Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 8495
Hei.

Jeg har fått skaffet meg en resept på Lyrica 75 mg kapsler.
Men da jeg fant ut at de kosta nesten 800 kr på apoteket, så har jeg ikke hentet dem ut ennå. Kjipt å bruke så mye spenn på noe hvis det ikke er noe kult.
Så jeg spør her.

Andre som har noen erfaring med Lyrica?
Jeg har hørt andre si at det liksom er "den nye Valiumen", men tør vel ikke stole på akkurat dét...
Går det ann å ruse seg på Lyrica, og hvordan er evt. den rusen?
Og funker de på angst, uro og søvnløshet?
Tar du for mangen, er det nesten som å være dritinngs,ombord på en båt, uten å bli spysjuk.
Forsterker opiat.
Har sniffet Lyrica en gang, eneste jeg merka var at jeg ble litt lett i hodet og var hakket mer lattermild. Varte ikke minuttet engang. Annet enn det, har jeg ingen erfaringer med Lyrica. Fant et par lenker om stoffet her og her.
Vil bare tilføye at det demper angst og søvnløshet i mindre mengder.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Lyrica er et Antiepileptikum.

Indikasjoner: Perifer og sentral nevropatisk smerte hos voksne. Tilleggsbehandling ved epilepsi hos voksne med partielle anfall med eller uten sekundær generalisering. Behandling av generalisert angstlidelse hos voksne.

Har selv brukt Lyrica som smertebehandling. Men det mista sin funksjon fort hos meg. Og det har en del ubehagelige bivirkninger.
Lyrica blei i 2010 satt på en overvåkningsliste pga. antatt missbruk. Så skal ikke se bort fra at det blir et b-preparat i framtiden.

Det går fint å ruse seg på Lyrica, men det kreves ganske store menger.

Hva var det du fikk Lyrica for?
-Lana-'s Avatar
Trådstarter
51 2
Hei Tothep.

Var innom en lege jeg har fått Valium av flere ganger før, og sa at jeg ville prøve ut Lyrica forde "jeg hadde hørt at det skulle hjelpe så bra".
Men jeg gidder jo ikke hente ut resepten hvis det bare er noe dritt.

Hvor høye doser egentlig? Jeg fikk 75 mg kaplser.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Hvis det er mot angst du tar det så blir du mere "apatisk" med lyrica en valium.

Skal du ha rus .. så må du opp i 600mg++ mulig mindre første gangene.
Kroppen venner seg til stoffet ganske fort også.

Vil ikke si lyrca er noe drit, men hos meg mista det funksjonen ganske fort. Og jeg fikk ganske ille bivirkninger.
Har du ikke mulighet å få det på blå-resept? Jeg husker jeg fikk det når jeg brukte det.
Eg husker ikke hvor store kapsler eg tok, men når eg tok 2-3 stykk ble eg veldig dissy. Svimmel og sjanglet. Eg vet ikke hvor mangen mg disse var på.
De har sikkert sterkere enn 75mg.
Nå må eg bare tilføye at eg ikke har brukt de så mye, men litt rivotril i ny og ne. Etter en speed kule. osv. angst osv.
-Lana-'s Avatar
Trådstarter
51 2
OK... Får spare på resepten. Var jo ganske svak styrke jeg fikk da. Men får teste dem selv først.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Lyrica sammen med andre lege/rusmidler kan være kraftig, og noen opplever psykadeliske effekter. Da er det snakk om 300-600mg. Du vil sove tungt. Har aldri prøvd disse kapslene selv, men har prøvd å vekke kompiser som har tatt dette. Ikke faen om de våkner. Må nesten dra de ut av bilen. Dessuten har lyrica ca. 2 sider med bivirkninger i Felleskatalogen, så vær forsiktig. Og 75mg er vel de minste, mens de største er på 300mg.
Sist endret av Mexxy; 25. mai 2011 kl. 17:19.
75mg er lite men det er det man starter på også går man opp til 150mg også 300mg som er de største. Som Tothep beskriver her så blir kroppen rask vant med disse pillene. Jeg bruker det selv men prøver nå å redusere bruken.
Ja du får en rus av dem og de virker lenge det er depotabeletter. Og de skal fungere i 12 timer. Men rusen virker ikke så lenge. men de er gode og sove til da du blir veldig trøtt av å ta dem. Og har du noen andre piller så er de fine og blande med. Og rusen blir også forsterket med andre piller.
Høres da ok ut til å være c-prep? Men jeg hadde IKKE henta dem for den lave dosen og den høye prisen. Du skulle fått dem på blå. Gå heller tilbake på valium du. Virker nok bedre, og billigere er det så.
-Lana-'s Avatar
Trådstarter
51 2
Nei, jeg har ikke henta dem heller. Gidder ikke betale så mye for så lite, så har kasta resepten.
Gikk tilbake til "Dr. Valium" idag og ba om Valium igjen.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av -Lana- Vis innlegg
Nei, jeg har ikke henta dem heller. Gidder ikke betale så mye for så lite, så har kasta resepten.
Gikk tilbake til "Dr. Valium" idag og ba om Valium igjen.
Vis hele sitatet...
Kanskje like greit. Lyrica virker veldig skummelt utifra bivirkninger og lignende. Typisk C-prep.