Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3629
I dag hadde jeg tenkt til å kjøpe noen klær fra http://eu.hollisterco.com
Sa jeg skulle betale gikk jeg raskt inn på shipping for de forskjellige land. Der ligger norge over trippelt så høy pris som resten av Skandinavia på hele 60 euro!

Det er noe som ikke stemmer her, hva tenker dere?
Shipping koster jo mere enn produktet jeg skulle kjøpe!?
sliter med det samme selv, utrolig høy frakt noen steder... 40usd for ett snowboardtrekk til 35usd :P
Dette kommer vel an på hvilken side man bestiller fra? Er jo ikke noe fastpris på 60EURO over alt.
Utvikler
Trådstarter
Altså, iforhold til resten av europa ligger vi på toppen, SELV MED DE SOM SKAL HA DEN PÅ DØRA.
Alt er dyrt i Norge, selv posten tar godt betalt. Hvordan Dealextreme kan tilby gratis frakt har jeg aldri forstått..
Masse fint på ebay med gratis frakt.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Alt er dyrt i Norge, selv posten tar godt betalt. Hvordan Dealextreme kan tilby gratis frakt har jeg aldri forstått..
Vis hele sitatet...
Du trenger å sette deg inn i hvordan internasjonale postsystemer virker. Det er nemlig ikke slik at posten Norge gir penger til posten i det landet ting skal til, de bare fungerer på den måten at de forventer at posten leveres videre i landet de sender det til. Dette er bestemt av UPU. Det samme gjelder da posten i Hong Kong, så de velger selv hvor mye de vil ta betalt fra DX, poste kommer fram likevel.
Det er ikke dyrt i Norge. Slutt med denne sutringen. Vi kan kjøpe svært mye med det lønnsnivået vi har. I de fleste andre land er det bare de rike som kan kjøpe noe særlig. Sånn er det ikke hos oss.
Sist endret av Ella; 9. desember 2011 kl. 20:34.
Så fordi vi er rike skal vi godta at ting er unødvendig dyrt?
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Så fordi vi er rike skal vi godta at ting er unødvendig dyrt?
Vis hele sitatet...
Så du vil heller at ting skal koste halvparten av hva de gjør idag, samtidig som lønningene kuttes med 2/3?

Ting er ikke dyrt sammenlignet med lønnsnivået her i landet.
Sist endret av Bombasa; 9. desember 2011 kl. 23:26.
Lønnsnivået her er ikke høyt fordi shipping koster tre ganger så mye som i våre naboland, lønnsnivået i våre naboland er heller ikke 1/3 del av norsk lønnsnivå
Utvikler
Trådstarter
Sendte dem en mail for å se om dette var riktig. Fikk dette igjen.

Thanks for emailing us about international shipping. Here are our rates:
Total Amount Standard
Delivery
$0 up to $50 $40
over $50 up to $100 $45
over $100 up to $150 $50
over $150 up to $200 $55
over $200 up to $300 $60
over $300 up to $500 $75
over $500 up to $700 $90
over $700 up to $1000 $100
over $1000 $120



Keep in mind that these rates don’t include your country’s import duties and taxes, which are your responsibility or the responsibility of whomever you send this order to. These charges are based on both international customs laws and which Hollister clothes you order, so we can’t really estimate how much this will cost you.

You can contact Norways's custom office for more information about these additional charges.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Alt er dyrt i Norge, selv posten tar godt betalt. Hvordan Dealextreme kan tilby gratis frakt har jeg aldri forstått..
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet fyller vel DealExtreme opp containere med varer som skal mer eller mindre samme plass (om det er "til Norge" eller "til Nord-Europa" vet jeg ikke). Det forklarer jo isåfall hvorfor det er såpass variabel leveringstid.
Om man regner at gjennomsnittlig nordmann tjener 3-400k i året betyr jo ikke det at det er alle som tjener så mye, og mange har kanskje bare halvparten av den lønna så å si at det er greit å betale så mye fordi vi er så rik er jo bare dumt.
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Så vidt jeg vet fyller vel DealExtreme opp containere med varer som skal mer eller mindre samme plass (om det er "til Norge" eller "til Nord-Europa" vet jeg ikke). Det forklarer jo isåfall hvorfor det er såpass variabel leveringstid.
Vis hele sitatet...
Det lille de taper på fraktkostnader er ikke stort sammenlignet med hvor mange flere kunder de har nå enn om de hadde tatt betalt for frakt.

