Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 3881
Jeg røyker noe average brunt shit daglig, fordi det er lett tilgjengelig for meg og ikke for dyrt.
Men jeg har ofte hørt at det kan være gummi og dyrebæsj og sånt i hasjen som kommer fra Afrika og Midtøsten og sånt, og at hasjen kan være flere år gammel.
Jeg røyker dette daglig så hvis disse påstandene er sanne så vil jeg tro at hjernen og kroppen min ligger litt tynt ann.
Jeg blir ganske så stein av det uansett da
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyka 10 år gammal skitt for en stund sia da det ble tørke etter corona funka ikke i det hele tatt.
Så tror så lenge skitten funker så er det vel greit..
Røyker du mye over lengre tid fungerer ikke det lenger å du må røyke masse for å få bite lite rus.
Holder du deg til kvelden etter jobb å sånn burde det være greit.
Men noen kan få phsykose og andre får det ikke så det spørs helt på deg....
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noia? Haha. Cannabis er det minst skadelige av det du putter i jointen din. Men bruk av rusmidler er selvsagt ikke helsekost. Kanskje prøve å røyke i helgene? Skader hvertfall ikke å røyke litt mindre.

Om du røyker hasj hver dag ville du vel smakt forskjellen på bildekk og god bønne?
Anonym bruker
"Urolig Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gummi og dyrebæsj er lite sannsynlig, hadde du ikke kjent lukta av møkker? Det er ikke sunt å røyke noe som helst. Produkter av forbrenning er kreftfremkallende og du driver og inhalerer dem ned i lungene. Cannabis i seg selv er ikke særlig sunn for hjernen, les deg litt opp, og helst ikke på legalize . com eller andre partiske kilder.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noia? Haha. Cannabis er det minst skadelige av det du putter i jointen din. Men bruk av rusmidler er selvsagt ikke helsekost. Kanskje prøve å røyke i helgene? Skader hvertfall ikke å røyke litt mindre.

Om du røyker hasj hver dag ville du vel smakt forskjellen på bildekk og god bønne?
Vis hele sitatet...
Er ikke lenge siden jeg begynte å røyke daglig, og har bare røyka denne ene bønna daglig, så jeg vet egnt ikke. Men vet at det jeg røyker nå er bedre enn mye jeg har røyka før.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Røyka 10 år gammal skitt for en stund sia da det ble tørke etter corona funka ikke i det hele tatt.
Så tror så lenge skitten funker så er det vel greit..
Røyker du mye over lengre tid fungerer ikke det lenger å du må røyke masse for å få bite lite rus.
Holder du deg til kvelden etter jobb å sånn burde det være greit.
Men noen kan få phsykose og andre får det ikke så det spørs helt på deg....
Vis hele sitatet...
Det med psykose, hvordan ender man egentlig opp i det? Vet om flere som er/var i psykose, men jeg skjønner ikke hvordan det skjer. Må man røyke alt for mye en gang eller må man bare røyke dritlenge?
Sist endret av CottonEyeJ0e; 1. juli 2020 kl. 18:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vil helst tro at hvis det er spedd ut med noe er det ikke funkende plante-masse. Cannabis er på mange måter usundt i utgangspunktet. Kommer an på hvor mye/ofte man bruker. Men det er vel ganske klart nå at det er kreftfremkallende. Foreksempel.
Sist endret av Arex_x; 1. juli 2020 kl. 18:16.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Jeg vil helst tro at hvis det er spedd ut med noe er det ikke funkende plante-masse. Cannabis er på mange måter usundt i utgangspunktet. Kommer an på hvor mye/ofte man bruker. Men det er vel ganske klart nå at det er kreftfremkallende. Foreksempel.
Vis hele sitatet...
Er vanlig grønt cannabis usunt? Utenom å gjøre deg lat
Leste om en som hadde samlet på hasj fra gata i Spania over et år og fant mikroskopiske bakterier fra menneske drit i 75% eller mer av hasjen. Tror ikke det er putta i med vilje, men heller henger sammen med lite dasspapir og såpe i Rif-fjellene. Med tanke på at det er blitt oppdaget E.coli i smågodt er ikke dette noe alvorlig problem tror jeg. Vet ikke om røyking av rein bæsj engang er dødelig, lite forskning på dette.

Med det sagt så vil jeg fortsatt uten tvil svare at ja det er usunt å røyke hver dag. På den måten at man alltid er bakfjern og dermed glemmer eller driter i ting. Har også fått en del angst symptomer som jeg fortsatt opplever når jeg røyker og det fører til at jeg får mindre ut av dagen og er mindre kreativ. I tillegg klarer jeg ikke la være å røyke mer enn maks en dag om det er helt krise, uten å sutre.

