Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2429
Heisann..!

Har nå lastet ned ett par spill fra BitLord.
De ligger nå lagret der som .cso filer.
Spørsmålet mitt er da som følger; åssen legger jeg de over på PSP'en.
Er rimelig grønn på data, så vennligst forklar det som om det skulle være til en unge..
PSP har Firmware M33 (var det ikke det det het tro..?)

På forhånd takk..

Beklager, da har jeg allerede oppdaga at det ene spillet ligger lagret som en .cso fil, og det andre som b-atman.R00 til .R26
Håper noen skjønner hva jeg mener...

Runar
Sist endret av Sledgehammer; 27. januar 2009 kl. 22:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei.
Googla litt og fant med en gang dette:

Du må innstallere Devhook på PSP en din. det ber en slags launcher for psp (??)
men du kan ikkje kjøre "Pirat" ting på siste firmware. alldri oppgrader pspen din høyere enn 2.82 for tiden.

Her er Informasjonen om install til Devhook.

Hvordan installere DevHook 0.5 med fw 2.82:

* Først må du koble PSP til PC-en din ;
* Start Ultimate Installer v1.5 på PC-en din og velg "DevHook 0.50 with 2.82". Da blir det kopiert alle filene du trenger til minnekortet ditt (kopieringen kan stoppe litt på 97% bare vent)
* Når kopieringen er ferdig går du tilbake til XMB og til GAME. Her starter du "PSAR Dumper" programmet.
* Når du har kommet inn i programmet skal du trykke X
* Når du har trykket X kommer det mange linjer nedover skjermen, 2.82 blir kopiert til minnekortet ditt
* Når programmet er ferdig slår du PSP-en helt av
* Så slår du på PSP-en og aktiverer USB-tilkoblingen igjen
* I rooten av minnekortet vil du se en ny mappe som heter "F0"
* I rooten er det også en fil som heter "DevHook Setup.bat". Dobbelklikk på den. Det kommer nå opp et vindu med noe tekst
* Når vinduet går bort kobler du fra USB-en og gå til GAME i XMB. Her starter du DevHook 0.50
* Inne i DevHook skal du gå til "FLASH ROM" i menyen
* Om du har flashet DevHook filer fra DevHook 0.46 må du kvitte deg med de (flash1: remove all devhook files)
* Så skal du velge "flash1: < ms0: install configfile". Hold inne O (sirkel) helt til det kommer linjer med tekst nedover skjermen
* Når du har gjort alt over er det bare å velge firmware 2.82 i "FIRMWARE" menyen og så velge "START"
* Du kan få opp en blå skjerm der det står at innstillingene dine er korrupte, her er det bare å trykke på O (sirkel)

Nå skal fw 2.82 være "installert" på DevHook og være klart til å bli emulert.
Last ned
DevHook 0.5 Ultimate Installer


Her er en side til hvordan du skal kjøre .CSO fil jeg har ikke lest allt men bruk GOOGLE

Forums afterdawn- Hvordan kjøre .CSO Fil her
Vis hele sitatet...
Fant det HER.

Og de filene du har (b-atman.R00 til .R26 ) må du vel mounte i for eksempel winrar.
(Opne alle filene samtidig så skal deet sikkert ligge en fil inni.)

G-force
Sitat av G-force Vis innlegg
Hei.
Googla litt og fant med en gang dette:


Og de filene du har (b-atman.R00 til .R26 ) må du vel mounte i for eksempel winrar.
(Opne alle filene samtidig så skal deet sikkert ligge en fil inni.)

G-force
Vis hele sitatet...


Beklager, men er skikkelig dårlig på dette..
Må ærlig innrømme at jeg vet faktisk ikke hva å "mounte" innebærer en gang...
Får søke litt rundt og se om jeg klarer å finne ut av det...

(Og han selger'n av Pandora pakka som sa det var så enkelt..)

