Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 3571
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/06/30/372490.html

Er det flere enn meg som er drittlei av navnet og alt annet med Israel?Israel er verre enn USA i å fucke opp verdensfred,og jeg er sååååå lei av at dem svarer på alt det negative som blir sagt og gjort mot dem "Anti-Semitisme!" og "Nazister!"


Lederen for Sharons pressekontor, Danny Seaman, har tidligere hevdet at BBCs dekning av Midtøsten grenser til antisemitisme
Vis hele sitatet...
blablabla,jeg hater ikke jøder(ok,som en religion,men ikke nødvendigvis folkene) men Israel er det verste som finnes!

forresten,meg-trøtt-nå
jeg er sååååå lei av at dem svarer på alt det negative som blir sagt og gjort mot dem "Anti-Semitisme!" og "Nazister!"
Vis hele sitatet...
Hehe... Et godt eksempel er da Terja Rød-Larsen kom med litt kritikk, og ble bedt om å komme seg hjem til Quisling-land.
Zeth: det du sa var så dypt at jeg måtte tenke gjennom det en lang stund.

Jeg er og lei av at israel kaller alle folk som gir kritikk anti-semetister. Selv dreper de palestinere uten å tenke over det at de er folk og . For ikke lenge siden kjørte de bulldosere gjennom et boligområde. palestinerene som var der ble drept. Det fikk bare en liten sidespalte i avisen fordi krigen i irak var i gang. Faen heller, hvis amerika skal bombe og herje synes jeg de kan knerte de jævla israelerne!
Mantus's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Faen heller, hvis amerika skal bombe og herje synes jeg de kan knerte de jævla israelerne!
Vis hele sitatet...
Kommer selvfølgelig ikke til å skje.
Hvorfor springer ikke Isralitterne(?) rundt med Kalashnikov som resten av den delen av verden?
Fordi de får enorm støtte av USA.
Israel har det meste,M1A1 Tanks,F15 Fly,Angrepshellikopter osv.
alt fra USA.
USA er jo det landet som har flest Jøder,og de Jødene har ganske mye makt i USA også.
For at noe bra kan skje i den delen av verden,må USA slutte å støtte Israel hele tiden.
Som om palestinerne er noe bedre?
Dere ser for mye på NRK.
wong: det er faktisk israelerne som har drept 4 ganger så mange SIVILE/USKYLDIGE som Palestinerne har. Og det her er snakk om militæret(med støtte fra USA osv), palestinerne som dreper er militante(ukontrollerte sinte organisasjoner)
Sist endret av Thyph; 30. juni 2003 kl. 15:35.
Go Palestina!
Israel er en av de størst våpen produsentene i verden.. det produserer desert eagle og en del andre våpen som brukes rundt i verden. USA kjøper en del våpen fra de, det er noe av grunnen til at usa støtter Isarel. Israel er et land fullt med tullinger med våpen som tar andres land til deres egen fordel.
Palestina and Israel can blow eachother to kingdomcome for all I care... er lei av den krigen nå
Jeg misliker Israel, enkelt og greit.
(ta ad notam at jeg personlig aldri har møtt en israeler og dermed frastår fra å kritisere israelere for annet enn valg av administrasjon.)
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
propel: Tror ikke noen av de som har postet mot israel her støtter våpensalg mellom Norge og Israel, så de kan jo åpne kjeften på vidt gap om de så vil

Israelerne behandler palestinerne som nazistene behandlet jødene i begynnelsen av 2. VK (ikke i slutten med gasskamerene da...)
Har noen fått med seg Israels delvise uttrekning fra Gaza idag?
Norske nettaviser må kvie seg for å ta med positive ting om Midtøsten, jeg fant ikke saken på VG Nett eller Nettavisen mens Dagbladet hadde den langt nede på forsiden.
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...ticleID=573927

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=65825

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/06/30/372531.html

Joda, lest om det både på toppen av aftenpostens side og vg netts side.
Men hvor lenge det var på toppen, vet jeg ikke
Doh, nå ødela du alt her
Begynner å bli temmelig lei av den konflikten..

