Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1302
Lynet slo ned i huset, og jeg rakk ikke å trekke ut telefonkabelen.

Etter feilsøking ble ADSL splitter sprengt, og modem ble sprengt.

Det jeg tror er at lynet har fortsatt til PCen, for nå får jeg ikke nettverkskontakten på PC til å fungere, men PCen virker ellers.

Spørsmålet er nå om jeg skal sende inn PCen til reperasjon, det er en PC hvor alt er bygget inn på hovedkortet, så det går ikke an å skifte nettverkskort...
Er det en del på hovedkortet jeg kan lodde ut?

Nå bruker jeg en USB WiFi dongle, men LAN er jo mer stabilt og enklere.
Sist endret av Tekniker2; 22. desember 2014 kl. 20:46.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kjøp nytt nettverkskort og sett inn. Å reparere det vil sei å bytte ut hovedkortet.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kjøp nytt nettverkskort og sett inn. Å reparere det vil sei å bytte ut hovedkortet.
Vis hele sitatet...
Ser du ikke at TS skriver at alt er integrert på hovedkortet?
Sitat av woff Vis innlegg
Ser du ikke at TS skriver at alt er integrert på hovedkortet?
Vis hele sitatet...
Å kjøpe et nytt nettverkskort og sette inn betyr ikke nødvendigvis å erstatte det som allerede finnes der
Ridder av 1. klasse
Det samme skjedde med både min og min bror sin PC. Vi har begge integrert nettverkskort i hovedkortet. Vi kjøpte oss bare et billig nettverkskort og klasket de i en ledig PCI port, problem løst.

Min bror sin PC var bare 2-3uker gammel, så snakket med forsikringsselskapet og fikk utbetalt 12.000kr i forsikringspenger. PCen kostet ca 13.000kr når han kjøpt den, med andre ord han fikk seg nesten en gratis PC. Men vet jo aldri om vi kommer til å få senskader...
Sist endret av Mchjort; 22. desember 2014 kl. 21:20.
Kom nå billig ifra det da, PC og TV kunne jo ha blitt ødelagt, og fikk ny ADSL splitter og modem gratis fra Nextgentel

Da var det vare LAN kontakten i PC som ble tapet...

Det var 229 personer i telefonkøen i Nextgentel i dag når jeg ringte, så noen sjeler blir uten internett i Jula!
Sitat av Tekniker2 Vis innlegg
Kom nå billig ifra det da, PC og TV kunne jo ha blitt ødelagt, og fikk ny ADSL splitter og modem gratis fra Nextgentel

Da var det vare LAN kontakten i PC som ble tapet...

Det var 229 personer i telefonkøen i Nextgentel i dag når jeg ringte, så noen sjeler blir uten internett i Jula!
Vis hele sitatet...
Gratis og gratis, du betaler vel som alle andre 19 kr i måneden for ruter(modem)leie, og tidligere har de også (ja, selv under teknisk avhjelp pga lyn) fakturert 99 kr i frakt når du har ruterskadet utstyr..
Når en timelønn i norge nærmer seg 300kr så er det vel ingen fri lunsj fra Nextgentel, så jeg får drikke en halvliter mindre denne måneden så jeg har råd til porto