Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 11851
420 all the time
Hash cat's Avatar
Har tatt xanor, blå valium, xtc og rivotril nå i tørka. Merker jeg begyner å savne min daglige venn (bønne). Er jo greit å få en liten «lufte pause» og da.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
De særbehandles negativt i dag, og pasienter må nesten respekteres som nærmeste kilde til opplysning og tolkninger av sin egen helse. Selv kreftpasienter på daglig dialyse får ikke refusjon, så det praktiseres alt for strengt, og folk sine lidelse vrangtolkes til rusmani og misbruk, istedenfor helt nødvendig behandling etter egen vurdering. Og cannabis er #1 hatet rusmiddel i Norge, hatet i skoleverket, hatet i helsevesenet, hatet av politi og tollere, og det smitter over på brukerne. Fins ingenting de bruker like mye tid på å polemisere mot.

At folk som er vant til nattings må gå ut, er en form for lidelse for dem. For folk som har større medisinske behov, får smerter og andre ubehagelige tilstander av å gå uten, så bør det ihvertfall karakteriseres som å lide.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
De særbehandles negativt i dag, og pasienter må nesten respekteres som nærmeste kilde til opplysning og tolkninger av sin egen helse. Selv kreftpasienter på daglig dialyse får ikke refusjon, så det praktiseres alt for strengt, og folk sine lidelse vrangtolkes til rusmani og misbruk, istedenfor helt nødvendig behandling etter egen vurdering. Og cannabis er #1 hatet rusmiddel i Norge, hatet i skoleverket, hatet i helsevesenet, hatet av politi og tollere, og det smitter over på brukerne. Fins ingenting de bruker like mye tid på å polemisere mot.

At folk som er vant til nattings må gå ut, er en form for lidelse for dem. For folk som har større medisinske behov, får smerter og andre ubehagelige tilstander av å gå uten, så bør det ihvertfall karakteriseres som å lide.
Vis hele sitatet...
Igjen, det finnes ingen god grunn for at de som er avhengig av medisinsk cannabis skal forskjellsbehandles fra de med andre lidelser. Har du enda ikke forstått at det at de ikke får refusjon ikke betyr at de blir særbehandlet. Det finnes en million legemidler som ikke dekkes av helfo, av ulike årsaker. Hvor en stor andel av disse er mye viktigere for personene som bruker de enn cannabis er for de som får medisinsk cannabis, hvor et eksempel er ulike typer migrenemedisiner.


Om helsevesenet skulle basert seg på individers tolkning av sin egen helse hadde hele systemet falt sammen.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det gjør de i stor grad, og det er naivt å påstå noe annet. Nær all undersøkelse gjøres i samkvem med verbal kommunikasjon og spørsmål til pasienten. Under screening og testing på papir medvirker pasienten i høyeste grad, pluss at pasienten legger hele rammeverket for hva som skal skje med hva de forteller og problematiserer. At legen er ansvarlig for å treffe avgjørelser, skrive ut resepter og ha ansvaret for forsvarlig behandling, forandrer ikke dette.

Cannabispasienter blir særbehandlet negativt, så første stopp måtte være at de ble behandlet som andre pasientgrupper.
Hvis det er sant, hvilket det er, så er jo beskyldningen om positiv spesialbehandling noe så feil som det kan bli.
Sist endret av meaculpaUIO; 21. april 2020 kl. 22:53.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det gjør de i stor grad, og det er naivt å påstå noe annet. Nær all undersøkelse gjøres i samkvem med verbal kommunikasjon og spørsmål til pasienten. Under screening og testing på papir medvirker pasienten i høyeste grad, pluss at pasienten legger hele rammeverket for hva som skal skje med hva de forteller og problematiserer. At legen er ansvarlig for å treffe avgjørelser, skrive ut resepter og ha ansvaret for forsvarlig behandling, forandrer ikke dette.

