Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1280
Hei Jeg ble dømt til 6 måned fengsel for seksuell omgang med barn under 16 år. Jeg ble dømt for uaktsomhet , da jenta innrømte i retten at hun hadde løyet om alder og retten trodde på henne, men jeg ble dømt pga det strenge aktsomhetskravet. Jeg er 25 år , det er to år siden det skjedde, jeg er i full jobb, tidligere ustraffet. Er det fortsatt mulig å få sone en del av straffen med fotlenke? Står at seksuell forbrytelser skal i hovedsak ikke innvilges fotlenke men saken kan vurderes av kriminalomsorgen. Noen som har erfaring om noen med dømt for vold eller seksuell lovbrudd har fått innvilget soning med fotlenke?
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Burde ikke være jævlig vanskelig å se at noen er under 16 år akuratt haha. Ring kriminal omsorgen så får du svarene du trenger. Egentlig så burde du ikke få lov til å ha noe fotlenke.
Trådstarter
14 1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Burde ikke være jævlig vanskelig å se at noen er under 16 år akuratt haha. Ring kriminal omsorgen så får du svarene du trenger. Egentlig så burde du ikke få lov til å ha noe fotlenke.
Vis hele sitatet...
er faktisk mange under 16 år som lett ser ut som de er 18-0. mitt spørsmål er om noen som har blitt dømt for uaktsomhet har fått sone med lenke ?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei det er en grunn til at reglene er som de er. Seksualforbrytere får ikke sone med fotlenke. Om jenta sa hu var 16 så er det fortsatt ikke innafor å ligge med hu når du selv var 23. Konsekvensen må du ta som andre kriminelle, be si opp jobben og finn deg en ny, eller søk om fri og finn opp en story om at du må reise til utlandet noen mnd pga døende far der, skal på selvutviklingsreise til India eller noe og spør om du kan få komme tilbake på jobb etter 6 mnd.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei det er en grunn til at reglene er som de er. Seksualforbrytere får ikke sone med fotlenke. Om jenta sa hu var 16 så er det fortsatt ikke innafor å ligge med hu når du selv var 23. Konsekvensen må du ta som andre kriminelle, be si opp jobben og finn deg en ny, eller søk om fri og finn opp en story om at du må reise til utlandet noen mnd pga døende far der, skal på selvutviklingsreise til India eller noe og spør om du kan få komme tilbake på jobb etter 6 mnd.
Vis hele sitatet...
Nå sa vel ts aldri at jenta hadde sagt hun var 16 heller, kan ha sagt hun var 18-20, anbefaler folk å gå på vinmonopolet sine sider å se om den "gjett alder-quizen" er der enda så får dere se at det kan være jævli vanskelig å bedømme alderen på ei jente
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av freebird Vis innlegg
Nå sa vel ts aldri at jenta hadde sagt hun var 16 heller, kan ha sagt hun var 18-20, anbefaler folk å gå på vinmonopolet sine sider å se om den "gjett alder-quizen" er der enda så får dere se at det kan være jævli vanskelig å bedømme alderen på ei jente
Vis hele sitatet...
Jeje samma det. Kjøper ikke en story om at en jente skulle anmeldt et helt nøkternt ligg hun jugde seg til for å få gjøre lovlig. Kanskje det er ts som jugde seg yngre for alt vi vet. Vet mange lyver på alderen både oppover og nedover, men må jo være en grunn til at dette ble anmeldt. Hvis jenta ville det frivillig og visste hans alder er det ingen grunn til at hun skulle anmelde, så det har kanskje vært anmeldt en voldtekt som ikke kunne bevises, men sameiet kunne bevises, eller ts vært under etterforskning for mistanke for lignende forhold med mindreårige og politiet fant ut og anmeldte denne saken selv. Who knows. Sex forbrytelser skal uansett straffes.
Trådstarter
14 1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeje samma det. Kjøper ikke en story om at en jente skulle anmeldt et helt nøkternt ligg hun jugde seg til for å få gjøre lovlig. Kanskje det er ts som jugde seg yngre for alt vi vet. Vet mange lyver på alderen både oppover og nedover, men må jo være en grunn til at dette ble anmeldt. Hvis jenta ville det frivillig og visste hans alder er det ingen grunn til at hun skulle anmelde, så det har kanskje vært anmeldt en voldtekt som ikke kunne bevises, men sameiet kunne bevises, eller ts vært under etterforskning for mistanke for lignende forhold med mindreårige og politiet fant ut og anmeldte denne saken selv. Who knows. Sex forbrytelser skal uansett straffes.
Vis hele sitatet...
skjønner at du er skeptisk men dersom du er interessert så kan jeg sende en anonymisert kopi av dommen på PM. Btw saken ble ikke anmeldt av henne men foreldrene som fant ut at hun hadde vært ute på natta. Hun innrømte selv å ha løyet om alder og samleie var frivillig. ble dømt pga aktsomhetskravet er ganske strengt etter loven.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Naruto Vis innlegg
skjønner at du er skeptisk men dersom du er interessert så kan jeg sende en anonymisert kopi av dommen på PM. Btw saken ble ikke anmeldt av henne men foreldrene som fant ut at hun hadde vært ute på natta. Hun innrømte selv å ha løyet om alder og samleie var frivillig. ble dømt pga aktsomhetskravet er ganske strengt etter loven.
Vis hele sitatet...
Neida, det behøver du ikke men fint du tilbyr deg det, det gjør at det er lettere å stole på deg. Beklager skepsisen i forrige innlegg ass, men veit det skjer altfor mange overgrep og nettovergrep mot unge jenter. Har en lillesøster som forteller meg hyppigheten og det er ikke sjeldent hu får meldinger fra voksne menn (hun er 15 og har blitt prøvd sjekka opp av 30-55 åringer siden hu omtrent kom seg på nett, og begynte å gå i singlet på gata som 11 åring...). Syns fortsatt det er rart at foreldra hennes hadde navnet ditt eller visste noe om sexlivet hennes men men. Uansett kjipt å være dømt som sex forbryter, men man ser seriøst forskjell på en 15 åring og en 20 åring uansett hvor mye sminke de har på.. Sa hun 17 er det ikke noe "bedre" når du var 23. Sånn sett får du være glad du kun fikk 6 mnd. Du er ute etter 4 mnd da, så ta det som en treningsleir hvor du spiser sunt, mediterer, leser brain books, og trener vekter. Som sagt, bare dikt opp en unnskyldning til jobben. Vanligvis får man innkalling til soning tre uker før dato, men snakk med kriminalomsorgen så kanskje de kan gi deg en estimasjon sånn at du kan si fra til jobben i god tid før du skal inn. Ring kriminalomsorgen å rådfør deg, de er der for å hjelpe og har nok noen gode tips om hvordan du kan få ordna med jobben og bolig. Leier du så kan nav dekke inntil 3 mnd husleie ved fengselssoning om det er gode grunner for at du ikke kan fremleie eller si opp leiligheten, nav vil ikke at innsatte skal komme ut på bar bakke, så det kan være lurt å snakke med dem i god tid også.