfaring med å sove i bilen på parkeringsplassene der, og er det i det hele tatt lov? Kanskje dumt spørsmål, men tenkte kanskje det hadde vært artig å prøvd
Sitat av Shepard Vis innlegg
Bor sånn 25 min fra Hamar, så skal kjøre selv innover. Men er det noen som har erfaring med å sove i bilen på parkeringsplassene der, og er det i det hele tatt lov? Kanskje dumt spørsmål, men tenkte kanskje det hadde vært artig å prøvd
Vis hele sitatet...
Går sikkert helt greit det, men mye rare folk som er nyskjerrig og går rundt og titter inn vinduer. Så, det går sikkert fint, men blir lite privatliv antar jeg.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Går sikkert helt greit det, men mye rare folk som er nyskjerrig og går rundt og titter inn vinduer. Så, det går sikkert fint, men blir lite privatliv antar jeg.
Vis hele sitatet...
Haha, ja det er nok noen sånne rundt der og.. Men er np hvis jeg bare låser bilen og henger noen håndkler over vinduene
Sitat av Shepard Vis innlegg
Haha, ja det er nok noen sånne rundt der og.. Men er np hvis jeg bare låser bilen og henger noen håndkler over vinduene
Vis hele sitatet...
Legg ut registreringsnummeret og hvor du står parkert så kan hele freakrekka komme og løfte bilen vekk mens du sover.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Legg ut registreringsnummeret og hvor du står parkert så kan hele freakrekka komme og løfte bilen vekk mens du sover.
Vis hele sitatet...
Hahah, er akkurat det jeg er småredd for. Jeg ligger i bilen og sover søtt, og imens kommer det en gjeng med tullinger som enten rister bilen til den ligger på taket, ellers så er jeg flere meter under Mjøsa når jeg våkner ..
Sitat av Shepard Vis innlegg
Hahah, er akkurat det jeg er småredd for. Jeg ligger i bilen og sover søtt, og imens kommer det en gjeng med tullinger som enten rister bilen til den ligger på taket, ellers så er jeg flere meter under Mjøsa når jeg våkner ..
Vis hele sitatet...
Håper du glemmer å sette på håndbrekket
Sitat av Shepard Vis innlegg
Hahah, er akkurat det jeg er småredd for. Jeg ligger i bilen og sover søtt, og imens kommer det en gjeng med tullinger som enten rister bilen til den ligger på taket, ellers så er jeg flere meter under Mjøsa når jeg våkner ..
Vis hele sitatet...
ikke vær redd, vi er harmløse. vi skal prøve og ikke ødelegge bilen din eller vekke deg. vi skal bare løfte den noen mil og legge den i en skog eller noe :P
Sitat av Shepard Vis innlegg
Bor sånn 25 min fra Hamar, så skal kjøre selv innover. Men er det noen som har erfaring med å sove i bilen på parkeringsplassene der, og er det i det hele tatt lov? Kanskje dumt spørsmål, men tenkte kanskje det hadde vært artig å prøvd
Vis hele sitatet...
Jeg og dama låner kassebil med madrasser, dyner og puter som vi skal sove i
jaja, da vet vi at vi finner freaks i en lastebil og i en bil med vinduene dekket med håndduker :P
spørsmål. Jeg skal ta flyet til gardemoen for å komme til TG, og tog videre derfra til Hamar. Ser at man kan ta tog direkte. Da jeg aldri har tatt tog på gardemoen før (eller generelt) har jeg et kort spørsmål.

Hvor mye tid burde man beregne på å komme fra terminalen til tog-stasjonen på gardemoen?
Sitat av etse Vis innlegg
spørsmål. Jeg skal ta flyet til gardemoen for å komme til TG, og tog videre derfra til Hamar. Ser at man kan ta tog direkte. Da jeg aldri har tatt tog på gardemoen før (eller generelt) har jeg et kort spørsmål.

Hvor mye tid burde man beregne på å komme fra terminalen til tog-stasjonen på gardemoen?
Vis hele sitatet...
Bergen 25 min fra Du går ut døra til du er på togstasjonen. Da skal du ha nok tid til og hente bagasje og.
Noen som har lyst til å komme med litt info rundt priser?

Hva har det kostet tidligere for vanlige ting som brus, energidrikk, sjokolade og mat. Varierer sikkert fra produkt til produkt, men greit å ha et utgangspunkt. Har ikke sett noe om dette på hjemmesidene deres.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Skateward Vis innlegg
Noen som har lyst til å komme med litt info rundt priser?

Hva har det kostet tidligere for vanlige ting som brus, energidrikk, sjokolade og mat. Varierer sikkert fra produkt til produkt, men greit å ha et utgangspunkt. Har ikke sett noe om dette på hjemmesidene deres.
Vis hele sitatet...
Tror bare de selger energidrikke/slush og pizza er. Men la oss bare si at det er en grunn til at folk har med seg mat og drikke
De har også en kantine, med kantinepriser. Som er alt for høye til å leve av under oppholdet.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Noen som har lyst til å komme med litt info rundt priser?