Cannabispasienter blir særbehandlet negativt, så første stopp måtte være at de ble behandlet som andre pasientgrupper.
Hvis det er sant, hvilket det er, så er jo beskyldningen om positiv spesialbehandling noe så feil som det kan bli.
Vis hele sitatet...
Dette er et tåpelig stråmannsargument du kan spare meg for.
Dette var det du sa
De særbehandles negativt i dag, og pasienter må nesten respekteres som nærmeste kilde til opplysning og tolkninger av sin egen helse.
Vis hele sitatet...
før du argumenterte for at det var en psykisk lidelse for de som til vanlig bruker nattings og måtte gå uten. Dermed må det forstås som at du mener pasienters egen vurdering av helsetilstand og hvilken behandling de vurderer som mest hensiktsmessig er det som burde følges. Noe som også var det jeg argumenterte imot. Om du mente noe helt annet enn det du ga inntrykk for i det du skrev, må du nesten heller redegjøre for det selv.

Det er diametralt forskjellig fra at en lege snakker med en pasient under en konsultasjon. For å illustrere dette kan du se for deg om alle som kom inn og tenkte de hadde knekt foten skulle fått tatt røntgenbilde av foten, og alle som har vondt i hode skulle blitt testet i en mr-maskin. Da ville vi brukt opp hele helsebudsjettet iløpet av noen måneder.

Hvem er det som beskylder de for å bli positivt spesialbehandlet? virker som du verken leser eller forstår hva både du selv og jeg skriver.
Sist endret av Skepty; 21. april 2020 kl. 23:08.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
De særbehandles negativt i dag.
Heller enn å gå først i køen, ønsker de å ha noen av de samme godene som andre pasientgrupper. Samme status.

Og både formelt medisinske pasienter, og andre som selvmedisinerer, kan lide og ende opp med å bruke farligere medisiner eller rusmidler pga den generelt vanskelige tilgangen, nå satt ekstremt på spissen med spania/marokko + corona.
Sist endret av meaculpaUIO; 21. april 2020 kl. 23:12.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når tørken startet begynte jeg å speede mye på grunn av jeg hadde mye tilgjengelig for billig penge, men etter det gikk tom sluttet jeg og nektet å kjøpe mer på grunn av jeg så hvor avhengighetsskapende det var. Etter det så begynte jeg å knipse med mellomrom på rundt 2 uker per gang istedenfor 1 mnd som jeg gjorde tidligere, vet det ikke er sunt men det gir meg glede. Nå som koronatidene har kommet i tillegg til tørken, så antar jeg det nok blir mer rus igjen, vurdere å kjøpe noe syre for å ture på.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Knusktørt her. Kjenner mye angst, irritasjon og energi jeg ikke får gjort noe med i disse tider. Bruker ikke noe annet enn cannabis (bortsett fra Sertralin) og har ingen planer om det heller, men det frister å spørre legen om noe angstdempende.

Blir det like varmt i morgen går jeg og soler meg, kanskje jeg går en tur i skogen. Anbefales for andre som sliter.
Anonym bruker
"Stinn Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
SPØRSMÅL:
Dersom man finner frø i weeden sin, kan man da prøve å dyrke med disse? Eller er disse frøene "sterile"?
420 all the time
Hash cat's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
SPØRSMÅL:
Dersom man finner frø i weeden sin, kan man da prøve å dyrke med disse? Eller er disse frøene "sterile"?
Vis hele sitatet...
Frø i weeden? Hvordan dårlige greier røyker du? Jeg trodde at frø kom fra den manlige planta, og det er den kvinnelige planta man røyker.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Frø i weeden? Hvordan dårlige greier røyker du? Jeg trodde at frø kom fra den manlige planta, og det er den kvinnelige planta man røyker.
Vis hele sitatet...
Nei, frøene blir produsert av kvinnelige planter som har blitt befruktet av en mandig plante som ikke ble oppdaget under dyrking (folk som har peiling fjerner menn fra plantasjen sin før de blir kjønnsmodne og begynner å befrukte hunner). Det er ubefruktede kvinnelige planter som produserer mest THC. Hvis planten blir befruktet, så vil den bruke energien på å produsere frø fremfor THC.
Sist endret av Stray Wanderer; 22. april 2020 kl. 12:13.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Frø i weeden? Hvordan dårlige greier røyker du? Jeg trodde at frø kom fra den manlige planta, og det er den kvinnelige planta man røyker.
Vis hele sitatet...
Frø i weeden betyr ikke nødvendigvis at den er dårlig. Noe av det beste jeg har røyket EVER har hatt frø oppi posen.
Det at det er frø oppi kan være så enkelt som at det har vært et par mannlige planter som ikke har vært luket ut,har befruktet de andre. Resten får noen som er flinkere enn meg på dyrking ta seg av