Ingen som røyker 6 dager i uka men ikke den siste. Altså det finnes en viss hyppighet av røyking før man alltid er påvirket i en viss grad og da kan det være veldig skremmende å forestille seg livet uten. Ikke på 7 år har jeg gått mer enn 5 dager uten å røyke, og selvom det er chill og være fjern skulle jeg ønske jeg syns det var helt ok å bli med på ting uten å kalkulere nattings og hvor mye bønne jeg burde ha med osv. Skulle ikke gjort "opprør" ved å pådra meg avhengighet gitt.
Selvfølgelig. Du trekker røyk ned i lungene. Vanligvis blander du også med tobakk..

Ikke uvanlig å få angst, bli jævlig lat, dum, tiltaksløs og likegyldig.

Jeg har røyket daglig selv og observert andre som gjør det i godt over 10 år. Noen få greier det, men jeg tror selv de hadde kommet mye lengre om de lot være.

Det som er mest farlig er at det tilsynelatende ikke er farlig. Plutselig har det gått noen år eller 10. Helt okay å røyke av og til.
Anonym bruker
"Urolig Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av CottonEyeJ0e Vis innlegg
Er vanlig grønt cannabis usunt? Utenom å gjøre deg lat
Vis hele sitatet...
Cannabis er ikke noe sunnkost, hvor gammel er du?
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det er usunt, ikke bare for lungene men veldig usunt for hjernen. Cannabis vil over tid føre til ting som depresjon, angst, schizofreni eller andre psykiske problemer. Nei dette er ikke bare skremselspropaganda, det er fakta. Ingen hjerne har godt av å røyke hasj hver dag i årevis!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cannabis er ikke noe sunnkost, hvor gammel er du?
Vis hele sitatet...
Vet at det ikke er sunnkost, er 18 år gammel. Tenkte bare at det ikke var så veldig usunt, siden det er så mange amerikanske filmer og musikk og sånt som hedrer det
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noia? Haha. Cannabis er det minst skadelige av det du putter i jointen din.
Vis hele sitatet...
Joa mindre skadelig enn å røyke crack men cannabis er ikke ufarlig å røyke.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gummi og dyrebæsj er lite sannsynlig, hadde du ikke kjent lukta av møkker? Det er ikke sunt å røyke noe som helst. Produkter av forbrenning er kreftfremkallende og du driver og inhalerer dem ned i lungene. Cannabis i seg selv er ikke særlig sunn for hjernen, les deg litt opp, og helst ikke på legalize . com eller andre partiske kilder.
Vis hele sitatet...
Nja nei man kan ikke lukte om hasjen er blanda ut eller ikke. Utover det støtter jeg resten du skriver.

Sitat av CottonEyeJ0e Vis innlegg
Det med psykose, hvordan ender man egentlig opp i det? Vet om flere som er/var i psykose, men jeg skjønner ikke hvordan det skjer. Må man røyke alt for mye en gang eller må man bare røyke dritlenge?
Vis hele sitatet...
Det er helt individuelt, men det er en klar fellesnevner og det er å røyke mye, fast og over lang tid. Sett dette skje med mange av stonere som trodde de tålte det og at hasj var ufarlig så femten år senere er de fulle av sosial angst eller psykoser. Skjedde også meg etter x antall år og jeg trodde også "det nesten aldri skjedde" og "hvertfall ikke kunne skje meg".
Det har noe med hvordan rusmiddelet endrer og påvirker hjernen over tid å gjøre.

Sitat av CottonEyeJ0e Vis innlegg
Er vanlig grønt cannabis usunt? Utenom å gjøre deg lat
Vis hele sitatet...
Ja cannabis, grønn weed eller brun hasj kommer fra en psycoaktiv plante og kan påvirke hjernen negativt over tid.

Sitat av CottonEyeJ0e Vis innlegg
Vet at det ikke er sunnkost, er 18 år gammel. Tenkte bare at det ikke var så veldig usunt, siden det er så mange amerikanske filmer og musikk og sånt som hedrer det
Vis hele sitatet...
Forskning viser at man er særlig disponert for negative endringer i hjernen når man røyker mye før man er 25 når hjernen er ferdig utviklet. Grunnen til at det hedres i mye musikk og film kan man diskutere i lange baner i en egen diskusjon, men penger er en stor faktor. For å ta hiphop som et eksempel så tjener de store gutta store penger, jeg mener milliarder på at andre røyker hasj eller for eksempel kjøper horer og strippere. Det er også ofte de store bakmennene som sponser både musikkproduksjon og videoproduksjon og derfor kommer det til dems fordel at ungdom og andre syns hasj og horer er kult og ufarlig. Til syvende og sist er begge deler kynisk utnytting og hjernevask av folk, som andre tjener store penger på. Penger er alt for disse folka og trumfer alt av etikk, moral og helse. De gir faen i andres liv så lenge de kan tjene penger på det.
Anonym bruker
"Enig Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Med tanke på psykose så er det mengden du røyker i uka som er avgjørende. Altså 10g per uke er vesentlig mye verre enn 5g per uke. Så pace yourself.