Runar
hvis du har m33 så skrur du på psp'en din går på settings så blar du ned på system settings og går inn på den så blar du ned til format memory stick og Yes..... nå kobeler du psp'en til dataen og da skal du ha en mappe som heter ISO legg spillet dit i denne mappa. når du har gjort det så kan du kobele psp'en fra dataen og gå på game bla ned til memory stick trykk på den og der skal spillet dit ligge.....

hvis det er noe du lurer på så er faktisk youtube en bra side der får du film om åssen det skal gjøres..
Sist endret av larriss; 27. januar 2009 kl. 23:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Sledgehammer Vis innlegg
Beklager, men er skikkelig dårlig på dette..
Må ærlig innrømme at jeg vet faktisk ikke hva å "mounte" innebærer en gang...
Får søke litt rundt og se om jeg klarer å finne ut av det...

(Og han selger'n av Pandora pakka som sa det var så enkelt..)

Runar
Vis hele sitatet...
Her er en guide på blant annet å pakke ut arkiverte filer som f.eks. (b-atman.R00 til .R26 ):

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=105360
Takker for flott hjelp så langt..;o)
Prøver meg litt frem, også kommer jeg nok tilbake..

Sitat av larriss Vis innlegg
hvis du har m33 så skrur du på psp'en din går på settings så blar du ned på system settings og går inn på den så blar du ned til format memory stick og Yes..... nå kobeler du psp'en til dataen og da skal du ha en mappe som heter ISO legg spillet dit i denne mappa. når du har gjort det så kan du kobele psp'en fra dataen og gå på game bla ned til memory stick trykk på den og der skal spillet dit ligge.....

hvis det er noe du lurer på så er faktisk youtube en bra side der får du film om åssen det skal gjøres..
Vis hele sitatet...

Å laste over det ene spillet .cso fila, gikk jo smertefritt..;o)
Deretter lasta jeg ned winrar for å pakke ut de .rar filene...
Problemet er da at de blir da plutselig til b-atman.iso filer..
I tillegg til at fila gikk fra å være på 530 MB til 1.05 GB...
Prøvde jo selvfølgeli å legge den inn på PSP'en alikavel, og nå finner jeg den ikke igjen på minnekortet engang..

Er det en enkel måte å konvertere .rar filer til .cso på..?
(Jeg høyreklikka bare og prøvde både "pakk ut til..." samt "pakk ut filer..."

Burde vel i fremtiden holde meg til å laste ned .cso filer..

Runar
Sist endret av Sledgehammer; 30. januar 2009 kl. 00:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
winrar er ett program som komprimerer filer så att den er større etter du har pakket den ut set stemmer... det du kan gjøre når du skal pakke ut for og ikke rote bort fila er og dra den ut av mappa og legge den på skrivebordet dit, altså klikke på fila i winrar holde musetasten inne og sleppe den over skrivebordet. så er det bare og legge den inn på iso mappa på psp'en...
Sitat av Sledgehammer Vis innlegg
Er det en enkel måte å konvertere .rar filer til .cso på..?
(Jeg høyreklikka bare og prøvde både "pakk ut til..." samt "pakk ut filer..."
Vis hele sitatet...
Det går nok ikke ann å konvertere .rar filer til .cso filer (eller andre filer). .rar filer er betegnelsen WinRar, WinZip o.l programmer bruker som en "pakke-fil". Denne "pakke-filen" kan inneholde en/mange filer som blir komprimert når de ligger i "pakke-filen" (.rar filen).

Etter at du har pakket ut filen av .rar så er filene brukelige til det du måtte ønske, men tar også da større plass (sin orginale størrelse).

Det at du "mistet" .iso filen etter at du hadde lagt den inn på PSP'en virker rart. Vil regne med du har Windows oprativsystem så da kan du jo bruke Søk-funksjonen og finne filene igjen. (hvorhen du faktisk har lagt dem).
Sist endret av Clr; 3. februar 2009 kl. 12:12.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, Jeg har drivi litt med 'Hacking' Av psp'n. den skal i Minnekort -> ISO (mappe) Lagre den der ;D

eller sånn Ms0:ISO ;D
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vet detta er en gammel tråd, men bringer den til live igjen..;o)

Skjønnte til slutt åssen man legger spillene over på PSP'en, og det har funka greitt frem til nå...
Er junior på 5 som stort sett bruker den, og nå var det på tide med ett par nye spill, så lasta ned bl.a. Dirt2 og Motorstorm...