Men samma det, sålenge Israel kverker terroristsvina, og palestinerne fortsetter å tro at de kan vinne en krig med å kaste stein og sprenge slike ekstremt taktisk og strategiske viktige mål som busser og en og annen kafè, er det god underholdning
kermit-

vetlus: Det går ikke den veien, det er den andre veien det går! terrorsvina blir skapt når hus og mennesker blir likvidert
Tingen er at i Palestinernes øyne, er israelerne inntrengere som har stjålet landet deres(noe som stemmer), mens israelerne driver å herjer og dreper, stenger av veier og gasser barneskoler. Palestinerne har vanskelig for å se noen gode jøder, og derfor oppstår det komplikasjoner når en palestiner mister familie/eiendom/hvafaen, "jeg har ikke noe mer å leve for, hvorfor bare ta selvmord når jeg kan dra med meg så mange svin som mulig, og bli satt pris på?". De ser rett og slett ikke at det er uskyldige vanlige mennesker som dem selv, som blir slakta. Men fint at i det minste du vetlus nyter dette, du er nok den eneste
Israel vil neppe samarbeide med "terroristorganisasjoner", men disse organisasjonene har jo stor makt uansett. Derfor er det bra at de setter i gang en våpenhvile. Når Israel trekker seg ut, og terrorist/frigjøringsbevegelsenen sier de vil ha våpenhvile, og USA presser partene, har jeg begynt å få et lite håp om en fredelig periode.

Opprinnelig postet av vettlaus
Begynner å bli temmelig lei av den konflikten..

Men samma det, sålenge Israel kverker terroristsvina, og palestinerne fortsetter å tro at de kan vinne en krig med å kaste stein og sprenge slike ekstremt taktisk og strategiske viktige mål som busser og en og annen kafè, er det god underholdning
Vis hele sitatet...
Terror virker ved å skape frykt. Dermed er vanlige steder et fornuftig mål. Hvis du er lei, og trenger mer underholdning, kan du f.eks. se på de som sulter i Afrika, og se på hvor utmagra de kan bli før de dør.
Ikke det at jeg skal påstå at jeg er noen ekspert på dette området, men det er nok et par forenklede syn på denne konflikten. Israel grunnlegger sitt syn på jødisk-historikk. De av dere som kan litt om det gamle testamentet kjenner nok litt til det. Jødene/ israelerne har vært i konflikt med araberne/palestinerne siden tidenes morgen. Dette er ikke en krig som startet i 1948.. Jødene ser på seg selv som Guds utvalgte folk..noe de i følge Bibelen var fram til Jesu død og oppstandelse. Svært mange kristne grupperinger tror at Israel igjen vil oppstå som Guds utvalgte folk/nasjon..
Dette er hovedgrunnen til at f.eks USA støtter Israel. USA er ser jo på seg selv som Guds utvalgte for opprettholdelse av "friheten" i vår verden...men samtidig er meget sterke krefter i USA's toppsjikt av nettopp den oppfatning at Israel, en gang i ikke alt for fjern framtid, skal bli sentrum for all kristenhet. Slaget ved Harmageddon osv.

I Norge har vi tradisjon for AP-politikk...dette er noe av grunnen til at Palestinerne får forsåvidt stor støtte fra Norge. AP er jo i utgangspunktet motstandere av kristen tradisjon og tankesett. Men legg merke til hvor pro-Israel f.eks KrF, FrP..og stort sett de fleste større kristen organisasjoner er. Det skyldes altså en hellig og dyptgående tro på at Israel skal gjenoppstå som Guds utvalgte folk.
Jeg sa at det var grei underholdning.
Så skal jeg få leksjoner i hva som skaper terror osv?

Jeg har satt meg inn i emnet takk, og vet en god del om det.
Men den konflikten går så intenst lite utover meg at jeg driter lenge i det.