Hva har det kostet tidligere for vanlige ting som brus, energidrikk, sjokolade og mat. Varierer sikkert fra produkt til produkt, men greit å ha et utgangspunkt. Har ikke sett noe om dette på hjemmesidene deres.
Vis hele sitatet...
Mener å huske at jeg ihvertfall betalte 250+ for en pizza. Mulig det var 300
Sitat av Echuz Vis innlegg
Tror bare de selger energidrikke/slush og pizza er. Men la oss bare si at det er en grunn til at folk har med seg mat og drikke
De har også en kantine, med kantinepriser. Som er alt for høye til å leve av under oppholdet.
Vis hele sitatet...
og regner derfor med en tur innom en lokalbutikk på Onsdagen og Lørdagen derfor hadde vært smart. Noen som kunne market på google-maps eller lignende noen butikker i nærheten av skipet (normale dagligvarebutikker helst, men rimelige priser) som man kan stikke innom å hamstre på før de stenger for påska? (altså ikke den lokale søndagsåpne kjosken med dobbelt så høye priser, og som er loppet for varer av andre TG-deltakere).

Det går helt fint om det er 15 min å gå for å komme dit. Har bare godt av litt luft
Sitat av Echuz Vis innlegg
Tror bare de selger energidrikke/slush og pizza er. Men la oss bare si at det er en grunn til at folk har med seg mat og drikke
De har også en kantine, med kantinepriser. Som er alt for høye til å leve av under oppholdet.
Vis hele sitatet...
Prøver å spare så mye plass som mulig, men får vel ta med litt hjemmefra da.

Sitat av Naits_ Vis innlegg
Mener å huske at jeg ihvertfall betalte 250+ for en pizza. Mulig det var 300
Vis hele sitatet...
Ouch

Sitat av etse Vis innlegg
og regner derfor med en tur innom en lokalbutikk på Onsdagen og Lørdagen derfor hadde vært smart. Noen som kunne market på google-maps eller lignende noen butikker i nærheten av skipet (normale dagligvarebutikker helst, men rimelige priser) som man kan stikke innom å hamstre på før de stenger for påska? (altså ikke den lokale søndagsåpne kjosken med dobbelt så høye priser, og som er loppet for varer av andre TG-deltakere).

Det går helt fint om det er 15 min å gå for å komme dit. Har bare godt av litt luft
Vis hele sitatet...
Innbiller meg at det blir ganske tomt der i løpet av onsdagen. Hvis ikke er jeg helt enig, det burde fint gå ann å ta seg en tur dit såfremst det ikke er kjempelangt å gå.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Prøver å spare så mye plass som mulig, men får vel ta med litt hjemmefra da.


Ouch



Innbiller meg at det blir ganske tomt der i løpet av onsdagen. Hvis ikke er jeg helt enig, det burde fint gå ann å ta seg en tur dit såfremst det ikke er kjempelangt å gå.
Vis hele sitatet...
Det tar rundt 7min å gå en vei Hvis du er ute første dagen er det nullstress bare hævettes mye kø. Dagligvarene stacker opp før TG
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av Skateward Vis innlegg
Noen som har lyst til å komme med litt info rundt priser?

Hva har det kostet tidligere for vanlige ting som brus, energidrikk, sjokolade og mat. Varierer sikkert fra produkt til produkt, men greit å ha et utgangspunkt. Har ikke sett noe om dette på hjemmesidene deres.
Vis hele sitatet...
Nøyaktige priser har jeg ikke, men husker hvertfall at det er meget dyrt å leve på.

Selv kjører jeg mest mulig medbrakt; en shitload med gulrøtter, kålrot og frukt til snacksing, mens brød med noe tubeost til andre enkeltmåltider. Noe som kan varmes i mikro kan være ønskelig til middag om man ikke er på riktig side av budsjettet til å kjøpe dette fra skipets kafeteria eller matstands.
Sitat av Skateward Vis innlegg

Innbiller meg at det blir ganske tomt der i løpet av onsdagen. Hvis ikke er jeg helt enig, det burde fint gå ann å ta seg en tur dit såfremst det ikke er kjempelangt å gå.
Vis hele sitatet...
Må da finnes mer enn 1 butikk i hamar innenfor 20 min gåavstand? Problemet er jo å finne de, så om noen er lokalkjente der, og kunne gitt beskjed om hvor man kan gå hadde det vært veldig greit Hvis ikke får jeg bare ta meg en gåtur rundt i hamar og leite
Gå rett fra skipet og mot byen, når du er ved togstasjonen skal det være en bunnpris på høyre side :P

Ikke sikker på et endepunktet er akkurat, men er ikke langt vekk, garantert noen nerder i nærheten som er på vei dit eller kommer derfra når dere er i området.