Problemet er at alle disse "nye" spillene er .iso filer, og legger seg som Image filer når jeg pakker de ut... (samme som Xbox 360 spill)
Har prøvd å bare dra de over på ISO mappa på PSP'en, men funker ikke for det... Finns det en enkel måte å ev konvertere de sånn at jeg kan bruke de..?
Ser at på f.eks. Piratebay så ligger det som regel flere "versjoner" av det samme spillet, med ofte forskjellig str.
Åssen ser jeg at det er .cso filer da de ligger pakket som .rar filer de siste jeg har lasta ned..?

Blei mye spm, men håper noen tar seg tid til å svare..;o)
Mvh Runar
ISO er en 1:1 kopi av spillet. CSO er en komprimert ISO versjon av spillet. Dersom du har ISO versjonen av spillet så kan du komprimere det til en CSO fil selv. CisoPlus kan komprimere ISO til CSO. Programmet laster du ned herfra :
http://cisoplus.pspgen.com/

PS: Motorstorm til PSP fungerer ikke på næværende versjoner av custom firmware enda.
Sitat av kemboland Vis innlegg
PS: Motorstorm til PSP fungerer ikke på næværende versjoner av custom firmware enda.
Vis hele sitatet...
Har sittet og lest litt rundt, og skjønner det sånn at jeg må ha firmware M5.55
Har firmware 5.00 M33-6 på den nå...
Noen som har no tips til hvorden jeg oppdaterer den..?

Mvh Runar
Dark alex er allerede i gang med cfw 6.0 sier ryktebørsen. regner med det ikke er lenge til denne kommer
Sist endret av kemboland; 27. september 2009 kl. 13:54.
Knall..!!

Takker for bra info..;o)
▼ ... over en uke senere ... ▼
siste jeg hørte om dark_alex var at han IKKE skulle lage 6.00 m33, men... rykter er rykter... har ikke hørt annet enn at han ikke skal lage jeg iallefall.

kjører 5.55 gen-b full på mine psper nå og de kjører både motorstorm og gran turismo helt fint etter å ha kjørt Yoshihiro sin games decrypter på de

Game Decrypter

5.55 Gen B Full
Man kan installere 5.55 GEN B direkte fra 5.00 m33-6
Sist endret av n00man; 6. oktober 2009 kl. 20:06.
Man trenger ikke lenger oppgradere til 5.55 GEN-B for å spille MotorStorm, Gran Turismo etc på PSP

Har nå nedgradert mine PSP tilbake til 5.00 m33-6 og brukt en blanding av Yoshihiro's game decryptor, Eboot Patcher og UMD Gen 4.00 til å patche 5.55 / 6.00 spill så de funker med 5.00 m33-6.
Testet og fungerer på:
Motorstorm (EUR) (Metode 1)
Gran Turismo (USA) (Metode 2)
PixelJunk Monsters Deluxe (USA) (Metode 3)

Metoden man gjør det på spillene er forskjellige:
Metode 1:
1. Åpne ISO filen til spillet med UMD Gen 4.00
2. Naviger til \PSP_GAME\SYSDIR
3. Høyreklikk på EBOOT.BIN filen og velg "Extract Selected..." og pakk den ut til ett sted du husker.
Minimer UMD Gen 4.00, vi skal bruke dette programmet igjen senere...
4. Kopier EBOOT.BIN som vi akkurat kopierte ut fra ISO filen til roten av Memorystick på PSP
(eks: x: \EBOOT.BIN, Hvor X er stasjonsbokstaven til din PSP)
5. Kjør Yoshihiro's Game Decryptor på PSPen din og trykk X for å starte dekrypteringen.
6. Når den er ferdig dekryptert så setter du PSPen din i USB-modus igjen og kopierer EBOOT.BIN filen som nå ligger i
X: \DECRYPTOR mappen inn på din datamaskin. EBOOT.BIN som ligger igjen på roten av memorystick kan nå slettes.
7. Dra denne EBOOT.BIN over til UMD Gen 4.00 og velg overskriv (Husk på at UMD Gen må stå i mappen \PSP_GAME\SYSDIR)
8. Gå på Save og velg Uncompressed (*.iso)
9. Kopier den nye ISO filen til ISO mappen på din PSP og spill