Konflikten skaper noe å debattere, å debattere liker jeg.
Jeg liker konflikt.
offtopic: vetlus, hvor gammel er du egentlig? Alle som synes at en krig er "god underholdning" sliter litt.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
En annen ting er jo, hva er det som er terror?
De sier det er terror når en mann går og sprenger seg selv og 20 andre på et handlesenter... Det er ikke terror når en hær sprenger politistasjoner, sykehus og skoler. Og dreper mangfoldige flere mennesker. Jeg forstår veldig godt den arabiske frustrasjonen. Og så skal USA liksom holde orden på verden. Men støtter Israel for dens grusomme handlinger. Så det blir slik: De som er størst får mest støtte. Palestinerne har ingen hær, og de kunne ikke forsvare seg når Israel begynte å okkupere deres land. Så derfor har de ingen annen valg en å starte såkalte "terrorgrupper" som er en militær minoritet på en måte, og som er startet av nettop det frustrerte folket. Men allikavel har USA og den vestlige verden holdt på å støtte Israel.
Det kalles terror når fienden er usynlig IMO
Opprinnelig postet av Tjaaa
Ikke det at jeg skal påstå at jeg er noen ekspert på dette området, men det er nok et par forenklede syn på denne konflikten. Israel grunnlegger sitt syn på jødisk-historikk. De av dere som kan litt om det gamle testamentet kjenner nok litt til det. Jødene/ israelerne har vært i konflikt med araberne/palestinerne siden tidenes morgen. Dette er ikke en krig som startet i 1948.. Jødene ser på seg selv som Guds utvalgte folk..noe de i følge Bibelen var fram til Jesu død og oppstandelse. Svært mange kristne grupperinger tror at Israel igjen vil oppstå som Guds utvalgte folk/nasjon..
Dette er hovedgrunnen til at f.eks USA støtter Israel. USA er ser jo på seg selv som Guds utvalgte for opprettholdelse av "friheten" i vår verden...men samtidig er meget sterke krefter i USA's toppsjikt av nettopp den oppfatning at Israel, en gang i ikke alt for fjern framtid, skal bli sentrum for all kristenhet. Slaget ved Harmageddon osv.

I Norge har vi tradisjon for AP-politikk...dette er noe av grunnen til at Palestinerne får forsåvidt stor støtte fra Norge. AP er jo i utgangspunktet motstandere av kristen tradisjon og tankesett. Men legg merke til hvor pro-Israel f.eks KrF, FrP..og stort sett de fleste større kristen organisasjoner er. Det skyldes altså en hellig og dyptgående tro på at Israel skal gjenoppstå som Guds utvalgte folk.
Vis hele sitatet...
Jepp, nettopp det som gjør Palestinerne litt frustrerte på "sionistene".

Nå sies det at kurderne stammer fra skandinavere, tenk om brått en eller annen gæren religion finner ut at normenn må flytte til sverige, fordi Norge skal bli det nye Kurdistan? Tror vi ville fått en del litt sinte nordmenn her
Mantus's Avatar
Trådstarter
Terrorismen,jeg er jævlig lei det ordet også.
Det betyr jo å spre frykt i befolkingen, noe jeg tror Ariel Sharon gjør.
Er han en terrorist da?
Egentlig ikke, han styrer et helt land, noe som er organisert og lovlig. Det er verre en terrorisme, det er folkemord, noe Hitler praktiserte.
Ariel Sharon = Hitler.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Opprinnelig postet av wong
Som om palestinerne er noe bedre?
Dere ser for mye på NRK.
Vis hele sitatet...
så NRK er den store stygge media ulven? Gå hjem og vogg.. NRK er et av landets mest seriøse nyhetsformidlere, eid av folket og ikke et stort firma som schibsted eller lignende. Ikke det at media i norge ikke er frit talende med hensyn til eier andeler i eget firma, men det kan jo fort endre seg.
NRK/Dagsrevyen er en gjeng med gråtekoner. Jeg får alltid følelsen av at de trekker frem mest mulig "trist" uten å balansere det skikkelig. Dessuten er de på trynet med tanke på hvor mye vekt de legger på pro-monarki saker. Men de er bedre enn TV2.

Men siden vi har fått en annen tråd om dette så behøver vi kanskje ikke diskutere dette her
NTT: Jeg er 17.

Jeg interesserer meg for politikk, og krig er et politisk instrument.
Den konflikten går ikke ut over meg, så la dem holde på..

De renser opp i genene
Opprinnelig postet av spetznaz
så NRK er den store stygge media ulven?
Vis hele sitatet...
Her var det mange som har sett for mye på NRK ja,NRK rapporterer anti-Israel hele tiden.
Palestinerne er rabiate muslimer.Punktum.
Heia Israel.
Ikke skap deg wong.
wong, hvis du hadde vært et par-tre år eldre, så hadde du kanskje visst hvor pro-israel nrk har vært i alle år. Om de nå skulle ha vippa litt mye over til den andre siden, then so be it. Det er så faanmeg fortjent.

