Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 17640
I denne tråden vil jeg legge ut tegninger og fotografier som jeg har produsert.

håper på konstruktiv tilbakemelding



først vil jeg introdusere meg



dette er langs akerselva



dette inntrykket la seg på min bevissthet en gang i tiden



Denne tegningen laget jeg på paint brush (windows) i januar



Denne tegnet jeg i 2003-2004



ferdig behandlet på psykiatrisk oslo universitets-sykehus.
ikke mer de kunne hjelpe meg med


Dette synet viste seg for meg en dag


light from the Sun



en gang ble jeg slengt inn i en ovn


så kom solen


Fra vinduet på Dikemark sinn-syke-asyl 2016


vinduet fra Dikemark 2016


dette fikk jeg se


slektninger


tegning paint på windows 2019


tegning 2003-2005


2003


selvlysende druer 2003


slanger i senga


slektning 2018


en natt det regner


min dobbeltgjenger på toppen av en bygning


trafikk oslo 2019
Sist endret av Morad; 14. mars 2020 kl. 00:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vet ikke om det gir deg noe mere, men for å introdusere meg selv; jeg har en master i estetiske studier. Her er det klart mye spennende, liker spesielt godt inntrykket som kommer av oppløsningen i dine bilder. Med «titlene» er de ekstra sterke, (konsept er så og si det som skiller modernistene og postmodernistene)

Jeg hadde ikke stusset om jeg gikk inn på en utstilling med disse verk. Takk for opplevelsen, nå i disse dager da disse opplevelsene ikke kan nåes.

Spesielt interessant hvordan dine tegninger fra 2003-2005 minner meg om moderne Murakami. Flotte farger. Dine nye verk (en gang ble jeg slengt inn i en ovn) er for meg, ekstremt flott. Estetisk veldig flott, og ga meg meget
Sist endret av Door145; 14. mars 2020 kl. 01:17.
kutt ut de digitale greiene og skaff deg ett gammelt film kamera. Bildene dine kommer til å bli jæla mye bedre. Bildet 1 og 20-23 viser at du kan få til mye bra. Ellers er det mye snapshots som du ikke behersker enda. Anbefaler å se mye mer kunst som ikke er norsk og generelt slite litt mer når du jobber. Spør deg selv hva du forventer. Hvorfor tar du de valgene du gjør? Kan du gå enda dypere inn i deg selv?

Jada jeg er streng, og takk for at du poster noe interessant.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
kutt ut de digitale greiene og skaff deg ett gammelt film kamera. Bildene dine kommer til å bli jæla mye bedre. Bildet 1 og 20-23 viser at du kan få til mye bra. Ellers er det mye snapshots som du ikke behersker enda. Anbefaler å se mye mer kunst som ikke er norsk og generelt slite litt mer når du jobber. Spør deg selv hva du forventer. Hvorfor tar du de valgene du gjør? Kan du gå enda dypere inn i deg selv?

Jada jeg er streng, og takk for at du poster noe interessant.
Vis hele sitatet...
Det å skyte analogt i dag er omtrent like originalt som å vise pikk i kunsten. Og «bedre» er subjektivt i denne konteksten.
for å presisere. Film, fortrinnsvis s/v og undereksponert slides vil gi mye mer å spille på i forhold til det utrykket TS arbeider med.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
for å presisere. Film, fortrinnsvis s/v og undereksponert slides vil gi mye mer å spille på i forhold til det utrykket TS arbeider med.
Vis hele sitatet...
Gir mening! Enig i at det ville vært spennende å se han forsøke seg frem med dette.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter


Lys i mørke



Åpen lås



Bud
Sist endret av Morad; 24. mars 2020 kl. 14:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kult! Likte best de verkene fra 2003-2005. Bildene fra Dikemark minner meg om noe Marianne Heske kunne lagd på 80-tallet(eks. https://www.artland.com/artworks/mar...eske-geiranger)

Ellers liker jeg godt komposisjonen på 'slektning 2018' og 'Dette synet viste seg for meg en dag"

'min dobbeltgjenger på toppen av en bygning' er også god. Gir meg litt vibber i retning "kunst" "laget" av AI blandet med klassisk Cyberpunk stemning(Bladerunner, Akira, Stalker).
Trådstarter


2004



2003



solens øye Mars



Red Sun



KinoBesøk 2003



sjørøvere 2003



Totempæl



Red Sky Supernova
Skal dette være kunst? Hva gjør det isåfall til det? Hva er det som gjør dette fint, imponerende eller interessant?

For meg ser dette ut som tilfeldige mønstre og bilder av tilfeldige objekter. Jeg finner i utganspunktet ingenting interessant med det. Ut i fra KP'ene er det jo tydeligvis noen som liker det. Hva er det som er likbart med denne "kunsten"? Jeg er genuint interessert.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Skal dette være kunst? Hva gjør det isåfall til det? Hva er det som gjør dette fint, imponerende eller interessant?