Klikk på bildet for å se grafen basert på forskning:

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Her ser du sammenhengen mellom cannabis og psykose. Mengde over tid er avgjørende:

Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Med tanke på psykose så er det mengden du røyker i uka som er avgjørende. Altså 10g per uke er vesentlig mye verre enn 5g per uke. Så pace yourself.

Klikk på bildet for å se grafen basert på forskning:
Vis hele sitatet...
det der er noe tull har røykt minst 15g ukelig i 2 år... aldri hatt noe hallusinasjoner..
Anonym bruker
"Varsom Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Med tanke på psykose så er det mengden du røyker i uka som er avgjørende. Altså 10g per uke er vesentlig mye verre enn 5g per uke. Så pace yourself.

Klikk på bildet for å se grafen basert på forskning:
Vis hele sitatet...
Nå gjelder jo selvfølgelig ikke den grafen der for alle..
Så spørs det vel også hvem den er laget av og forskningen bak.
Dette er en helt random graf og kan være laget av hvem som helst sånn sett.

Hovedgrunnen til at noen er mer disponert for psykose eller psykiske lidelser enn andre er genetisk, det spiller da egentlig ingen rolle hvor mye eller lite man røyker.
Før eller siden vil du også mest sannsynlig møte på disse problemene.
Angst og depresjon trenger heller ikke nødvendigvis være linket til rus, de fleste mennesker går igjennom perioder med disse lidelsene flere ganger iløpet av livet.
Anonym bruker
"Enig Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er på ingen måte noen garanti for at du skal få psykose av det.

Om du ser på grafikken kan du lese at du med tungt daglig bruk har ca 5 ganger høyere sannsynlighet for å oppleve psykose enn en som aldri røyker.

For å sette i perspektiv, om en som aldri røyker har 3% sannsynlighet for psykose, så har du 15% sannsynlighet. Alstå 85% sannsynlighet for ingen psykose, mot mr.edru 97% for ingen psykose.
Poenget er om du holder deg til lettere, men fortsatt daglig bruk vill du kun hatt 6%, ikke 15% sannsynlighet for psykose. Det er kun en tredjedel av risikoen.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
det der er noe tull har røykt minst 15g ukelig i 2 år... aldri hatt noe hallusinasjoner..
Vis hele sitatet...
Kom tilbake igjen om 7 år du
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er en helt random graf og kan være laget av hvem som helst sånn sett.
Vis hele sitatet...
Her er link til hele teksten i forskningspubliksjonen grafen er henten fra: https://www.thelancet.com/journals/l...048-3/fulltext

Det er følgende personer som har utarbeidet den:
Diego Quattrone, MD
Tom P Freeman, PhD
Giada Tripoli, MSc
Charlotte Gayer-Anderson, PhD
Harriet Quigley, MD
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Her er link til hele teksten i forskningspubliksjonen grafen er henten fra: https://www.thelancet.com/journals/l...048-3/fulltext

Det er følgende personer som har utarbeidet den:
Diego Quattrone, MD
Tom P Freeman, PhD
Giada Tripoli, MSc
Charlotte Gayer-Anderson, PhD
Harriet Quigley, MD
Vis hele sitatet...
Studien involverer kun et utvalg av de som gikk til psykolog med psykosene sine. De fleste holder det for seg selv og forteller ikke engang venner, og de fleste som er psykotiske over tid så venner merker det nekter å fortelle legen eller starte hos psykolog så de faktiske tallene er mye høyere enn 15% av daglig/ofte-røykerne.

