Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2280
420 all the time
Hash cat's Avatar
Er bubba kush et bra strain som bønne? Hvis det er grodd sånN decent tenker jeg. Vurderer å kjøpe, men kan bare kjøpe i større mengder. Takker for alle svar
Sist endret av Hash cat; 21. april 2020 kl. 09:41.
Psykedelisk bakverk
Ikke bry deg om hvilken strain eller kule navn dealeren din bruker på bønna. Se, lukt, føl, så enkelt er det. Om det faktisk er bubba kush er ikke avgjørende, men hvor mye av den som faktisk er rene trikomer, fremfor andre diverse planterester, eller i verste fall annet fyll.
Lykke til
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Ikke bry deg om hvilken strain eller kule navn dealeren din bruker på bønna. Se, lukt, føl, så enkelt er det. Om det faktisk er bubba kush er ikke avgjørende, men hvor mye av den som faktisk er rene trikomer, fremfor andre diverse planterester, eller i verste fall annet fyll.
Lykke til
Vis hele sitatet...
Sant sant. Hva vil dere si er bra kvalitet? Myk, lukter sterkt...?
Psykedelisk bakverk
Vanskelig å gi et spesifikt svar på det, men en god pekepinn er at den skal lukte friskt, spesielt om den er av det lysere slaget. Nå vet jrg ikke hvor du holder til, men på Østlandet ville jeg vært obs på veldig mørk bønne, ettersom jeg i løpet av den siste tiden har ramlet over flere typer som rett og slett ikke er hasj. Med det sagt kan det for all del være godis også om den er mørk.

Steinharde plater er sjeldent noe å rope hurra for. Ved å knekke platen i to burde den dele seg fint, og man skal kunne se at den er presset sammen av trikomer. Å brenne den er også et vanlig triks, og igjen gjelder se, lukt og føl. At den bobler kan være et godt tegn, hvit røyk fra en lettantennelig flis peker i positiv retning, og også hvilken konsistens den får ved oppvarming.

Å skulle lære seg dette er noe som kommer med erfaring, og vanskelig å lære ellers. Med det sagt vil jeg si min enkleste, og kanskje mest vellykkete måte å få en pekepinn på kvalitet er å gni den mellom fingrene. Enten den er mørk eller lys vil du i de fleste tilfeller, med mindre du har sjeldent god tørrokk, bli seig på fingrene, også om den er lys. Om du kunn sitter igjen med tørt pulver uten noe antydning til «sticky» fingre ville jeg styrt unna.

Helt sikkert andre som har innvendinger, og det finnes også flere tråder her på bruket som omhandler det samme om du bruker søk-funksjonen.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Vanskelig å gi et spesifikt svar på det, men en god pekepinn er at den skal lukte friskt, spesielt om den er av det lysere slaget. Nå vet jrg ikke hvor du holder til, men på Østlandet ville jeg vært obs på veldig mørk bønne, ettersom jeg i løpet av den siste tiden har ramlet over flere typer som rett og slett ikke er hasj. Med det sagt kan det for all del være godis også om den er mørk.

Steinharde plater er sjeldent noe å rope hurra for. Ved å knekke platen i to burde den dele seg fint, og man skal kunne se at den er presset sammen av trikomer. Å brenne den er også et vanlig triks, og igjen gjelder se, lukt og føl. At den bobler kan være et godt tegn, hvit røyk fra en lettantennelig flis peker i positiv retning, og også hvilken konsistens den får ved oppvarming.

Å skulle lære seg dette er noe som kommer med erfaring, og vanskelig å lære ellers. Med det sagt vil jeg si min enkleste, og kanskje mest vellykkete måte å få en pekepinn på kvalitet er å gni den mellom fingrene. Enten den er mørk eller lys vil du i de fleste tilfeller, med mindre du har sjeldent god tørrokk, bli seig på fingrene, også om den er lys. Om du kunn sitter igjen med tørt pulver uten noe antydning til «sticky» fingre ville jeg styrt unna.

Helt sikkert andre som har innvendinger, og det finnes også flere tråder her på bruket som omhandler det samme om du bruker søk-funksjonen.
Vis hele sitatet...
Hørtes veldig bra ut. Ja jeg bor på østlandet. Har faktisk ikke sett noe bilde av sakene enda, men bare å spørra sa fyrn. Vet ikke om han er villig til å brekke plata i to, er det noen måte jeg kan få han til å vise at det er bra greier, utenom å møtes (skal møte han når jeg kjøper, men han bor et lite stykke unda).
Psykedelisk bakverk
Skulle klart å få en pekepinn på kvalitet utifra godt bilde eller video hvor den blir brekt/knadd, utenom noe garanti såklart. Ikke uvanlig at selger helst vil beholde platene hele og gjerne uåpnet. Beste tipset mitt er styr unna om det er en 0,5cm tykk plate på 200g, som det er mye i omløp om dagen. Viser også til hva jeg sa om veldig mørk hasj som ser veldig seig ut inni plasten som er i omløp om dagen, styr for all del unna.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis han blir sur fordi du spør om å undersøke den, så hadde jeg styrt unna. Da legger han jo strukturelt opp til at det skal være så usikkert som mulig. Hvilke andre motiver enn å skjule bøff fins det for det? Sliter med å forestille meg. Er det så vanlig å måtte møte opp hos folk og bare få varene innpakket? Ikke tid til en liten joint og undersøkelse av varene?

Hvilke redelige grunner fins det til å nekte en sånn undersøkelse, for dere som har opplevd en sånn redelig og forståelig grunn?

Kan se for meg med tidsaspekt ved travle overgivelser, det blir det eneste.

Han burde også være mer en villig til å sende et nærbilde av den.
Why not liksom?
Enten foregår kommunikasjon over sikre kanaler, eller så gjør det ikke det.

Tar gjerne flere meninger på det
Sist endret av meaculpaUIO; 21. april 2020 kl. 15:05.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hvis han blir sur fordi du spør om å undersøke den, så hadde jeg styrt unna. Da legger han jo strukturelt opp til at det skal være så usikkert som mulig. Hvilke andre motiver enn å skjule bøff fins det for det? Sliter med å forestille meg. Er det så vanlig å måtte møte opp hos folk og bare få varene innpakket? Ikke tid til en liten joint og undersøkelse av varene?

Hvilke redelige grunner fins det til å nekte en sånn undersøkelse, for dere som har opplevd en sånn redelig og forståelig grunn?

Kan se for meg med tidsaspekt ved travle overgivelser, det blir det eneste.

Han burde også være mer en villig til å sende et nærbilde av den.
Why not liksom?
Enten foregår kommunikasjon over sikre kanaler, eller så gjør det ikke det.

Tar gjerne flere meninger på det
Vis hele sitatet...
Ja, helt enig. Kan jo spørre om å prøve ut varen først, med f.eks en joint ja. Eneste problemet er at jeg ikke kjenner typa så veldig godt.
Sist endret av Hash cat; 21. april 2020 kl. 22:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
be om bilde er første stopp kanskje
Hvis plugen prøver å nekte deg å inspisere varen er det nok bevis på at det er buff og bare å glemme det med en gang. I forrige uke møtte jeg en dealer som ikke ville la meg dingle opp varene på min egen dingle.. det ble et veldig kort møte for å si det sånn.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Blir ikke noe hasj pga jeg ble akkurat tatt med hasj. Skal gå på pissings de neste 6 måndene :/
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Blir ikke noe hasj pga jeg ble akkurat tatt med hasj. Skal gå på pissings de neste 6 måndene :/
Vis hele sitatet...
Blir en fin pause ihvertfall