Har ikke røyket siden Februar nå selv, og håper at jeg skal få alt ut av kroppen før det kommer ordentlige saker som ikke koster det hvite ut av øyet per gram inn igjen. Fyller tiden med musikk, spill og film for det meste. Har MYE mer energi, er mer glad og har det generelt mye bedre pga tørka. Dette har fått meg til å innse at jeg har hatt et usunt forhold til cannabis de siste månedene jeg røyket. Det var mer en vane enn et gode.
Sist endret av Vasken; 22. april 2020 kl. 12:13.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Frø i weeden? Hvordan dårlige greier røyker du? Jeg trodde at frø kom fra den manlige planta, og det er den kvinnelige planta man røyker.
Vis hele sitatet...
Her har man et eksempel på en uten erfaring som bare snakker piss.


Om det var feminiserte frø fra begynnelsen av, får hermies også feminiserte frø. Hiv frøet i vann og se om det er liv.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
SPØRSMÅL:
Dersom man finner frø i weeden sin, kan man da prøve å dyrke med disse?
Vis hele sitatet...
Skulle vel funke? Frø er frø? Noen som kan svare konkret på dette?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Selvfølgelig kan du dyrke de frøene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skulle vel funke? Frø er frø? Noen som kan svare konkret på dette?
Vis hele sitatet...
Det funker sånn tålelig, jeg har aldri igangsatt noe større prosjekt med disse, men stappet dem ned i blomsterpotta og latt det gå som det går, noen av dem har båret frukter til slutt.
At ikke samtlige har levert, handler nok mer om min Laissez-faire-omgang med dem, enn deres egenkvalitet.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
SPØRSMÅL:
Dersom man finner frø i weeden sin, kan man da prøve å dyrke med disse? Eller er disse frøene "sterile"?
Vis hele sitatet...
De kan vise seg å være veldig gode, de eneste 2 ulempene er at du ikke vet hvilken strain og det kan vise seg å bli hannplanter.
Ang strain så er det ikke kjempeviktig å vite, men litt lettere å få hjelp på nettet pluss at du får en pekepinn på hvor svære de blir (spesielt høydeforskjell på indica og sativa).
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis man bare finner ett par frø i weeden er det med stor sannsynlighet hemafrodite-frø.
Disse vil bli hunnplanter med kraftig tendens til å utvikle hannblomster. Det er mange måter å holde frøsettinga nede, men det er også en fin måte å holde seg med frø i all evighet, man må bare plukke de ut når man ruller
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det løser seg mere og mere opp merker man. Men at det blir en fin og grønn sommer er det ikke tvil om Egentlig spent på hvor god standard grønt det blir utover.. Kjipt når man må "tørke" varene først
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det løser seg mere og mere opp merker man. Men at det blir en fin og grønn sommer er det ikke tvil om Egentlig spent på hvor god standard grønt det blir utover.. Kjipt når man må "tørke" varene først
Vis hele sitatet...
Så fort grensa åpner kommer det til å bli en overflod uten like, virker det som. Har snakket med en del svensker, og opptil flere sier at de har så mye weed at de ikke helt vet hva de skal gjøre med alt sammen nå som man bare får solgt innenlands. Så ja, det blir veldig spennende framover
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det løser seg mere og mere opp merker man. Men at det blir en fin og grønn sommer er det ikke tvil om Egentlig spent på hvor god standard grønt det blir utover.. Kjipt når man må "tørke" varene først
Vis hele sitatet...
da må du klage. det skal være fuktighet i weeden, men ikke våt.
"perfekt" fuktighet så vil det være litt vått til å rulle en tight joint med etter grinding f eks.

dette er en del av curing og lagringsprosessen for kvalitetsvarer, og hadde heller kjøpt for våt enn for tørr, da trikomene hvertfall bør sitte på fortsatt da og at jeg kan cure/tørke videre, men man forventer jo ferdig vare når man kjøper, om ikke annet er avtalt..
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
De særbehandles negativt i dag.
Heller enn å gå først i køen, ønsker de å ha noen av de samme godene som andre pasientgrupper. Samme status.

