Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3447
"Nesten ingen tunge rusmisbrukere har blitt syke eller smittet av korona. Det samme ser de i Italia. Fagfolk er overrasket."

https://www.nrk.no/norge/fa-rusmisbr...olk-1.15108708

Dette er veldig merkelig... er vi immune? Kan det ha noe med sitronsyre og at virus ikke trives i sur ph...?
R.i.p 23.04.2021
De snakker om tunge rusmisbrukere som bruker dop (heroin)
Teoriene som presenteres i artikkelen er at narkomane ikke reiser, at de har et mer herda immunforsvar, og at dopet i seg selv er smertestillende så heroinister og opiatavhengige ikke merker like godt at de er syke eller ikke blir veldig syke selvom de er syke fordi de går på smertestillende fra før så å si. Jeg tror alle teoriene er medvirkende faktorer
Trådstarter
47 9
Om mman bruker dop og ikke merket symptomer av den grunn, ville fortsatt testene vært positive!

Korona klarte å smitte hele eliten i Iran, men å spre seg på brugata klarer det ikke. Det et jo merkelig da.
Sist endret av Tobias24; 18. august 2020 kl. 19:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
R.i.p 23.04.2021
Kan ha noe med at de fleste der som også lever på gata vaser i skit dagen lang og ikke vasker seg.så de har opparbeidet seg et bra imunforsvar
Sitat av Tobias24 Vis innlegg
Om mman bruker dop og ikke merket symptomer av den grunn, ville fortsatt testene vært positive!

Korona klarte å smitte hele eliten i Iran, men å spre seg på brugata klarer det ikke. Det et jo merkelig da.
Vis hele sitatet...
Er ikke det bare akkurat mens de er syke det kan påvises med vanlig test?
Sitat av Tobias24 Vis innlegg
Om mman bruker dop og ikke merket symptomer av den grunn, ville fortsatt testene vært positive!

Korona klarte å smitte hele eliten i Iran, men å spre seg på brugata klarer det ikke. Det et jo merkelig da.
Vis hele sitatet...
Så er Iran et land med mer smitte enn Norge og med dårligere helsevesen. Altså flere blir smittet og kanskje ikke fulgt opp på så bra måte som her i Norge, og da sprer smitten seg enklere. Men ja det er nok flere faktorer som spiller inn i at rusavhengige ikke er smittet i større grad.
Det er fordi pepperet wacker alt i blodstrømmen
Sitat av Guy_Incognito Vis innlegg
Det er fordi pepperet wacker alt i blodstrømmen
Vis hele sitatet...
Holder en liten finger på dette jeg også, selv om jeg ikke kan bevise det. Har aldri vært syk på amf. Vært spennende å hørt fra noen fagfolk angående dette.
Trådstarter
47 9
Men ikke alle bruker pepper, såesielt ikke alle dophuene...

Men jo, det er plausibelt også.
Sist endret av Tobias24; 19. august 2020 kl. 15:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Klimafiendtlig troll
Teorien om speed og forkjølelse har vel versert en stund. Efedrin brukes jo mot astmasymptomer, og amfetamin er det mange som bruker en del av for å minske symptomene.

Ang covid-19, så har amfetamin/metamfetamin som "kur" vært diskutert på reddit har jeg sett. Kildene er stort sett en link til en Amerikansk nyhetsartikkel og denne publikasjonen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3491060/

Godt mulig man får færre symptomer ved amfetaminbruk, men noen kur er det sannsynligvis ikke.

Noen som har en enkel og grei forklaring på hvorfor noen mener røyking(tobakk) kan minske sjansen for å få covid-19?
Sist endret av Taert; 19. august 2020 kl. 15:37.
Covid og røyking?

Jeg ser to forklaringer, hvor den ene ikke nødvendigvis utelukker den andre.

1. SARS-Cov2 viruset 'hekter seg fast' i lungene, men får problemer med å ta et dypdykk i en halv liter tjære for å klare det.