Videre kan jeg fortelle at "terror" rett og slett er noe så enkelt som vold/krig mot sivile. Dersom sivile angriper et millitært mål, så er det ikke terror. Dersom millitære angriper et sivilt mål, er det terror. Dersom sivile angriper sivile (les: selvmordsbombere og liknende), så er det terror. Hva vil det si? Jo, at sharon er en terrorist, siden han har beordret dette, og tilogmed vært med på det selv, akkurat som selvmordsbomberne han fordømmer.

Videre - åssen forventer du at palestinerne skal kunne angripe noen virkelig strategiske mål (og faktisk gjøre noen reell skade), når styrkeforholdet er slik?
http://unix.rulez.org/~calver/pictur...02_0704_05.jpg
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Opprinnelig postet av wong
Her var det mange som har sett for mye på NRK ja,NRK rapporterer anti-Israel hele tiden.
Palestinerne er rabiate muslimer.Punktum.
Heia Israel.
Vis hele sitatet...
FY faen JEG er så enig!!11
AllE burde lese vG og se på nyhetene på tvNorge!

Det jeg vil fram til, er at alle media er manipulative. Så du bør selv lese saker fra begge media-fløyene og stille deg selv kritisk. Hvis du kan det.

Ikke alle israelere er så gale som sharon, alle palestinere er ikke Hamas sympatisører. Og hadde du wong vist hva som skjer i de Palistinske områdene, da tror jeg du hadde ombestemt deg...
Du er vel ganske glad for Oslo-avtalen? Den hjelper tross alt israelere til presse inn Palestinerne på minst mulig areal.

Men du wong, skriver du slikt bare for å provsere? Egentlig tror jeg bare du er en innbarka venstrevridd radikaler, som liker å ha det morro med folk? eller?

(og forresten, det er tidlig og jeg har drukket litt så drit i å kommentere stavefeil)
Jeg blir kvalm når jeg hører disse ordene

- George W. Bush
- USA
- Israel
- Onde = Muslimer
- Såkalte terrorister

israelse myndigheter betegner jo barn med steiner som onde terrostiske muslimer, så de kommer etter dem med helikopter

Jeg annerkjenner ikke staten Israel, og dette begrunner jeg med at det er et land som heter Palestina

LEVE YASSIR ARRAFAT

die die die bush'n'sharon.

Og som mantus sier, man er jo nazist hvis man sier noe om israel
stakkars folk ja, de ble forfulgt og drept i fem år. Men nå har de terrorisert, okkupert, mishandlet og bombet sivile i snart 50år.
Israelerne er


Jeg vil gjerne finne ut mulighetene for at man kan starte en norsk/melde seg inn i en organisasjon som jobber for og gjennoprette palestina.
Sist endret av Thedeeq; 1. november 2003 kl. 10:57.
Hva er det dere forbinder med terrorister? Folk som kjemper for landet sitt ? Når selvmordsbomberne sprenger seg selv så gjør de det fordi den israelske hæren har ødelagt boligen dems og livet dems. Under Vietnam krigen var det også selvmordsbombere , men ble de kalt terrorister ? Så Palestinerene må være terrorister siden sharon og bush sa det ??
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det jeg syntes er litt søkt.. Hvis man tar greia med at "jødene og arabere/muslimer har hatt en konfliktlinje fra uminnelige tider tilbake etc ol" til følge. Hvorfor velget da FN å opprette staten Israel MIDT inne i araberland, og ikke i f.eks USA:P ?

Jeg syntes det virker som jøder mer eller mindre får viljen sin når de roper "holocaust"

Må bare si meg enig R87 og en del andre her, Terrorister blir skapt av en grunn. Grunnen til at palestinere er terrorister må være slik jeg ser det at Israel driver grov undertrykking.

OG: Vetlus:

"Jeg interesserer meg for politikk, og krig er et politisk instrument.
Den konflikten går ikke ut over meg, så la dem holde på"

Hvordan haddde ting vært hvis alle var som deg?