Men i forhold til alle hasjrøykere inkludert de som bare røyker på fest eller nyttårsaften kan jeg gå med på at kan ligge på 15% av totalen.
Anonym bruker
"Varsom Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kom tilbake igjen om 7 år du
Vis hele sitatet...
Aldri skjedd meg heller, røyka sikkert 2-3g daglig i 15 år.
Burde jo ha vært i heftig superpsykose jeg da.
Psykose er en vei inn i underverdenen, de fleste blir så redd og er helt uten redskap til å håndtere det, så det ender opp med at de tar heisen rett opp til ørkenen og ber om å bli gravd ned igjen av doktor Grav. De som håndterer det derimot, tar heisen opp og nekter å la seg begrave, og drar videre til månen for å fikse kommunikasjonstårnet, gjerne med sterkere psykedelika som lsd, sopp og dmt.
Sist endret av Hans Høyhet; 2. juli 2020 kl. 07:30.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja. Jeg røyket hver dag i 12 år .
Følte at jeg våknet opp Når jeg kutta det ut. Fikk sterk angst men vet ikke om det er pga jeg sluttet å røyke jeg fikk det.
For mye av alt er usunt, tenker jeg . Alt med måte funker eller?
Bare fordi noen av dere har røyket mye hasj i mange år så er det ikke et faktum at mengden man røyker ikke er relevant i sannsynligheten for å utvikle en psykose.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aldri skjedd meg heller, røyka sikkert 2-3g daglig i 15 år.
Burde jo ha vært i heftig superpsykose jeg da.
Vis hele sitatet...
Haha blir mange som burde vært i heftig psykose
Anonym bruker
"Klok Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tror ikke dere helt skjønner. Det er ikke sånn at absolutt alle som røyker hasj daglig vil få psykose, så om akuratt du eller du ikke har fått det betyr ikke at sjansen ikke er stor for at andre kan få det. Og at akuratt du eller du ikke har fått det enda betyr ikke at det er utelukket at du kan få det i fremtiden. Selv var jeg trygg stoner i 17 år før det skrudde seg på en ny bryter med sirkus av psykoser og jeg som røyka alle under bordet før tåler ikke ett trekk engang i dag. Jeg er ikke et unikt tilfelle, men et helt klassisk eksempel. Noen skjer det etter to år, noen etter tyve, noen aldri men pointet er at det skjer med mange fler enn man tror og det er naivt å tro at det er liten sjanse eller at det ikke vil skje akuratt deg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Etter å ha røyka hasj daglig i flere år begynte jeg å hoste opp svart/brunt slim konstant, lignet på gjørme...Det så ikke spesielt sunt ut for å si det mildt. Lungerøntgen viste også tegn til visse fortetninger. Mye på grunn av dette trappet jeg kraftig ned på hasjrøykinga for omtrent 1 år siden, og det ekle brunsvarte slimet har nå forsvunnet. Det samme har fortetningene i lungene gjort etter nyere røntgenbilder.
Anonym bruker
"Selvforsynt Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lommeløkt Vis innlegg
Etter å ha røyka hasj daglig i flere år begynte jeg å hoste opp svart/brunt slim konstant, lignet på gjørme...Det så ikke spesielt sunt ut for å si det mildt. Lungerøntgen viste også tegn til visse fortetninger. Mye på grunn av dette trappet jeg kraftig ned på hasjrøykinga for omtrent 1 år siden, og det ekle brunsvarte slimet har nå forsvunnet. Det samme har fortetningene i lungene gjort etter nyere røntgenbilder.
Vis hele sitatet...
Rulte du med tobakk?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kom tilbake igjen om 7 år du
Vis hele sitatet...
Hei, røyket fast i 13 år. Aldri hatt visuals.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rulte du med tobakk?
Vis hele sitatet...
Ja, både med rullings og sigaretter. Men hadde ikke dette problemet med svart/brunt slim når jeg røyka kun tobakk.
Har også samme problem som lommeløkt, hoster mørkt slim dagen lang. Tar jeg en dag pause blir det nesten værre og tar ikke slutt. Noen dager kan jeg føle meg helt tett i halsen og så må jeg hoste "riktig" for at det løsner. Jævlig irriterende, er jo såklart tobakken men er ikke det samme å hitte rein bønne heller. Hjelper litt å mekke med sig. Men er alltid litt slim i halsen, såpass at jeg vurderer kutte tobakken.
Weed og sigg inneholder jo tjære, så vil gjette dette slimet er en blanding av spytt, snørr og tjære.
Usikker på om hasj inneholder tjære, men man blander det jo ofte med tobakk uansett.