Så alt i alt så tjener de faktisk på det. Ganske så bra og regner jeg med.
Sitat av Ella Vis innlegg
Det er ikke dyrt i Norge. Slutt med denne sutringen. Vi kan kjøpe svært mye med det lønnsnivået vi har. I de fleste andre land er det bare de rike som kan kjøpe noe særlig. Sånn er det ikke hos oss.
Vis hele sitatet...
Og dem rike tjener enda mere her... og er det rart at vi suttrer når vi skal betale dem rike 20ganger mere noen ganger flere hundre ganger mere enn hva dem betalte ?
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Og dem rike tjener enda mere her... og er det rart at vi suttrer når vi skal betale dem rike 20ganger mere noen ganger flere hundre ganger mere enn hva dem betalte ?
Vis hele sitatet...
Er jo ikke verre enn å flytte til en plass hvor prisene er lave og lønningene enda verre. Vips så får du billige varer samtidig som du har mye, mye mindre penger å bruke.
Sitat av Ella Vis innlegg
Det er ikke dyrt i Norge. Slutt med denne sutringen. Vi kan kjøpe svært mye med det lønnsnivået vi har. I de fleste andre land er det bare de rike som kan kjøpe noe særlig.
Vis hele sitatet...
Det her er jo bare tull. Bare de rike som kan kjøpe noe særlig? Hva er det for no? Folk kjøper da alskens greier i andre land også. At Norge er dyrt er ingen hemmelighet. Men samtidig får vi mange goder som følge av dette, så på mange måter går vel dette opp i opp...?

Men føler ikke akkurat at Norge er tilrettelagt for å kunne bestille ting fra utlandet. 200-kronersgrensa osv...
men det er kjipt når det mange ganger blir like dyrt eller dyrere å handle på nett enn i butikk i norge når alle tilleggsavgifter er lagt til, shipping, toll,"service"-avgift(!) og postkasser fulle av skjegg når man tenkte å være så lur og økonomisk. gjelder hvertfall alltid å sjekke før man bestiller.
I Danmark er lønningene på samme nivå som i Norge, og det er helt kriminelt mye billigere å motta pakker der.
Så nei, Norges økonomi vil trolig ikke legges i grus om vi skulle finne på å innføre mer humane priser på frakt.

Jeg skulle sende noen pakker fra Hellas til Norge og fikk beskjed om at det kostet like mye uansett hvilket land i verden jeg skulle sende til. Er dette vanlig?
Sitat av Timmy Turner Vis innlegg
I Danmark er lønningene på samme nivå som i Norge, og det er helt kriminelt mye billigere å motta pakker der.
Så nei, Norges økonomi vil trolig ikke legges i grus om vi skulle finne på å innføre mer humane priser på frakt.
Vis hele sitatet...
Bor heller i Norge og betaler en litt dyrere frakt enn Danmark som flere år på rad har hatt verdens høyeste skatt på over 50%..
Sist endret av Bombasa; 12. desember 2011 kl. 23:55.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Timmy Turner Vis innlegg
I Danmark er lønningene på samme nivå som i Norge, og det er helt kriminelt mye billigere å motta pakker der.
Så nei, Norges økonomi vil trolig ikke legges i grus om vi skulle finne på å innføre mer humane priser på frakt.
Vis hele sitatet...
Danmark har 5.5 millioner mennesker på 43000km^2. Noreg har 5 millioner på 386000km^2.
+at det er feil at lønnsnivået er det samme.