arg?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
skrev oppgave om midt-østen konflikten når jeg gikk på statsvitenskap, og konklusjonen jeg kom til, er at så lenge begge lands politikk påvirkes av religiøse standpunkter, kan det rett og slett ikke bli fred. en av de primære forutsetningene for fred er Jerusalem. jerusalem er som sagt en meget hellig by for både jøder, muslimer og kristne. Derfor vil USA alltid støtte jødene i sitt krav om Jerusalem som hovedstad, ikke bare pga. de mange jøder som utvilsomt påvirker USA's politikk, men også pga. den grunnfaste og konservative kristne tradisjon som gjennomsyrer USA. For disse ville det rett å slett være helligbrøde å overlate en eneste bit av Jerusalem til muslimer. På sin side har muslimene Al-aksa moskeen i jerusalem, som regnes som den tredje helligste innen Islam, det var også i Jerusalem muhammed skuet opp i paradis osv. begge Land krever jerusalem som sin hovedstad med andre ord, men palestinerne har faktisk tidligere sagt seg villig til å diskutere deling av byen. Dette ble avist av de konservative kretsene som styrte og fortsatt styrer Israel. Poenget er at hvis man kunne bli enige i spørsmålet av begge parters rett til jerusalem, ville det vært et sjumilssteg på veien mot fred, men det kommer som sagt ikke til å skje før religiøse hensyn legges til side. Det kommer muligens til å skje når det blir snøskred i helvete og jeg får sodomisere Britney Spears på det groveste med en aubergin.

forøvrig: Vetlus, dust! det er bare piss å si slike ting, men jeg skal tilgi deg fordi du er 17 år og antageligvis mener du har funnet ut bådde meningen med livet, hvor den hellige gral ligger gjemt og hvordan man skal oppføre seg for å være "kul". Ta det med ro, slikt går over. I motsatt fall, hvis vetlus noen gang blir banket opp av en gjeng gangstere på urettferdig grunnlag, må alle ha hans ord i mente. konflikten går ikke ut over dere, så la dem holde på. nyt skuespillet til fulle og så kan vi debattere litt om det etterpå.

ærbødigst, apraksin
..faen så masse sosialister/komunister så er på disse forumene, anti-USA osv... Jeg støtter Israel fullt ut og synes det er bra de kjører tann for tann metoden, det kommer faen meg daglig små gutter med magebelter(en veldig mye brukt bombe type for palestinske terrorister i Israel) og sprenger opp alt av kjøpesentre til busser..btw hvem tilhørte israel før palestinerene bodde der? hvis man skal trekke inn hvem som bodde der først så er jo faktisk Israel jødene sitt land i utgangspunktet, palestinerene var jo et nomadefolk som løp rundt i ørkenen å koste seg .... Palestinere er som resten av deres religion Islam, ofrer alt(pumper ut med propaganda så alle sosialistene i verden blir sure og går i tog) for herredømme over verden, og en annen ting krf som er et kristent parti STØTTET IKKE hva israel har gjort og gjør mest sannsynelig no nedi i midtøsten, det var kun Frp som hadde nok mot til å la være å bli et moteparti bare for at det krydde av sosialister som løp rundt i gatene og skreik at sharon og bush = Hitler.. uansett de som sier at Nrk er pro-israel vær så snill ikke snakk om noe dere ikke vet, det har vert mangfoldige forskninger på Nrk når det kommer til midtøsten i det siste... resultatene har ikke akkurat vert pro-israel... det viste seg at 80% (circa husker ikke nøyaktig prosent i hodet) av det de viste var pro-palestina, selvom det palestina pumpa på med bomber i israel valgte nrk ulikt med mange andre medier her i den vestlige verden å skrive om masakrer som israel hadde gjort(som de aldri fant bevis på og var mest sannsynelig propeganda som 99% av det som blir sagt i den krigen er... men no gidder jeg ikke skrive mer for jeg er vel den eneste ikke sosialisten her som faktisk har mine egne meninger. PS: dette er ikke noe forsøk om å være morsom, for jeg er dritt lei alle sosialistene her i verden som sympatiserer seg med terrorister som bruker sine egne barn som skjold mot israelske soldater.
"synes det er bra de kjører tann for tann metoden"

"A eye for an eye makes the world blind" Ghandi

Israel kjører ikke tann for tann, israel startet med å ta et hode, palestinere svarte med å ta en finger. Israel tok to hoder.

Palestinere sprang en buss, Israelere flybombet en flyktningeleir.

Et øye for et øye, en tann for en tann?

Israelerene fikk landet sitt, men det var ikke nok for dem, de ville ha palestina også?

"dette er ikke noe forsøk om å være morsom, for jeg er dritt lei alle sosialistene her i verden som sympatiserer seg med terrorister som bruker sine egne barn som skjold mot israelske soldater"

Det kan vel være at det er israelske soldater som bruker barna som skyteskive?