Metode 2:
1. Åpne ISO filen til spillet med UMD Gen 4.00
2. Naviger til \PSP_GAME\SYSDIR
3. Høyreklikk på EBOOT.BIN filen og velg "Extract Selected..." og pakk den ut til ett sted du husker.
Minimer UMD Gen 4.00, vi skal bruke dette programmet igjen senere...
4. Kopier EBOOT.BIN som vi akkurat kopierte ut fra ISO filen til roten av Memorystick på PSP
(eks: x: \EBOOT.BIN, Hvor X er stasjonsbokstaven til din PSP)
5. Kjør Yoshihiro's Game Decryptor på PSPen din og trykk X for å starte dekrypteringen.
6. Når den er ferdig dekryptert så setter du PSPen din i USB-modus igjen og kopierer EBOOT.BIN filen som nå ligger i
X: \DECRYPTOR mappen inn på din datamaskin. EBOOT.BIN som ligger igjen på roten av memorystick kan nå slettes.
7. Start EBOOT Patcher på pcen og velg den nye dekrypterte EBOOT.BIN filen vi akkurat kopierte inn fra PSPen og trykk på Go!
8. Dra denne EBOOT.BIN over til UMD Gen 4.00 og velg overskriv (Husk på at UMD Gen må stå i mappen \PSP_GAME\SYSDIR)
9. Gå på Save og velg Uncompressed (*.iso)
10. Kopier den nye ISO filen til ISO mappen på din PSP og spill

Metode 3:
1. Åpne ISO filen til spillet med UMD Gen 4.00
2. Naviger til \PSP_GAME\SYSDIR
3. Høyreklikk på EBOOT.BIN filen og velg "Extract Selected..." og pakk den ut til ett sted du husker.
Minimer UMD Gen 4.00, vi skal bruke dette programmet igjen senere...
7. Start EBOOT Patcher på pcen og velg EBOOT.BIN filen vi akkurat kopierte ut fra ISO filen trykk på Go!
8. Dra denne EBOOT.BIN over til UMD Gen 4.00 og velg overskriv (Husk på at UMD Gen må stå i mappen \PSP_GAME\SYSDIR)
9. Gå på Save og velg Uncompressed (*.iso)
10. Kopier den nye ISO filen til ISO mappen på din PSP og spill

Om det er andre spill som dere vet om må dekrypteres og lign så si ifra så vi kan få laget en liten liste over hvilke som funker og ikke
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av kemboland Vis innlegg
Dark alex er allerede i gang med cfw 6.0 sier ryktebørsen. regner med det ikke er lenge til denne kommer
Vis hele sitatet...

Noen som vet åssen det går med cfw 6.0 ?
De måtene som ble beskrevet over her ble litt vel "innfløkt" for min del.
Det er da ikke så vanskelig...? Har du prøvd?
Skal ta en liten guide her for Motorstorm med bilder så forstår du sikkert hvor enkelt det egentlig er

Start UMDGen 4.00
http://i778.photobucket.com/albums/yy63/n00psp/umdgen01.jpg

Åpne ISO filen til spillet med UMD Gen 4.00
http://i778.photobucket.com/albums/yy63/n00psp/umdgen02.jpg
http://i778.photobucket.com/albums/yy63/n00psp/umdgen03.jpg

Naviger til \PSP_GAME\SYSDIR
http://i778.photobucket.com/albums/yy63/n00psp/umdgen04.jpg
http://i778.photobucket.com/albums/yy63/n00psp/umdgen05.jpg

Høyreklikk på EBOOT.BIN filen og velg "Extract Selected..." og pakk den ut til ett sted du husker.
http://i778.photobucket.com/albums/yy63/n00psp/umdgen06.jpg
http://i778.photobucket.com/albums/yy63/n00psp/umdgen07.jpg

Minimer UMD Gen 4.00, vi skal bruke dette programmet igjen senere...