2. SARS-Cov2 viruset er ikke immunt mot nikotin, og blir drept om du tar deg en blås før det når blodstrømmen.

Eller??
Mange rusbrukere røyker-så da færre smittes?

Forresten om mygg stikker coronasmittet menneske-blir da mygg coronasyke? Smitter mygg med coronablod i sitt sugerør andre mennesker?
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Nei etter litt googling så tror jeg ikke det. Virker ikke som om det er noen registrerte tilfeller der noen har blitt smittet gjennom blod.
Jeg ble også overasket over lav smitte spesielt i det åpne rusmiljøet i Oslo. Dette både fordi det ofte er en urenslig livsstil og hvem miljøet er i kontakt med. Den desidert mest rammede folkegruppen med 15x høyere hyppighet av viruset enn befolkningen generelt er også overrepresentert i dette miljøet.

Da jeg iløpet av april kun hadde sett et tilfelle begynte jeg lure på hva jeg hadde oversett og kom fram til en morsom hypotese utenom det vanlige. Jeg brukte det mer som et tulle argument når kamerater lurte på om jeg ikke var redd for å bli smittet etter jeg hadde tatt en Oslo tur med påfølgende heroin injeksjoner. Har troen på andre forklaringer, men hypotesen var plausibel.


Ofte i heroin og av og til kokain er det blandet inn quinine. Du har sikkert siste halvår hørt om quinine derivatene med navn chloroquine og hydroxychloroquine blitt nevnt som mulig kur mot sykdommen covid-19 foresaket av det nye koronaviruset Sars-cov2.
Kort forklart.
Sars-cov2 sin nærmeste slektning er Sars-cov som først oppsto i Kina i 2002 og ga den mer dødelige, men mindre smittsomme sykdommen SARS. SARS-epidemien førte med seg en del forskning på virus med pandemiskpotensial, smitteoverføring fra dyr og mulig medisinering slik som i dette studiet fra 2005 hvor cloroquiene ble testet på aper. Conclusion: Chloroquine is effective in preventing the spread of SARS CoV in cell culture.
Favorable inhibition of virus spread was observed when the cells were either treated with
chloroquine prior to or after SARS CoV infection
Det er nærmest unngåelig at lignende virus ikke ville oppstå igjen.
2012 kom MARS(camel-flu) og i vinter ble SARS-cov2 oppdaget og vi kunne alle lese i media om smitte knyttet opp mot et våtmarked i status byen Wuhan i Kina som også har verdens ledene forskningsinstitutt Wuhan instiute of virology ca 12km fra markedet. Det er ved hjelp av dette instituttet at et team av forskere ledet av Shi Zhengli forsket på SARS-lignende koronavirus de har årevis på å samle og etter nesten 15år siden utbruddet avSARS-cov først fikk gjennombrudd i 2017 She Zhengli leder nå enda et team og de konsentrerer de seg om det nye viruset SARS-cov2. De har forsket på behandling med Remdivisir og Cloroquine som de publiserte i nature i februar.

Chloroquine is known to block virus infection by increasing endosomal pH required for virus/cell fusion, as well as interfering with the glycosylation of cellular receptors of SARS-CoV.10 Our time-of-addition assay demonstrated that chloroquine functioned at both entry, and at post-entry stages of the 2019-nCoV infection in Vero E6 cells (Fig. 1c, d). Besides its antiviral activity, chloroquine has an immune-modulating activity, which may synergistically enhance its antiviral effect in vivo. Chloroquine is widely distributed in the whole body, including lung, after oral administration. The EC90 value of chloroquine against the 2019-nCoV in Vero E6 cells was 6.90 μM, which can be clinically achievable as demonstrated in the plasma of rheumatoid arthritis patients who received 500 mg administration.11 Chloroquine is a cheap and a safe drug that has been used for more than 70 years and, therefore, it is potentially clinically applicable against the 2019-nCoV.