Det er en viktig forskjell:

Israel er et land, en stat, som vil kverke en en folkegruppe, dette kalles folkemord...?

Palestina har offisielt inget ønske om å kverke israel.

Noen grupper i palestina har derimot det... det er IKKE det samme.

"hvem tilhørte israel før palestinerene bodde der? hvis man skal trekke inn hvem som bodde der først så er jo faktisk Israel jødene sitt land i utgangspunktet" Skal vi se.. hvis man tar bibelen til etteretning så innvandret israelerene til israel fra egypt. (de bodde der ikke i utgangspunktet, bibelen sier ikke om noen bodde der når det kom) Fordi GUD hadde lovet de det landet. Så man har da bibelen som kilde. Er bilbelen troverdig?

Jeg håper for din skyld at du tror på gud!

=)
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Begge parter av konflikten irriterer vannet av meg.

Israel har bomber og angrepshelikoptre og sprenger sivile - blodharry

Palestina har unger som kaster stein og selvmordsbombere - like harry.

Og på grunn av denne jævla konflikten har jeg fått flere dødstrusler da jeg jobba for VG. Faen.

Jeg er så drit lei hele greia.

Haje
Opprinnelig postet av eXorit
..faen så masse sosialister/komunister så er på disse forumene, anti-USA osv... Jeg støtter Israel fullt ut og synes det er bra de kjører tann for tann metoden, det kommer faen meg daglig små gutter med magebelter(en veldig mye brukt bombe type for palestinske terrorister i Israel) og sprenger opp alt av kjøpesentre til busser..btw hvem tilhørte israel før palestinerene bodde der? hvis man skal trekke inn hvem som bodde der først så er jo faktisk Israel jødene sitt land i utgangspunktet, palestinerene var jo et nomadefolk som løp rundt i ørkenen å koste seg .... Palestinere er som resten av deres religion Islam, ofrer alt(pumper ut med propaganda så alle sosialistene i verden blir sure og går i tog) for herredømme over verden, og en annen ting krf som er et kristent parti STØTTET IKKE hva israel har gjort og gjør mest sannsynelig no nedi i midtøsten, det var kun Frp som hadde nok mot til å la være å bli et moteparti bare for at det krydde av sosialister som løp rundt i gatene og skreik at sharon og bush = Hitler.. uansett de som sier at Nrk er pro-israel vær så snill ikke snakk om noe dere ikke vet, det har vert mangfoldige forskninger på Nrk når det kommer til midtøsten i det siste... resultatene har ikke akkurat vert pro-israel... det viste seg at 80% (circa husker ikke nøyaktig prosent i hodet) av det de viste var pro-palestina, selvom det palestina pumpa på med bomber i israel valgte nrk ulikt med mange andre medier her i den vestlige verden å skrive om masakrer som israel hadde gjort(som de aldri fant bevis på og var mest sannsynelig propeganda som 99% av det som blir sagt i den krigen er... men no gidder jeg ikke skrive mer for jeg er vel den eneste ikke sosialisten her som faktisk har mine egne meninger. PS: dette er ikke noe forsøk om å være morsom, for jeg er dritt lei alle sosialistene her i verden som sympatiserer seg med terrorister som bruker sine egne barn som skjold mot israelske soldater.
Vis hele sitatet...
Dette må være tidenes lengste setning.
-Så vidt jeg husker var landområdet okkupert av britene(?) før andre verdenskrig. Under andre verdenskrig lovte de et landområde til palestinerene om de var med mot tyskerene.
-Palestinerene løp ikke rundt i ørkenen og koste seg. Området det er snakk om ble beskrivet som dyrket og fruktbart når engelskmennene kom. Det var da både jøder og palestinere, for de har faktisk levd i fred.
-At islam som relgion har mål å overta verden blir bare tåpelig. Den har ikke det i noe større grad en kristendommen. Så kan vi diskutere om egentlig ikke de fleste relgioner har som mål å "overta verdensherredømme" (verve flest mulig).
-Du sier at forskning viser at 80% av Nrk sine inslag er Pro-palestinske. Jeg vil gjerne ha en link om det er mulig. Jeg er også interesert i å høre hvordan man definerer en pro-palestinsk / pro-israelsk innslag. En reportasje om en ny bombing av en palestinsk politistasjon, er det en pro-palestinsk reportasje?
-Når du snakker om masakre så regner jeg med at du snakker om Shabra og Shacilla (sikkert feil skrevet, det er seindt og jeg er dårlig nokk i norsk om ikke israelsk)? De _er_ virkelige handlinger, så kan du prøve å overbevise deg selv om noe annet. De er like virkelige, like brutale og like jevlige som holacoust var. Det finnes desverre ingen tvil.
Opprinnelig postet av eXorit
..faen så masse sosialister/komunister så er på disse forumene, anti-USA osv... Jeg støtter Israel fullt ut og synes det er bra de kjører tann for tann metoden, det kommer faen meg daglig små gutter med magebelter(en veldig mye brukt bombe type for palestinske terrorister i Israel) og sprenger opp alt av kjøpesentre til busser..btw hvem tilhørte israel før palestinerene bodde der? hvis man skal trekke inn hvem som bodde der først så er jo faktisk Israel jødene sitt land i utgangspunktet, palestinerene var jo et nomadefolk som løp rundt i ørkenen å koste seg .... Palestinere er som resten av deres religion Islam, ofrer alt(pumper ut med propaganda så alle sosialistene i verden blir sure og går i tog) for herredømme over verden, og en annen ting krf som er et kristent parti STØTTET IKKE hva israel har gjort og gjør mest sannsynelig no nedi i midtøsten, det var kun Frp som hadde nok mot til å la være å bli et moteparti bare for at det krydde av sosialister som løp rundt i gatene og skreik at sharon og bush = Hitler.. uansett de som sier at Nrk er pro-israel vær så snill ikke snakk om noe dere ikke vet, det har vert mangfoldige forskninger på Nrk når det kommer til midtøsten i det siste... resultatene har ikke akkurat vert pro-israel... det viste seg at 80% (circa husker ikke nøyaktig prosent i hodet) av det de viste var pro-palestina, selvom det palestina pumpa på med bomber i israel valgte nrk ulikt med mange andre medier her i den vestlige verden å skrive om masakrer som israel hadde gjort(som de aldri fant bevis på og var mest sannsynelig propeganda som 99% av det som blir sagt i den krigen er... men no gidder jeg ikke skrive mer for jeg er vel den eneste ikke sosialisten her som faktisk har mine egne meninger. PS: dette er ikke noe forsøk om å være morsom, for jeg er dritt lei alle sosialistene her i verden som sympatiserer seg med terrorister som bruker sine egne barn som skjold mot israelske soldater.
Vis hele sitatet...

