Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1245
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er på ett stort inlandsvann og her skal jeg være til Corona krisen er over. Men har fått problemer med min lille glassfiber båt og den tar inn mye vann. På øya jeg ligger er det 4 hytter men ingen folk. Har vært her i 6 døgn nå.
Hva vil straffen være hvis jeg tar og bruker en av disse båtene.
Det er småbåter uten motor så setter på min egen.

Jeg tenker da og bruke en av båtene til enten jeg blir tatt eller jeg skal hjem. Men lurer på hva straffen for og bli tatt er?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ring eier og forklar situasjonen, ellers kan du bli dømt for tyveri. Båtfolket hjelper hverandre i sånn situasjon
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk 15k i bot.. Det var ca 150m fra øya og over til fastland..
Anonym bruker
"Klok Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kom deg jo ut til øya, så hvorfor klarer du ikke å komme til lands med samme båt ?
Høres litt ut som du ser naboen har en bedre båt som du gjerne vil bruke.
Kjenner du naboene så spør, er jo ikke verre enn at de sier nei.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvorsan skal jeg finne ut hvem som eier hytta?

Og 15k er jo værtfall 3x båtens verdi
Jeg er på en stor øy og skal være her til koronakrisen er over. Men har fått problemer med min lille Skoda som ikke vil starte. Hva er straffen hvis jeg tar naboen sin bil? Den er billig
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorsan skal jeg finne ut hvem som eier hytta?
Vis hele sitatet...
seeiendom.no
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Postkasse?
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, jeg tok ferga over også rakk jeg ikke siste båt.

Båten jeg '' lånte '' var en gammel sliten plastbåt uten motor.. Eller var motor men jeg rodde over.. 15k syntes jeg også var drøyt mye
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er som regel ikke den som bryter loven som blir hørt når det kommer til hva som er rett og rimelig straff..
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, jeg tok ferga over også rakk jeg ikke siste båt.

Båten jeg '' lånte '' var en gammel sliten plastbåt uten motor.. Eller var motor men jeg rodde over.. 15k syntes jeg også var drøyt mye
Vis hele sitatet...
Ta ferga hjem igjen?

Skjønner fristelsen men det blir tyveri så lenge det ikke er avtalt med eier så med mindre du vil i retten så hadde jeg droppa det.