Og både formelt medisinske pasienter, og andre som selvmedisinerer, kan lide og ende opp med å bruke farligere medisiner eller rusmidler pga den generelt vanskelige tilgangen, nå satt ekstremt på spissen med spania/marokko + corona.
Vis hele sitatet...
Du har enda ikke klart å begrunne hvorfor de særbehandles negativt idag, utover at de ikke får refusjon fra HELFO. Med samme logikk diskriminerer NAV meg fordi jeg ikke får utbetalt penger fra de slik som uføre får, ergo er det rimelig åpenbart at det ikke er diskriminering.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
De blir trakkasert på gardemoen, får ikke ha sertifikat, mister medisiner i fengsel, har ikke noen refusjonsordning selv for pasienter med lav inntekt som må bruke 10.000 kroner+ på medisiner i måneden. At du ikke kjenner til hvordan gruppa har det, og ikke greier å vektlegge ting riktig, er åpenbart nå. Hvis du er så bakpå med dette så skal jeg ikke plage deg mer med det, eller prøve å overbevise deg.
Sist endret av meaculpaUIO; 23. april 2020 kl. 11:33.
Anonym bruker
"Farlig Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har røyket cannabis i rundt 20 år, hvor flesteparten av årene har vært daglig bruk. Det siste halve året har det vært lite (tørken startet vel ca i November?). Fikk 4 gram superhasj for noen uker siden og var egentlig helt slått ut etter å ha røyket den. Fant fort ut at jeg ikke kunne bruke den på dagtid. Fikk en slags 'wakeup-call' og har bestemt meg for at når tilgangen blir bedre, så skal jeg ikke lenger bruke cannabis daglig. Mye gøyere når toleransen er lav - ikke minst rimeligere.

Kokain er det overflod av, og jeg har blitt tilbudt det svært mange ganger de siste månedene, enkelte ganger gratis. Morfinpreparater også. Men jeg takker nei til alt (tok riktignok kokain én gang da den skulle være svært ren) noe som har ført til mindre sosialisering. Ikke drikker jeg, og bruker heller ikke nikotin, så jeg er helt rusfri for tiden (unntaket er koffein som jeg ikke klarer meg uten). Sover bedre uten cannabis, til tross for svært mange og rare drømmer. Joda, livet er kjedeligere uten cannabis, men sånn er det vel bare... Spiller minimalt med dataspill og ser nesten ikke på film eller tv-serier lenger da det ikke er like gøy. Leser i stedet. Bruker mye tid på trening, stort sett kun løping og toppturer etter at gymmen stengte. Løp 25 km her om dagen. Vondt, men gøy

Men jeg savner jo cannabis. Samtidig så hadde jeg trodd at et såpass ekstremt stort forbruk som jeg har hatt over flere år ville ført til abstinenser og et kjedeligere liv. Men det har det egentlig ikke. Vet uansett at jeg aldri vil legge cannabis helt på hyllen, da det fører med seg mange fordeler, f.eks når det gjelder restitusjon. Men daglig bruk skal jeg holde meg unna.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
De blir trakkasert på gardemoen, får ikke ha sertifikat, mister medisiner i fengsel, har ikke noen refusjonsordning selv for pasienter med lav inntekt som må bruke 10.000 kroner+ på medisiner i måneden. At du ikke kjenner til hvordan gruppa har det, og ikke greier å vektlegge ting riktig, er åpenbart nå. Hvis du er så bakpå med dette så skal jeg ikke plage deg mer med det, eller prøve å overbevise deg.
Vis hele sitatet...
Hvordan blir de "trakkasert" på gardemoen? Av naturlige grunner vil både de som har resept og de som ikke har det oftere bli kontrollert på Gardemoen, da oppgaven deres er å hindre smugling. Videre argumenterte du tidligere for at de ble negativt forskjellsbehandlet som pasientgruppe, men nå som samfunnsgruppe, det er to forskjellige ting.

