Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 6027
Spørsmålet er igrunn latterlig enkelt: Kan noen andre løse inn en sjekk som er skrevet ut til meg? Jeg spør pga. at den banken jeg bruker ikke er representert her hvor jeg bor. (Ja, jeg skulle ha byttet bank for lengst...)
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
I utgangspunktet, nei. Kan i noen tilfeller fungere da de i banken vet at han som løser den, er i slekt e.l
Trådstarter
Sitat av ShaolinMonk Vis innlegg
I utgangspunktet, nei. Kan i noen tilfeller fungere da de i banken vet at han som løser den, er i slekt e.l
Vis hele sitatet...
Takker for svar. Selv om det her ser mørkt ut :/ Hva med posten? Eller krever det kanskje konto i postbanken?
Du må nok dra i banken og løse inn sjekken selv. Husker at broren min prøvde å løse inn en sjekk som var til meg, han hadde med seg mitt leg og sitt eget - funket ikke.
Med ditt leg, personen som skal løse inn sjekken sitt leg og en troverdig fullmakt fra deg så burde det gå fint. Har gjort endel uttak o.l. med fullmakter og aldri opplevd noen problemer.-
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Ring banken å spør om det er mulig og hva slags papirer de eventuelt trenger for å gjenomføre uttaket til en annen person. Vil tro det går greit, hvis de vet om det på forhånd og h*n som skal løse den ut, har med ID og fullmakt.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Jeg bor på en såpass liten plass at jeg kan gå inn i banken, si kontonummeret mitt, og ta ut penger
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av ShaolinMonk Vis innlegg
Jeg bor på en såpass liten plass at jeg kan gå inn i banken, si kontonummeret mitt, og ta ut penger
Vis hele sitatet...
Ille nok trenger jeg bare å ringe og si navnet mitt, størrelse på summen og hvilket kontonummer det skal settes over til, selv om jeg bor 40mil unna banken min. Dèt er skummelt det
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bumper denne tråden med spørsmålet "Kan sjekker løses inn andre steder enn i banken?". F.eks "post i butikk".
Sitat av keentoo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Men igjen, kan dette gjøres i post i butikk?
her tror jeg det er best å ta en tlf til banken eller spørre i post i butikk neste gang du kjøper ostepopp til gamingen din
Signer, og skriv kontonr bak på sjekken og send den per post inn til banken..
Sitat av keentoo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Bare hvis den ikke er kryssa.
Det står i avsnittet nedenfor i wiki-artikkelen.
Men nå er det altså slik at jeg trenger pengene i dag, og banken stenger før jeg får meg ned til sentrum, men på Posten.no står det at "Vanlige banktjenester" kan gjøres i PiB, gjelder det da å løse ut/inn en sjekk? Noen her inne må vell ha gjort det før.
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Men nå er det altså slik at jeg trenger pengene i dag, og banken stenger før jeg får meg ned til sentrum, men på Posten.no står det at "Vanlige banktjenester" kan gjøres i PiB, gjelder det da å løse ut/inn en sjekk? Noen her inne må vell ha gjort det før.
Vis hele sitatet...
Ja, du kan løse den ut på PiB, så lenge sjekken er utstedt av en norsk bank. Har du konto i DnBNOR (og tidligere postbanken) er det gratis å heve den. Hvis ikke er det et gebyr på 50 kr.
du kan gjøre det til hvem som helst, så kan de siden ta den til bank. Hvis den er krysset, to paralle skråstreker, er det kun du som kan heve den.
Hvordan har du kommet i besittelse av en sjekk!? Noen fra Nigeria som har sendt deg den? Skeptisk.
@petterpan2 Konfirmasjonsgave sendt via post

Ny bump, viser seg at det er en bankremisse, og ikke en sjekk. Kan denne løses inn i Post i Butikk, og får jeg det isåfall ut i kontanter?