Our findings reveal that remdesivir and chloroquine are highly effective in the control of 2019-nCoV infection in vitro. Since these compounds have been used in human patients with a safety track record and shown to be effective against various ailments, we suggest that they should be assessed in human patients suffering from the novel coronavirus disease.



Kan Wuhan institute of virology stoles på?
De har som de fleste større institusjoner i Kina en tilknytning til China Communist Party et regime som har ført til sensur, død og har i dag anslått å ha rundt samme antall personer i konsentrasjonsleirer som i polen under andre verdenskrig. Selv om disse er dem ledene ekspertene, så er dem kontrollert av C.C.P. Forskning på det nye viruset er strengt og må sendes inn til kontroll av Ministry of Science and Technology of the People's Republic of China før tillatelse før publisering.

Australia har etterspurt en uavhengig etterforskning av opphavet SARS-cov2 selv etter trusler fra Kinas ambassadør i Australia om redusert kinesisk turisme og økt pris import av australske produkter. Nå har mer enn 110 land stilt seg bak kravet.

Det finnes heldigvis forskning fra andre deler av verden også + mye anekdotisk.
WHO, FDA og flere organisasjoner er gått ut imot bruk utenfor kliniske undersøkelser som en off-label behandling slik det er gjort blant annet i Kina, Usa og flere land.

Per nå er 14 studier om behandling med disse medikamentene blitt publisert.

Noen viser forbedring som kortere sykdomsforløp, mildere symptomer og høyere overlevelse %
Noen viser null effekt.
Noen viser økt dødelighet av covid-19 ved bruk av medikamentene.

De ulike resultatene kan komme av utrolig mye forskjellig som ulik dosering, medikament-kombinasjon, genetikk og alt annet vi enda ikke har oversikt over.

Per nå er det 104 studier på gang og forhåpentligvis får vi flere svar i framtiden.

Er er spørsmålet om hydroxychloroquine eller chloroquine fungerer. Betyr det at den naturlige varianten quinine fungerer og vil man som narkoman få i seg nok for ønsket effekt?


Akkurat nå er det kun en morsom sammenheng og hypotese som nevnt innledningsvis. Mer sannsynlig er det at nok at en heroinist ikke merker dem blir syk eller attribuerer det til noe annet. Jeg er tidligere heroinavhengig og i årene jeg brukte var jeg aldri syk. Ikke som jeg merket. Det er noe jeg har hørt andre som bruker heroin si mange ganger. De blir aldri syk. Eller blir dem er det fordi dem er abstinens. Noe som forsåvidt har flere like syntomer som covid-19. Hadde man tatt heroin oppå ordentlig sykdom merker de bedring uansett, fordi det er hva heroin gjør. Du føler alt blir dugbart okey uansett, så lenge dosen er stor nok.
Klimafiendtlig troll
Er ikke effektiviteten av klorokin og hydroxyklorokin veldig, veldig omdiskutert? Om det så skulle være kinin i heroinet, vil vel doseringen være alt for liten? 325mg-1g var doseringen jeg fant i farta.

Disse testene viser vel også om man har hatt covid-19?

PS: Er en del som drikker "mye" tonic, og det er sannsynlig at kinin er forsøkt. Hadde det funket hadde vel det vært tatt i bruk for lengst?
Sist endret av Taert; 20. august 2020 kl. 00:38.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Ofte i heroin og av og til kokain er det blandet inn quinine.
Vis hele sitatet...
Eg fann ei kjelde på kva ymse stoff ofte er utblanda med, kinin inngår ikkje i lista over vanlege utblandinger. Koffein, paracetamol, ymse sukker også viare er vanlegare innblandinger.

Kan du underbygge påstanden? Om det punktet er feil, raknar jo resten av innlegget ditt.
Klimafiendtlig troll
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Eg fann ei kjelde på kva ymse stoff ofte er utblanda med, kinin inngår ikkje i lista over vanlege utblandinger. Koffein, paracetamol, ymse sukker også viare er vanlegare innblandinger.