Kan jo være en ide å bytte ut tobakken med RealLeaf, Greengo eller knaster, eventuelt vape/bong/pipe isteden.
Blir ikke helt det samme selvfølgelig, men bittelitt bedre for kroppen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Grunnen til at det hedres i mye musikk og film kan man diskutere i lange baner i en egen diskusjon, men penger er en stor faktor. For å ta hiphop som et eksempel så tjener de store gutta store penger, jeg mener milliarder på at andre røyker hasj eller for eksempel kjøper horer og strippere. Det er også ofte de store bakmennene som sponser både musikkproduksjon og videoproduksjon og derfor kommer det til dems fordel at ungdom og andre syns hasj og horer er kult og ufarlig. Til syvende og sist er begge deler kynisk utnytting og hjernevask av folk, som andre tjener store penger på. Penger er alt for disse folka og trumfer alt av etikk, moral og helse. De gir faen i andres liv så lenge de kan tjene penger på det.
Vis hele sitatet...
troll regner jeg med... Er alle disse Xanax rapperene sponset av pfizer også?
Anonym bruker
"Selvforsynt Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av storetårn Vis innlegg
troll regner jeg med... Er alle disse Xanax rapperene sponset av pfizer også?
Vis hele sitatet...
Nei de er sponset av ksalol....haha selvfølgelig er det han skriver troll.
Å trekke røyk fra noe som har brent ned på lungene er aldri sunt. Skal man innta cannabis på en 'sunn' måte må det vapes eller spises.

Det er mye diskusjon rundt psykose, 2 ting som er verdt å nevne her er at cannabis med mye thc og lite cbd gir vesentlig høyere rusk for psykose enn en med moderat thc og mye cbd da sistnevnte virker antipsykotisk. En svensk cannabisforsker som heter Amir Englund har gjort flere studier på dette hos friske som ikke har brukt cannabis regelmesdig. Det du kjøper på gata aner du ikke hva inneholder. Den andre tingen er at hvis man er disponert/har psykoselidelse i nær familie er risken mye høyere og du bør holde deg fullstendig unna flere typer rusmidler som cannabis, psykedelika, speed og cola. Noen er disponet uten å vite det selv, hos andre er det åpenbart om far og søster har schizofreni. Isåfall, styr unna, risken er høy for at du og er disponert.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Har også samme problem som lommeløkt, hoster mørkt slim dagen lang. Tar jeg en dag pause blir det nesten værre og tar ikke slutt. Noen dager kan jeg føle meg helt tett i halsen og så må jeg hoste "riktig" for at det løsner. Jævlig irriterende, er jo såklart tobakken men er ikke det samme å hitte rein bønne heller. Hjelper litt å mekke med sig. Men er alltid litt slim i halsen, såpass at jeg vurderer kutte tobakken.
Vis hele sitatet...
Dette skjedde med meg også, men jeg røyka alltid rent ikke noe tobakk.
Valgfri brukertittel
Anarquista's Avatar
Protip om man hoster svart slim; Bruk Lucky Strike True Red som mekkesigg, problemet har basicly blitt borte for meg og samboer etter vi gikk over fra camel/lucky original til den. Gullverdt!
Sist endret av Anarquista; 10. juli 2020 kl. 17:19. Grunn: skrivefeil
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kom tilbake igjen om 7 år du
Vis hele sitatet...
Røyka mye bønne daglig i 10år, aldri hallisunert på kun å røyke?
Uten tvil ja.

Det er ikke sunt å røyke noe som helst, men regner med at det er bedre enn å røyke plast eller maling.
Vet likevel ikke hvor det ligger på spekteret over "farlighet".

Spis hasjen (riktig tilberedt selvsagt) for en sprøere, lengre og mer intens rus, hvis du er veldig bekymret.
Kent White, den jeg mekker med, er en sigarettype med veldig lite nikotin, vet ikke hvordan ståa er i forhold til tjære og all mulig annen drit. Greengo og sånne urteblandinger er også en mulighet. Det skal uansett tennes på, forbrennes og trekkes ned i lungene dine, og det er aldri sunt.

"Each man picks his poison" synes jeg er et godt budskap.
Sist endret av krystallkongen; 10. juli 2020 kl. 22:37.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Uten tvil ja.

Det er ikke sunt å røyke noe som helst, men regner med at det er bedre enn å røyke plast eller maling.
Vet likevel ikke hvor det ligger på spekteret over "farlighet".

Spis hasjen (riktig tilberedt selvsagt) for en sprøere, lengre og mer intens rus, hvis du er veldig bekymret.
Kent White, den jeg mekker med, er en sigarettype med veldig lite nikotin, vet ikke hvordan ståa er i forhold til tjære og all mulig annen drit. Greengo og sånne urteblandinger er også en mulighet. Det skal uansett tennes på, forbrennes og trekkes ned i lungene dine, og det er aldri sunt.

"Each man picks his poison" synes jeg er et godt budskap.
Vis hele sitatet...
Pick your poison indeed. Av alt man får i siggs så er vel nikotinen noe av det med minst helseskader. Enig med at å lage noe spiselig er det beste alternativet.