Av hele din post har jeg trukke disse slutningene:
-Du stemmer Hvit Valgallianse eller Frp
-Du vet like mye om Politikk som jeg om potetdyrking
-Du er en kristen fundamentalist eller en jødisk
-Du er kraftig amerikanisert
-Du er like forvirret som en rev på robinson øyen
-Du er kansje en Israeler av slekt
-Jeg liker deg ikke, og det ville ikke brydd meg en dritt om du "forsvant"


SharQ: Hvem faen ga deg drapstrusseler og hvorfor? Du skulle sendt fire, store, stygge, Mike Tyson aktige torpedoer på dem og sett hvor mye de hadde turt å drepe deg da. Faen jeg hater folk som bare må drapstrue for å bli hørt. Et godt alternativ er faktisk internett. Fortell litt mer, siden du tydeligvis har jobbet i VG. Må ha vært noe, og jeg tror ikke kameramenn blir drapstruet med mindre de tar bilder av små nakne barn(tanken gjør meg kvalm).
Først av alt så er jeg medlem av Unge Høyre, Jeg er ikke jødisk og jeg er ikke kraftig amerikanisert men jeg er heller ikke blitt påvirket av alt propagandaen som de muslimske statene spyr ut for å få sympati fra folk som tror på alt de ser på TV. Og et eksempel på korfor jeg mener at Nrk er pro-palestina; Hvor ofte ser du et bilde på nrk av et dødt eller alvorlig skadet barn som var offer for at en palestinsk selmordsbomber sprengte skolebussen opp, men man ser ofte skadet palestinske unger som har blitt skutt av israelske soldater når de kastet stein mot dem mens bak satt snikskyttere og skjøt mot de israelske soldatene. Og bare en siste ting, hvit valgallianse?????? Jeg støtter israel, hvis jeg ikke tar fullstendig feil så hater hvit valgallianse ingen folkgruppe mer en jøder.