http://g.co/maps/wqp66
Synes matprisene i skipet ikke var altfor ille, omtrent likt som et vanlig gatekjøkken (tror jeg betalte 50 spenn for en burger elns?). Derimot kantina og Dolly Dimples standen var straight up robbery.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Synes matprisene i skipet ikke var altfor ille, omtrent likt som et vanlig gatekjøkken (tror jeg betalte 50 spenn for en burger elns?). Derimot kantina og Dolly Dimples standen var straight up robbery.
Vis hele sitatet...
Det blir dyrt å leve på 50kroners burgere. :P

Spør du meg så er Dolly Dimples straight up robbery uansett hvor den er. Pizzaen de lager på Dolly er ikke verdt pengene.
Slenger denne inn her også, jeg.

TG12 – Seatingtråd
Spørsmål. Når jeg skal frakte PCen til hamar lurer jeg litt på om det er trygt å bare sette pcen i baksetet i bilen. PCen er et år gammel nå, og føler at noe snart må ryke :P
Når man kjører tenker jeg da at det er mye dumper osv. i veien som gjør at noe kanskje "rister" i stykker eller noe?
Hvor i bilen har dere PCen når dere kjører til TG?
Sist endret av sgt_coke; 31. mars 2012 kl. 12:26.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Spørsmål. Når jeg skal frakte PCen til hamar lurer jeg litt på om det er trygt å bare sette pcen i baksetet i bilen. PCen er et år gammel nå, og føler at noe snart må ryke :P
Når man kjører tenker jeg da at det er mye dumper osv. i veien som gjør at noe kanskje "rister" i stykker eller noe?
Hvor i bilen har dere PCen når dere kjører til TG?
Vis hele sitatet...
Pleid å ha den i en koffert i bagasje-rommet, ikke vært noe problem det. Vet ikke helt hva jeg gjør i år, men blir vel noe lignende.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Spørsmål. Når jeg skal frakte PCen til hamar lurer jeg litt på om det er trygt å bare sette pcen i baksetet i bilen. PCen er et år gammel nå, og føler at noe snart må ryke :P
Når man kjører tenker jeg da at det er mye dumper osv. i veien som gjør at noe kanskje "rister" i stykker eller noe?
Hvor i bilen har dere PCen når dere kjører til TG?
Vis hele sitatet...
om det er snakk om svar risting burde det går fint. Altså kjøre på normal vei. Om det er snakk om litt kraftigere risting er skjermkortet litt utsatt.

Så anbefalingen er å ta ut skjerkortet og frakte det ved siden av.

Noen har og kjølere på CPU som ikke er monters veldig godt på, i så fall kan man jo demontere kjøleren. Men enkelte kjølere er jo skrudd veldig godt på, og da burde man være trygg.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Spørsmål. Når jeg skal frakte PCen til hamar lurer jeg litt på om det er trygt å bare sette pcen i baksetet i bilen. PCen er et år gammel nå, og føler at noe snart må ryke :P
Når man kjører tenker jeg da at det er mye dumper osv. i veien som gjør at noe kanskje "rister" i stykker eller noe?
Hvor i bilen har dere PCen når dere kjører til TG?
Vis hele sitatet...
Pleier å ha min på gulvet i baksetene, så den blir "klemt" mot setene og ikke rister så veldig
Sitat av jal23 Vis innlegg
Pleier å ha min på gulvet i baksetene, så den blir "klemt" mot setene og ikke rister så veldig
Vis hele sitatet...
Det jeg tenkte på å gjøre også :P
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
PCen er et år gammel nå, og føler at noe snart må ryke :P
Vis hele sitatet...
What? Jeg har fortsatt fungerende maskiner som er mellom to og åtte år gamle
Sist endret av Knudsen; 2. april 2012 kl. 10:35.
Var på Sverige-tur i går! Kjenner jeg begynne å glede meg som en liten unge
Her er et gammel kart som jeg fant av Hamar:
http://home.no/evil-twin/dump/karthamar.JPG
Sitat av Andreasftw Vis innlegg
Her er et gammel kart som jeg fant av Hamar:
http://home.no/evil-twin/dump/karthamar.JPG
Vis hele sitatet...
Er lett å spasere til Ica'en på 10 min om du går under undergrunnen ved Vikingskipet
bare 44 timer igjenn nå! jeg gleder meg
teller timer, om ikke lenge er jeg i viking skipet

(tror ikke jeg er den eneste som gleder seg her?)
Sist endret av StålSkuff; 2. april 2012 kl. 12:50.
Lurer på det med butikker der? Jeg har forstått det slik at det er en offisiell party-shop. Hva vil denne selge?
Når tenker folk å være i skipet egentlig?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Når tenker folk å være i skipet egentlig?
Vis hele sitatet...
under TG

tenker jeg blir der kl12. eller kl.01 kommer ann på hvor fort sjoføren gidder og kjøre