Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 874
Vil det å innta 2 glass med Grapefrukt juice kunne booste effekten av Oxycontin?
Sist endret av Defending; 24. august 2020 kl. 19:50. Grunn: Skrivefeil
Det står jo at man ikke skal blande det med grapefruktjuice, men jeg tror «boostinga» er minimal til ikke merkbar.
Jeg kan ikke svare for Oxycontin (som jeg personlig syns er noe piss for jeg merker ikke en dritt av det annet enn at jeg blir jævlig grinete), men jeg fikk noen piller (Sobril, Xanax eller Rivo. Husker ikke. Er noen år siden nå.) en gang i Sverige hos ei berte jeg styrte med en stund for å kurere fyllesjuka mi.

Hun mekka meg en noen skiver grapefruit atmed og sverget på at de kicket ekstra
Det gjorde det.
Smalt ekstra og jeg sov som en stein.
Og jeg har høy toleranse på pillere.
Grapefrukt hemmer CYP3A4-enzym (den bryter ned ganske mange forskjellige stoffer, inkl benzo og opioder). Enkelte ender opp med å bøte med livet fordi de undervurderte blandingen.

Så ja, grapefrukt vil booste Oxy, og den kan booste det så til de grader. Vær forsiktig!

Fant nettopp ut at grapefrukt booster ketamin også! Og ikke bare litt heller: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22286159/

Det handler om oral administration, men ser for meg at insufflated ketamin vil også bli boostet. For mesteparten av CYP3A4 er i leveren som blodet passerer gjennom.

Ulempen er at sjansen for å kaste opp øker ganske mye, så det er best å ikke ligge på ryggen. Pustestans er ikke et problem med ketamin, så vidt meg bekjent. Anbefaler ingen, men interessant!
Sist endret av Stray Wanderer; 25. august 2020 kl. 12:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takker for svar!

Når vi her snakker om Grapefrukt Juice her, siktes det her til denne?: https://matlevering.coop.no/globalas...ref=5A3773F8F9
Og hvem hvor mange % bobbster den Oxykodon?
Vet at ved Valium så er det snakk om 50-75%.
Sist endret av Defending; 26. august 2020 kl. 18:11.