Kan du underbygge påstanden? Om det punktet er feil, raknar jo resten av innlegget ditt.
Vis hele sitatet...
Fair point. Ingen grunn til å injisere kinin daglig slik jeg oppfatter det.

Interessant at smitten er så lav uansett.

Tror mer at omgangskretsen til de tyngste narkomane er av den art at det ikke er så mange personer, og at disse i stor grad omgås hverandre. Ihvertfall mer sannsynlig enn at man unngår smitte ved å injisere heroin?
Sitat av Taert Vis innlegg
Er ikke effektiviteten av klorokin og hydroxyklorokin veldig, veldig omdiskutert?
Vis hele sitatet...
Ja det er vanskelig og konkludere når forskning viser så ulike resultater.

Sitat av Taert Vis innlegg
Om det så skulle være kinin i heroinet, vil vel doseringen være alt for liten? 325mg-1g var doseringen jeg fant i farta.
Vis hele sitatet...
Vet ikke. Dosering anbefalt av legemiddel produsentene handler ofte om mest effektiv dose så lenge det er etisk forsvarlig med tanke på bivirkninger.

La meg ta finasterid som et eksempel som et en 5a inhibotor. Den senker nivå av enzymet som omdanner testosteron til di-hydro testosteron. I Norge er vanlig dose 5mg.

Reduksjon i serum DHT
5mg 72%
1mg 71%
0,2mg 69%
0.05mg 50%
0.01mg 5%

jeg tar 5mg knuser dem og doserer 0.2mg.

Enda ikke sett på quienin doseringer siden det egentlig er litt utenfor mitt interesse område. Kan også se for meg at det er lite nyere forskning på det ettersom vi har andre syntetiske varianter det mer penger i. Så tviler jeg på at det er testet på covid-19 fordi jeg har lest det meste av forskningen som har blitt publisert fra starten av. Dosering tenkes å være varierende etter hvilken effekt som ønskes. Kan det kanskje være en økt effekt ved bruk over lengre tid etc..?


Sitat av Taert Vis innlegg
Disse testene viser vel også om man har hatt covid-19?
Vis hele sitatet...
Spørs hvilken test.

Sitat av Taert Vis innlegg
PS: Er en del som drikker "mye" tonic, og det er sannsynlig at kinin er forsøkt. Hadde det funket hadde vel det vært tatt i bruk for lengst?
Vis hele sitatet...
Vet om flere som kjøpte inn når panikken var høyest, men om det fungerer eller ikke er det vanskelig å vite uten noen form for forskning.
Som enkelt person er det vanskelig å vite hva den alternative sykdomsforløpet hadde blitt i en tidslinje du gjorde det andre alternativet.

Så langt vet vi ikke om en eneste medisin vi kan si for sikkert fungerer og det tok månedsvis før noe så simpelt som blodoverføring med anti-stoffer begynte å bli en greie.

Som sagt quienine i hero er kun en hypotese basert på en morsom sammenheng.

Ville jeg satset på at hero ville gjort meg mer motstandsdyktig mot Covid-19. Nei. Hvorfor satse på noe jeg ikke vet fungerer og hadde det fungert hadde jeg ikke ville tatt heroin flere dager på rad. Da hadde jeg heller valgt å kunne fått covid og isolert meg slik at jeg ikke smittet andre dersom jeg selv fikk det.
Klimafiendtlig troll
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Enda ikke sett på quienin doseringer siden det egentlig er litt utenfor mitt interesse område. Kan også se for meg at det er lite nyere forskning på det ettersom vi har andre syntetiske varianter det mer penger i. Så tviler jeg på at det er testet på covid-19 fordi jeg har lest det meste av forskningen som har blitt publisert fra starten av. Dosering tenkes å være varierende etter hvilken effekt som ønskes. Kan det kanskje være en økt effekt ved bruk over lengre tid etc..?
Vis hele sitatet...
Absolutt morsom hypotese!
Litt off topic, men.

