Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1538
Jeg har en 20-pakning med Paralgin Forte.
Hvor mange av disse kan jeg i løpet av ca. 6 timer ta før jeg risikerer forgiftning mtp. Paraceten den inneholder?

Er det trygt å ta 5, 6, 7g mtp. Paracetamolen?
Sist endret av Defending; 4. mai 2020 kl. 21:43.
Før, hvis jeg fikk kloa i noen brett med Paralgin pleide jeg å spise 5-6 av gangen (2-2,4 gram paracetamol) og fylle på med 3-4 litt senere.
Da vil du til slutt ha spist 8-10 stykker og være oppe på maksimalt anbefalt døgndose som er 4 gram om jeg husker riktig.
Dette er uten tvil en påkjenning for leveren din, og selv om det som oftest går bra kan du være uheldig og få noen alvorlige problemer med leveren.

Hadde jeg vært deg ville jeg kjørt CWE (cold water extraction) på 10 stykker av gangen eller på alle 20. Og så får du passe på å dosere riktig når du sitter med kodeinet blandet ut i vann.

Bruk gjerne en stor pumpe sånn at du vet hvor mye vann du bruker hele veien

Du trenger kun kaffefilter, noen store glass og kanskje en morter (optional) for å knuse opp pillene dine ordentlig.
Sist endret av krystallkongen; 4. mai 2020 kl. 21:53.
Sitat av Defending Vis innlegg

Er det trygt å ta 5, 6, 7g mtp. Paracetamolen?
Vis hele sitatet...
Nei. Maks anbefalt dagsdose paracetamol er tre gram for voksne. Men du kan med enkelhet ekstrahere ut det meste av paracetamolen. Du finner fremgangsmåte ved et enkelt Google-søk.
Har ikke mulighet eller utstyr til å ekstrahere, dessverre.
Klarer du ikke å oppdrive et par kaffefiltre og vann fra springen?
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
paralgin forte er sånn som tar laaaang tid før du merker skadene av det
sjanse for forgiftning, spesielt uten toleranse for paracetamol. hadde jeg vært deg hadde jeg heller gått ut på gata og kjøpt noe vanlig dop om du trenger å få bort abstinenser.