At noen få ikke har fått fortsette bruken av medisinsk cannabis i fengsel er heller ikke diskriminering, da det er fengselslegen som har ansvaret for helsen til de innsatte, og da tar over rollen som fastlegen hadde. Om denne legen ikke vurderer det slik at det finnes grunn for at en skal ha denne resepten, får en følgelig ikke bruke det heller. Dette gjelder også alle andre legemiddel.

Igjen leser du ikke hva jeg skriver. Det finnes migrenepasienter som utvilsomt har et mye større symptomtrykk enn enhver som får cannabis på resept, som selv må betale flere hundre tusen kroner i året for behandling. Hvorfor er det da forskjellsbehandling av cannabisbrukere å betale dette selv? Videre håper jeg du ser ironien at du anklager meg for å være bakpå, når du selv konsekvent ikke ser forbi din egen lille nesetipp, med dine problemer. Det kan godt være at medisinske cannabisbrukere blir negativt forskjellsbehandlet som pasientgruppe, men du har enda ikke klart å legge frem et overbevisende argument for at de blir det.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er din mening at de tingene ikke er skjevdelende, og den har ingen autoritet for meg.
Det er du som ikke tillegger de noe vekt, noe som allerede er nevnt. Denne samtalen
er gått i stå og bør avsluttes.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det er din mening at de tingene ikke er skjevdelende, og den har ingen autoritet for meg.
Det er du som ikke tillegger de noe vekt, noe som allerede er nevnt. Denne samtalen
er gått i stå og bør avsluttes.
Vis hele sitatet...
Det er en fin hersketeknikk å avvise saklige argumenter som min mening. Om jeg logisk viser at en ikke kan påstå at det du argumenterer for er diskriminering, er diskriminering, fordi det ville innbære at alle andre også diskrimineres, og ordet ville mistet sin betydning, er ikke det min mening. Det viser at konklusjonen din ikke logisk følger av argumentene, og at konklusjonen ikke er gyldig.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyket daglig i over 15 år, for å få indre ro. Men ikke like lett lenger å få tak så blir blitt amf og rivo i stedet
Jeg mikrodoserer LSD. Ikke følt jag eller behov for å røyke etter det.
Jeg frykter egentlig katatrofale konsekvenser om det ikke blir slutt på tørken i landet. Og det kan jo faktisk vare utrolig lenge også, hvem vet. Jeg tviler på at lokale skal klare å få tak i mengder, det er vel der de fleste kjøper fra. Det dukker opp hasj av og til på DNMNO, og det er snakk om at det er ventet inn hasj fra flere hold der i nær fremtid. Det var nylig prima hasj der, men ble naturligvis solgt ut veldig raskt.

For min del har jeg erstattet for det meste weed med alkohol, dessverre. Tar heldigvis pauser og holder meg edru i perioder, men det er tøft. Får håpe det dukker opp noe snart
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kusj Vis innlegg
Lure på kor mye politiet enda sitt på av forskjellige beslag...? Regne vel med det blir tilintetgjort etterhvert...? I disse tider syns nu æ det kan påføres litt medlidenhet ved å levere tilbake... Eller enda bedre, rasjonskort på hasj - 5g i uka, hentes på lensmannskontoret, hehe... Men fra spøk til alvor: Når i hælvete i fett satan skal det legaliseres å skattes??? Helt sinnsykt at det enda skal være mulig å nekte ett voksent menneske noe så enkelt som cannabis!
Vis hele sitatet...
Det er ganske teit at det skal være ulovlig å spise en plante.
Men fra alvor til alvor, hvorfor dyrker du ikke bare cannabisen din selv?
Sporadisk bruk av benzo (Diazepam og Alprazolam)
Litt Lyrica her og der.
Subutex i ny og ne.

Passer godt på å ikke bli avhengig da jeg nekter å gå gjennom abstinensene fra noen av stoffene! Er fullstendig klar over at jeg er "avhengig" av å ruse meg på et eller annet en gang i blant for å få pause fra kjedsomhet, morsommere sex og dårlig søvn + mareritt
Sist endret av krystallkongen; 23. april 2020 kl. 22:34.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ganske teit at det skal være ulovlig å spise en plante.
Men fra alvor til alvor, hvorfor dyrker du ikke bare cannabisen din selv?
Vis hele sitatet...
Det er ikke alle som vet hvordan man engang fikser frø. Jeg er en av de.