Kopier EBOOT.BIN som vi akkurat kopierte ut fra ISO filen til roten av Memorystick på PSP
(eks: x: \EBOOT.BIN, Hvor X er stasjonsbokstaven til din PSP)
http://i778.photobucket.com/albums/yy63/n00psp/umdgen08.jpg
Kjør Yoshihiro's Game Decryptor på PSPen din og trykk O for å starte dekrypteringen.
http://i778.photobucket.com/albums/yy63/n00psp/umdgen09.png
http://i778.photobucket.com/albums/yy63/n00psp/umdgen10.png

Når den er ferdig dekryptert så setter du PSPen din i USB-modus igjen og kopierer EBOOT.BIN filen som nå ligger i
X: \DECRYPTOR mappen inn på din datamaskin. EBOOT.BIN som ligger igjen på roten av memorystick kan nå slettes.
http://i778.photobucket.com/albums/yy63/n00psp/umdgen11.jpg

Dra denne EBOOT.BIN over tilbake til mappen på harddisken og så til UMD Gen 4.00. Velg overskriv på alle beskjeder du får. (Husk på at UMD Gen må stå i mappen \PSP_GAME\SYSDIR)
http://i778.photobucket.com/albums/yy63/n00psp/umdgen12.jpg
http://i778.photobucket.com/albums/yy63/n00psp/umdgen13.jpg

Gå på Save og velg Uncompressed (*.iso)
http://i778.photobucket.com/albums/yy63/n00psp/umdgen14.jpg
http://i778.photobucket.com/albums/yy63/n00psp/umdgen15.jpg

Kopier den nye ISO filen til ISO mappen på din PSP og spill

Etter at jeg skrev denne guiden første gangen så kom det en ny versjon av Game decryptor som decrypterer og patcher spillene direkte til 5.00 m33 så da trenger du ikke lenger EBOOT.BIN patcher annet enn på metode 3...
For om Game Decryptor ikke finner noe å dekryptere så patcher den heller ikke filen til å funke på 5.00 m33 heller... enda iallefall.

Game Decryptor v4 har litt flere funksjoner enn det bildet jeg fant som er av en gammel versjon. Om man trykker O istedenfor X så dekrypter den filen og patcher den til 5.00 m33

Last ned Game Decryptor v4 HER
EBOOT.Bin Patcher HER
UMDGen 4.00 HER

Og forøvrig så har Alek (Admin på dark-alex.org) skrevet følgende
Please, don’t ask here, the Blog, IRC, etc for a 6.00 M33, as it isn’t planned.
Vis hele sitatet...
Forskjellen fra 5.00 til 6.00 er så liten at de orker ikke å legge noen innsats i det... Det er stort sett ingen forandringer utenom noen nye farger for bakgrunnen etc. (og selvfølgelig at sony har patchet flere sikkerhetshull for å hindre folk i å få lagt inn custom firmware da..)

Så snart det kommer en firmware med nye funksjoner og slik så kanskje vi får se en ny m33 versjon...
Okay, blei vesentlig lettere å forstå med bilder..;o)
Men så etter ett kjapt søk i sjørøver havna, at en del andre,
bl.a. en kalt [Mtrj1776] har lagt ut spill som Dirt2 og Motorstorm færdi patcha til cfm 5.0
Så da prøver jeg å laste ned de for å se om de funker...

Gir tilbakemld når jeg har lagt de over.. ;o)
Takk for utfyllende guide btw..

Runar
Sist endret av Sledgehammer; 19. oktober 2009 kl. 23:16. Grunn: Dobbelpost...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Neida, det funket nok desverre ikke, var nok ikke så lett..
Har nå prøvd n00man's fremgangsmåte, men det gikk heller ikke på skinner akkurat...
Får prøve litt til..