Kinin (quinine på engelsk) har vært brukt mot malaria siden ihvertfall 1600-tallet, isolert en gang på 1800-tallet. Dette er godt kjent, tror ikke dosering er noe mystisk. Klorokin (chloroquine) er en analog av kinin, samme med hydroksyklorokin.

Kinin har det vel vært inkludert i massevis av studier før covid-19, og erklært ikke effektivt mot covid-19 såvidt meg bekjent.

Personlig lurer jeg fælt på effekten av røyking, hadde vært greit å få det bekreftet eller avkreftet egentlig. Husker at tallene fra Kina viste at røykere enten hadde dødeligere sykdomsforløp eller var oftere rammet. Det var vel i mars.
Sist endret av Taert; 20. august 2020 kl. 02:16.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Eg fann ei kjelde på kva ymse stoff ofte er utblanda med, kinin inngår ikkje i lista over vanlege utblandinger. Koffein, paracetamol, ymse sukker også viare er vanlegare innblandinger.

Kan du underbygge påstanden? Om det punktet er feil, raknar jo resten av innlegget ditt.
Vis hele sitatet...
Sure

Her er en FN brosjyre om Afghansk opium handel

https://www.unodc.org/documents/data...e_2011-web.pdf

Nederst på side 92

Adulterants include quinine, mannitol, lactose,ca=eine, inositol, lidocaine,
starches, methapyrilene, sucrose, acetylprocaine and dextrose.

Sak fra FN om lab-testede beslag i afganistan

https://www.unodc.org/unodc/en/front...or-heroin.html

In 2008, the laboratory of the Counter-Narcotics Police of Afghanistan (CNPA), through improved forensic capacities and facilities, was able to identify several pharmacological substances that are typically used for mixing with heroin. These chemicals, usually referred to as cutting agents, include caffeine, chloroquine, phenolphthalein and paracetamol.

he findings of the CNPA laboratory suggest that heroin cutting takes place at source and that heroin produced in Afghanistan may be customized for different markets and consumer groups.

mer.. om beslagene
https://www.nps.edu/documents/105988...0-0f697f4d592c

Since November 2008, UNODC’s work with the forensic
laboratory of the Counter Narcotics Police of Afghanistan
(CNPA) has identified chloroquine in more than 10 different seizures. Most of them occurred in Kunduz and Kabul,
with one small seizure in Badakhshan. Some cases have
involved chloroquine samples and heroin or morphine
samples in the same seizure. Most, however, have
involved chloroquine mixed with sugar. Both types appear
to be attempts to deceive would-be buyers.
Chloroquine is an oral anti-malarial of which Afghanistan
received many tons during the 1990s as humanitarian aid.
Chloroquine is similar to heroin in appearance and texture,
but confusing the two is very likely to kill an injecting drug user. As early as 2001, fatalities emerged in
Russia following the distribution of chloroquine smuggled from Afghanistan, apparently mistaken for
heroin.

FN Analyse fra 1953
https://www.unodc.org/unodc/en/data-...2_page008.html

Quinine is the most common adulterant and probably occurs in more than half the heroin samples in the United States and Canada.

Quinine rapportert i heroin siden tidlig 1940-tallet på USAs østkyst

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6114137/

Quinine, once a common antimalarial medication, has been reported in East Coast heroin supplies since the early 1940s and may intensify the 'rush' of heroin"]Quinine, once a common antimalarial medication, has been reported in East Coast heroin supplies since the early 1940s and may intensify the 'rush' of heroin

Heroin in Malaysia and Singapore

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/....1002/dta.2238
Caffeine has remained the major adulterant and chloroquine is detected in virtually all recent seizures.


https://luxury.rehabs.com/heroin-add...s-it-cut-with/

Materials used to cut heroin, which range from toxic additives to simple fillers, can also have harmful effects on the body—particularly if the heroin is injected. One of the most common adulterants is quinine.