Idet jeg skrev det jeg gjorde skjønte jeg at mange ville reagere men er jeg den eneste personen på dette forumet som ikke har latt seg blitt lurt av all propagandaen? Litt kjipt å diskutere aleine mot 20 stykk...
Opprinnelig postet av eXorit
Først av alt så er jeg medlem av Unge Høyre.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er jeg ikke overrasket over det...

Jeg synes at du bør gå til gamle onkel Kåre Willoch og snakke litt med han, så kan han ta deg opp på fanget å lære deg litt om hvordan verden fungerer, og litt om historia i midt-østen. Kanskje du blir litt mer ydmyk slik at det er mulig å diskutere med deg på et saklig nivå da, å at du da kutter de mest hårreisende uttalelsene dine.

Det er ikke slik at alle som er mot Israels facistiske politikk er kommunister og alle som er for Israel er "vanlige folk". Det er flere og flere nordmenn, i alle partier, som heldigvis får øynene opp for hva Israel faktisk gjør mot det palestiske folket. Du er ikke blant dem.
Israel er omringet av Arabere på alle kanter =)
Selv om Israel har drept flere enn Palestina, så mener jeg likevel at Palestina er de "slemme". Mange av dem vokser opp og tror at å drepe en jøde er noe av det beste man kan gjøre. Og de som sprenger seg selv i luften, og tar med seg noen andre, tror at de vil ende opp i "himmelen" (med 7 vakre jomfruer). +++ Familien vil få penger. Dette er jo galskap da. Og jeg synes det er bra den gamle skrullingen, Arrafat, gikk av.
Jeg må egentlig si meg enig med mye av det Shar-Q sier. Man burde tenke seg litt om, selv om man ikke støtter jødene er det heller ikke smart å støtte palestinerne med tanke på hva slags folk det er man støtter. Muslimer på den siden av verden har aldri vært særlig happy for oss og vår kultur.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av SharQ
Begge parter av konflikten irriterer vannet av meg.

Israel har bomber og angrepshelikoptre og sprenger sivile - blodharry

Palestina har unger som kaster stein og selvmordsbombere - like harry.

Og på grunn av denne jævla konflikten har jeg fått flere dødstrusler da jeg jobba for VG. Faen.

Jeg er så drit lei hele greia.

Haje
Vis hele sitatet...
Litt uheldig sammeligning der gitt:

Bomber >> Unger som kaster stein
Angrepshelikoptre >> Selvmordsbombere

Hvem dreper flest?
--------------------------------------------------------

Israel får jo ræva fylt opp med våpen fra store onkel USA, mens palestinere får støtten sin fra vestverdens mest hatede religion...
(Jeg hater ikke Islam, men det gjør den vestlige verden generelt)

Jeg synes dagens jøder bør tenke på hvordan deres forfedre har blitt behandlet opp gjennom tidene, det virker som de tror at det eneste som hjelper er å slå tilbake med samme mynt...

eXorit: før jeg i det heletat gidder å svare på våset ditt, vil jeg at du skal vise oss hva du mener med propaganda, ikke bare si at NRK er pro-palestina...
forresten så ser jeg aldri på NRK
Hør på SilverKhan
Opprinnelig postet av DonTomaso
Hvorfor er jeg ikke overrasket over det...

Jeg synes at du bør gå til gamle onkel Kåre Willoch og snakke litt med han, så kan han ta deg opp på fanget å lære deg litt om hvordan verden fungerer, og litt om historia i midt-østen.
Vis hele sitatet...
Selvom Kåre Willoch har sin mening om israel betyr ikke det at alle som er med i et parti støtter alt det en i partiet sier, det er masse jeg er uenig i med Høyre, men det er det partiet jeg er mest enig i flest saker. Men nå gidder jeg ikke sitere mine meninger om og om igjen jeg er uenig med 90% her inne når det kommer til den saken, men så tviler jeg at dette forumet har så sykt stor påvirkning på situasjonen der nede...
Bare si en ting til(lest i mad blad): Two wrongs make a fight. Det mener jeg om den saken.
Jeg utstår ikke Israel. Og heller ikke de som bestemte at Israel skulle bli opprettet. Kunne dem ikke opprettet Israel i en del av USA heller? Det er da faen klart Palestina gjør opprør om dem mister halve landet sitt!
"we are basicaly fighting over who got the best imaginary friend" -Arrafat

er ikke helt sikker på at jeg quotet riktig, men poenget er riktig.