Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1852
Hei, Jeg er da på leting etter et bra rpg spill. Jeg vil helst ha et som er dyp og bra historie i. der man kan lage egen char. og komme opp i lvl. Liker best litt sandbox spill. skal være et spill som kun er singleplayer helst.
Har spilt spill som elder scrolls serien og kunne tenke meg noe lignende.

noen som vet om noen brae spill?:P
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Veit ikkje om du leiter etter denne typen, men har du prøvd Fable-serien ? Utrulig kjekt imo
...eller Final Fantasy serien, utenom 10-12, 13 derimot er så og si fin, men for lett.
Ja, Fable serien har jeg spilt. venter bare på at nummer 3 skal komme til pc^^

Wakoko@
lager man egen character i ff? får se om jeg får tak i den da^^
"Øko-Terrorist"
Sitat av coyote93 Vis innlegg
Ja, Fable serien har jeg spilt. venter bare på at nummer 3 skal komme til pc^^
Vis hele sitatet...
Fable II og III er vel eksklusiv til xbox?
Sitat av tr80r Vis innlegg
Fable II og III er vel eksklusiv til xbox?
Vis hele sitatet...
Et kjapt søk på wikipedia gir deg:

Platform(s) Xbox 360, Microsoft Windows[1]
På Fable III.
Fable II er eksklusiv til Xbox.
tr80r@
Fable 2 er kun xbox ja:/ men lånte en xbox da:P men Fable 3 kommer til pc, er bare utsatt utgivelse.
http://pc.ign.com/articles/110/1109940p1.html
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Vet at det ikke passer helt til kriteriene dine, men dersom du vil ha ei djup historie, finn fram Assassins Creed 2, du blir dratt rett inn i historien. Tilbake på topic så har ein eit spel som eg ikkje har hørt mykje om, men skal visst vere bra, pluss at det passer rimelig bra til det du spør om. http://www.gamer.no/artikler/28906/a...e-borderlands/ Du quester, levler, velger skills og hvilken type du liker å spille som. Høres veldig lovende ut.
Har assassins creed 1 og 2, veldig bra spill de og ja og Borderlands har jeg også. utrolig vittig spill:P
Dragon Age Origins?

det er vel en RPG...
F4celess@
har det og. runna det ep par ganger veldig bra spill^^
Torchlight ligger på steam til 4euro, 75% nedsatt, fått ganske bra kritikk, aldri prøvd det selv, men ser fett ut.
Det logiske valget ville vært Fallout 3 og NV, men disse har du sikkert spilt.
S.T.A.L.K.E.R serien er geniaaaaaaaal, selv om man ikke levler opp osv, så har det mange andre rpg elementer.
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
Torchlight ligger på steam til 4euro, 75% nedsatt, fått ganske bra kritikk, aldri prøvd det selv, men ser fett ut.
Vis hele sitatet...
Torchlight er et ganske bra spill ja. men blir litt mye det samme om og om igjen synes jeg:/

Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Det logiske valget ville vært Fallout 3 og NV, men disse har du sikkert spilt.
S.T.A.L.K.E.R serien er geniaaaaaaaal, selv om man ikke levler opp osv, så har det mange andre rpg elementer.
Vis hele sitatet...
Genial?:P får se om jeg får skaffa meg stalker da
Icewind Dale 1+2, Baldurs Gate 1+2 samt expansions til disse er spill som ikke kan unngåes. Du får alle seks spillene til 200,- tilsammen om du er heldig. Det gjorde jeg når jeg kjøpte to "total-pakker" på Game. Anbefales forøvrig å spille enern av Baldurs Gate med BaldursGateTutu, som gjør at du kan bruke grafikkmotoren som hører til toern.
Sitat av lroedal Vis innlegg
Icewind Dale 1+2, Baldurs Gate 1+2 samt expansions til disse er spill som ikke kan unngåes. Du får alle seks spillene til 200,- tilsammen om du er heldig. Det gjorde jeg når jeg kjøpte to "total-pakker" på Game. Anbefales forøvrig å spille enern av Baldurs Gate med BaldursGateTutu, som gjør at du kan bruke grafikkmotoren som hører til toern.
Vis hele sitatet...
hørt en del om baldurs gate^^ får se om jeg kan få tak i dem da:P
Arkanum! Veldig bra story, men litt mange bugs. Anbefales uansett
Hvilket format? Har du bare Xbox eller sitter du på en PS3 også ? ^^ Er en del ekslusive titler rundt omkring, så best å vite før man slenger ut anbefalninger.
Sitat av Sethalas Vis innlegg
Hvilket format? Har du bare Xbox eller sitter du på en PS3 også ? ^^ Er en del ekslusive titler rundt omkring, så best å vite før man slenger ut anbefalninger.
Vis hele sitatet...
er kun en xbox jeg har tilgang på:/

duda@
får se om jeg finner det noen plass:P
Dragon Age Origins, Oblivion IV, ffx/xii/vii
Vet ikke om det finnes noe til de konsollene du har, men Fire Emblem var fengende fett :3
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Et av mine favoritt rollespill til PC er The Witcher. Du lager ikke figuren din selv, og det er heller ikke særlig sandkassespill. Men historien er den beste jeg har opplevd innenfor rollespill. Universert er rikt og detaljert og figurene er meget gode. Da særlig hovedpersonen Geralt.

Videre så har jo God old Games lagt ut mange klassikere til salg. Baldurs gate 1 og 2. Icewind dale, Planescape Torment, Vampire the Masquerade osv. Så kan det nevnes det originale Deus Ex som du kan få på f.eks steam for en billig penge. Og til slutt system shock 2 hvis du greier å få det til å fungere.
Sitat av tep0sen Vis innlegg
Et av mine favoritt rollespill til PC er The Witcher. Du lager ikke figuren din selv, og det er heller ikke særlig sandkassespill. Men historien er den beste jeg har opplevd innenfor rollespill. Universert er rikt og detaljert og figurene er meget gode. Da særlig hovedpersonen Geralt.

Videre så har jo God old Games lagt ut mange klassikere til salg. Baldurs gate 1 og 2. Icewind dale, Planescape Torment, Vampire the Masquerade osv. Så kan det nevnes det originale Deus Ex som du kan få på f.eks steam for en billig penge. Og til slutt system shock 2 hvis du greier å få det til å fungere.
Vis hele sitatet...

The Witcher synes jeg ble litt for rett frem. synes det ble samme slutt på mange quest uannsett hva slags valg man gjorde:/
vampire the maquerade har jeg nettopp lastet ned og skal teste^^ men skal sjekke ut deus ex og system shock
hmmm, nyeste fallout?
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Som sagt tidligere, Fallout-serien ! Korleis kunne eg gløyma eit så fantastisk spel ?
har spilt gjennom de siste fallout spillene:P men takk alle sammen for gode spill forslag har nok å game en stund nå
Gothic serien er jo alltid en slager!

Gothic 1 + 2 er de desidert beste. Gothic 3 er helt greit men fortsatt ett kongespill, Gothic 4 har jeg enda ikke prøvd.

Risen er også ett meget gøyalt RPG spill.
Om du ikke er avhengig av tredje eller førstepersjon spill vil jeg anbefale sacred 2 eller gå oldschool diablo
Sitat av Dead Roach Vis innlegg
Om du ikke er avhengig av tredje eller førstepersjon spill vil jeg anbefale sacred 2 eller gå oldschool diablo
Vis hele sitatet...
spilt mye diablo^^ og sacred 1 + 2 også gode spill:P