Heroin Research Report
- National institute of drug abuse


https://www.drugabuse.gov/download/3...48996055c53b74

Fra side 2

It is typically sold as a white or brownish powder that is "cut" with sugars, starch, powdered milk, or quinine.

Drugs.com
https://www.drugs.com/illicit/opium.html
Most illicit heroin is sold as a white or brownish powder and may be "cut" with other substances such as sugar, starch, powdered milk, or quinine. It can also be cut with strychnine or other poisons.

Kan også annbefale å se på rapporten fra
DOMESTIC MONITOR PROGRAM
DHA går undercover i 18 byen og gjør kjøp for å teste heroinen. Se opphav, hva den inneholder, renhet og kartlegge priser på gate heroinen i amerikanske byen.
https://www.dea.gov/documents/2018/1...monitor-report

Her en eldre som er litt mer simpel.
https://www.ncjrs.gov/pdffiles1/Digi...46181NCJRS.pdf

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Eg fann ei kjelde på kva ymse stoff ofte er utblanda med, kinin inngår ikkje i lista over vanlege utblandinger. Koffein, paracetamol, ymse sukker også viare er vanlegare innblandinger.
Vis hele sitatet...
Kult at studiet var ifra universitet i Aarhus. Det er et universitet jeg har et forhold til og byen min bedre halvdel bor.

Problemet med å bruke Danmark som et eksempel er at Danmark er et lite land og hvor heroin også er et lite populært rusmiddel. Det ligner egentlig ikke så mye på Norge. Det er et marked som kan kontrolleres av svært få aktører, noe som kan gi mindre variasjon. Bruksmønster er også svært annerledes med få injiserende brukere. Koffein som det ene året ble funnet i nesten alt testet i studie kan være problematisk å injisere da det krever 1ml vann for å løse opp 16mg i romtemperert vann om ikke det skal se ut som bomull når det blir avkjølt etter kokingen er ferdig. Det går derimot helt fint å røyke med chasing the dragon metoden. Norge skiller seg ut fra våre brøde med vår høye andel tunge sprøyte narkomane.

Min opplevelse av heroinet både i Sverige og Danmark er at heroinen der oftere er blandet ut med tanke på røyking enn injisering. Ofte er det svært høye mengder koffein. Dette har jeg aldri opplevd i Norge.
Ettersom quinine blir tilsatt blant annet fordi det gir økt rush ved injisering er det også logisk at produktet vil appellere mer på markedene hvor injisering skjer hyppigere.
Sist endret av DrPerception; 20. august 2020 kl. 07:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Taert Vis innlegg
Er ikke effektiviteten av klorokin og hydroxyklorokin veldig, veldig omdiskutert?
Vis hele sitatet...
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Ja det er vanskelig og konkludere når forskning viser så ulike resultater.
Vis hele sitatet...
Per i dag er det rimelig gode beviser på at hydroksyklorokin (HKK) IKKE fungerer. Det startet med at en del studier i begynnelsen av pandemien som viste at HKK kunne ha en effekt, både in vitro og på pasienter. Men dette var studier som ikke var spesielt kontrollerte, der det gjerne var brukt i kombinasjon med mange andre medisiner, og ikke kontrollert hvem som fikk hva.

Men etter hvert som man har kunne gjennomføre randomisert kontrollert studier, så har det vist at det ikke fungerer. Siste spikeren i kisten burde være at etter forsøk på lunge celler så er det usannsynlig at det blokkerer infeksjon.

https://sciencebasedmedicine.org/hyd...em-to-kill-it/
Sitat av Absurd Vis innlegg
Nei etter litt googling så tror jeg ikke det. Virker ikke som om det er noen registrerte tilfeller der noen har blitt smittet gjennom blod.
Vis hele sitatet...
Har heller ikke funnet dette dokumentert ennå. Men mygg kan bære og overføre virus som zika og dengue, så en risiko for at de kan bære corona finnes vel kanskje.
Har absolutt ikke tid til å sette meg inn i og lese vitenskapelige artikler angående hvor effektivt HKK, men det er jo utvilsomt at mange leger og forskere har gått ut og sagt at de tror det fungerer(til en viss grad) over de siste månedene. Både på øyemål samt gjennom vitenskapelig metodikk. Samtidig er det mange som gjennom vitenskapelig metodikk har sagt at de ikke kan se noen positiv effekt av HKK.

Her er en kjapp lenke:
https://medicine.yale.edu/news-article/26218/

Og deretter må jeg også legge til denne som taler i mot den første:
https://medicine.yale.edu/news-article/26290/

Uansett så er det en ufarlig og ikke minst billig medisin. Med ufarlig mener jeg ufarlig hvis legen din sier det er det. Selvsagt er det grupperinger som ikke burde få denne medisinen pga mulige komplikasjoner.

Til slutt vil jeg bare legge til at det kan krangles fram og tilbake i månedsvis angående denne saken, men at the end of the day spiller replikasjonskrisen i vitenskapsmetodologi inn. Det vil ta mange år før vi får noen konklusjon på dette. Og når vi får en konklusjon er det absolutt ikke 100% sikkert at den er riktig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Replication_crisis

Derfor bør ingen snakke i absolutter om dette.
Tenk om en type narkotika er vaksinen då.
ut i fra hva jeg tenker så er det nok at narkomane oftest ikker er så nøye med hygene ( de harde narkomane på gata) da bygger man opp et hvis nivå av å tåle bakterier osv. Da bygger man opp imunforsvaret sitt. Husker selv en gjerrigkar her i byen jeg bor i, han var ikke narkoman, men bare super gjerrig og samlet flasker og spiste alt han kom over fra søppeldunker i byen, var aldri syk eller noe i alle år. han panta flasker til langt opp i 80åra til alderdommen tok han, da var det ikke virus eller bakterier som tok knekken på han heller. man blir bare garva med åra og tåler mer "skitt" når man ikke så nøye som han og andre.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Sure

Her er en FN brosjyre om Afghansk opium handel

https://www.unodc.org/documents/data...e_2011-web.pdf

Nederst på side 92

Adulterants include quinine, mannitol, lactose,ca=eine, inositol, lidocaine,
starches, methapyrilene, sucrose, acetylprocaine and dextrose.

Sak fra FN om lab-testede beslag i afganistan

https://www.unodc.org/unodc/en/front...or-heroin.html

In 2008, the laboratory of the Counter-Narcotics Police of Afghanistan (CNPA), through improved forensic capacities and facilities, was able to identify several pharmacological substances that are typically used for mixing with heroin. These chemicals, usually referred to as cutting agents, include caffeine, chloroquine, phenolphthalein and paracetamol.

he findings of the CNPA laboratory suggest that heroin cutting takes place at source and that heroin produced in Afghanistan may be customized for different markets and consumer groups.

mer.. om beslagene
https://www.nps.edu/documents/105988...0-0f697f4d592c

Since November 2008, UNODC’s work with the forensic
laboratory of the Counter Narcotics Police of Afghanistan
(CNPA) has identified chloroquine in more than 10 different seizures. Most of them occurred in Kunduz and Kabul,
with one small seizure in Badakhshan. Some cases have
involved chloroquine samples and heroin or morphine
samples in the same seizure. Most, however, have
involved chloroquine mixed with sugar. Both types appear
to be attempts to deceive would-be buyers.
Chloroquine is an oral anti-malarial of which Afghanistan
received many tons during the 1990s as humanitarian aid.
Chloroquine is similar to heroin in appearance and texture,
but confusing the two is very likely to kill an injecting drug user. As early as 2001, fatalities emerged in
Russia following the distribution of chloroquine smuggled from Afghanistan, apparently mistaken for
heroin.

FN Analyse fra 1953
https://www.unodc.org/unodc/en/data-...2_page008.html

Quinine is the most common adulterant and probably occurs in more than half the heroin samples in the United States and Canada.

Quinine rapportert i heroin siden tidlig 1940-tallet på USAs østkyst

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6114137/

Quinine, once a common antimalarial medication, has been reported in East Coast heroin supplies since the early 1940s and may intensify the 'rush' of heroin"]Quinine, once a common antimalarial medication, has been reported in East Coast heroin supplies since the early 1940s and may intensify the 'rush' of heroin

Heroin in Malaysia and Singapore

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/....1002/dta.2238
Caffeine has remained the major adulterant and chloroquine is detected in virtually all recent seizures.


https://luxury.rehabs.com/heroin-add...s-it-cut-with/

Materials used to cut heroin, which range from toxic additives to simple fillers, can also have harmful effects on the body—particularly if the heroin is injected. One of the most common adulterants is quinine.


Heroin Research Report
- National institute of drug abuse


https://www.drugabuse.gov/download/3...48996055c53b74

Fra side 2

It is typically sold as a white or brownish powder that is "cut" with sugars, starch, powdered milk, or quinine.

Drugs.com
https://www.drugs.com/illicit/opium.html
Most illicit heroin is sold as a white or brownish powder and may be "cut" with other substances such as sugar, starch, powdered milk, or quinine. It can also be cut with strychnine or other poisons.

Kan også annbefale å se på rapporten fra
DOMESTIC MONITOR PROGRAM
DHA går undercover i 18 byen og gjør kjøp for å teste heroinen. Se opphav, hva den inneholder, renhet og kartlegge priser på gate heroinen i amerikanske byen.
https://www.dea.gov/documents/2018/1...monitor-report

Her en eldre som er litt mer simpel.
https://www.ncjrs.gov/pdffiles1/Digi...46181NCJRS.pdf



Kult at studiet var ifra universitet i Aarhus. Det er et universitet jeg har et forhold til og byen min bedre halvdel bor.

Problemet med å bruke Danmark som et eksempel er at Danmark er et lite land og hvor heroin også er et lite populært rusmiddel. Det ligner egentlig ikke så mye på Norge. Det er et marked som kan kontrolleres av svært få aktører, noe som kan gi mindre variasjon. Bruksmønster er også svært annerledes med få injiserende brukere. Koffein som det ene året ble funnet i nesten alt testet i studie kan være problematisk å injisere da det krever 1ml vann for å løse opp 16mg i romtemperert vann om ikke det skal se ut som bomull når det blir avkjølt etter kokingen er ferdig. Det går derimot helt fint å røyke med chasing the dragon metoden. Norge skiller seg ut fra våre brøde med vår høye andel tunge sprøyte narkomane.

Min opplevelse av heroinet både i Sverige og Danmark er at heroinen der oftere er blandet ut med tanke på røyking enn injisering. Ofte er det svært høye mengder koffein. Dette har jeg aldri opplevd i Norge.
Ettersom quinine blir tilsatt blant annet fordi det gir økt rush ved injisering er det også logisk at produktet vil appellere mer på markedene hvor injisering skjer hyppigere.
Vis hele sitatet...
True. Bodde flere år i en by på Sjælland (en av de store, men ikke største). Der var vi et miljø på 15stk ca som var løslatt og sikker like mange i fengsel som brukte heroin daglig.

Se fleste gikk bare på metadon, men var en kjerne på 15stk som brukte heroin og den var mye svakere enn i Norge.

Viss jeg var nykter og sprakk fikk jeg alltid spysyke av heroinet derde første dagene, aldri skjedd i Norge og svært mange røket heroin der. Men det var en del injisering også,men se aller fleste ville heller kjøpe metadon tabletter som blir delt ut som godteri av misbrugscenterne uten noe kontroll av sidemissbruk.

Utrolig lett å få metadon i Danmark og stort marked for å omsette disse, aelvom man Max fikk 50 spenn for 20mg.

Subotex varikke værdt virkestoffet sitt en gang på markedet der
Var kun de som valgte det frivillig som gikk på det der
Helt andre forhold ja.


Byen jeg bodde i har litt mindre en Århus.