For meg ser dette ut som tilfeldige mønstre og bilder av tilfeldige objekter. Jeg finner i utganspunktet ingenting interessant med det. Ut i fra KP'ene er det jo tydeligvis noen som liker det. Hva er det som er likbart med denne "kunsten"? Jeg er genuint interessert.
Vis hele sitatet...
Smak er individuelt og alle opplever ting forskjellig.
Blir vell problematisk å lage noe som ALLE liker? Kan ikke se at det burde være et mål heller

Dessuten er det kanskje litt vanskelig å se dette som kunst ut ifra noen små thumbnails.
Prøv å se for deg de to siste, Totempæl og Red Sky Supernova, i store versjoner mot en hvit gallerivegg.
Jeg er ingen entusiast, har vel vært på galleri maks 3 ganger, men dette syntes jeg var veldig fint. Kino besøk 2003 og Red sky supernova var utrolige. Alle dine verk 2003-2004 generelt var utrolig fine, TS. Keep on grindin, dette hadde jeg uten tvil kjøpt.
Trådstarter


Universet førjeg ble født



universet etter jeg er død



Det bilde har HÆN lagt ut før



her er bilde av min tå






























min kone mener jeg er en Taper






Veldig kult
Trådstarter


jeg er helvete i satan
jeg er paradis i Gud



jeg har avgitt fornuften på samme måte som jeg avgir fortiden



universet er en sirkel rundt meg


livet er en sirkel rundt meg


dyret er en sirkel rundt meg


dypt inne i dyret er mennesket rundt meg


mennesket er en sirkel



en sirkel rundt meg er min kropp



kroppen er en sirkel rundt meg



GrunnSetning 1: Du = Meg
GrunnSetning 2: Jeg= Deg

Aksiom 1: Jeg er
Aksiom 2: Verden er ( Aksiom 1 + Aksiom 2 = Virkeligheten )

Postulat: Der er lover
Er ingen kunstekspert, men det greiene her synes jeg er bra.
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Skal dette være kunst? Hva gjør det isåfall til det?
Vis hele sitatet...
At det får deg til å stille det spørsmålet, blant annet.

Liker estetikken, fortsett å gjøre din greie TS! Hadde digga å sett disse bildene i stort format på vegg.
Trådstarter
Takk for Tilbakemelding



Ved Steiner Rundt Tre


Nøkler


& Roses



Over Fjell



GjennomReise



Kakepynt



Trær i Himmel



Sirkler Rundt Kjerner




HeimDal Står på Broen



Daglig nedtur gjør ydmyk


REIR



Røtter


1997





romFARTØY med lys


Min Kone Er Ei Heks


en gang spiste jeg et eplE


Blomster som sover om natten er skjønne som døden


der er blitt sprekker i asfalten



spiste noe blomster og fikk utslett på huden


salmestund 2003



ØYE I ØYNE



Huff, hvordan skal jeg nå få opp låsen



Nøklene lever sitt liv rundt låsen
Sist endret av Morad; 1. april 2020 kl. 18:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter








Skjult som en mulighet i dypet


Saksa til min kona

Når jeg er på butikken så undersøker jeg om de har fyrstikker

Asfall

sånn så de ut FØR

trær fikk jeg se i vannet

solstorm

tvilling av mine ansikter

ReiR
Trådstarter





Slekt

Væske

Lang oppTUR på 40 år



NÅ tar det AV
Stort geni, fabelaktig!!
Trådstarter



Trådstarter


Noen ganger er GULL-MASKER på


SÅ dette vannet i fortauet

UTSLETT

ute er inne

TONAL

elv tar vann i dypet

ProfilBILDE

Her i seilduksgata i vei på byen

Engel

danser i rundt solen

skygge i slekt

Sol i TRÆr

ikke redd

flekker på gulvet

microPROFIL

flegger på veggen

er jeg er

LIEN asyl 2002

hvis SOL dekker 77% av SØLV på stokk er SOLen alt for NÆR

Sol-Flekker på gulvet

Ved Foten Av Fjell

DOBBEL TviLLing
Trådstarter

23 er et fint tall synes jeg.
2 og 3 er de to første primtall.
Så begge siffere i tallet er primtall.
I tillegg er summen av 2+3=5.
5 er det 3 primtallet.
23 er selv et primtall.
23 er hele verdens mål og mening.
23 er Primtall nummer 9.


forløst , men ikke for låst




Skulle ønske dette var en kråke.
jeg er kråkenes venn.


mediterende vesen




koselig med mye lys




en natt jeg ikke kunne sove vekket jeg min kone, så bestemte vi ozz for å kjøre en tur i gata

dansende stjerne




kan noen trykke på pause-knappen ?!


kanskje jeg burde ha melk i kaffen



maskene har begynt å snurre rundt

kanskje maskene vil skremme meg

hvordan er det mulig at verdens rikeste land kan ha stygge sprekker i asfalten ?


forferdelig at det er mulig i et opplyst demokrati !








Tromma til en venn sprakk

på vei hjem fra oslo-asyl-sinn-sykehus-universitet. (i oslo er det kun tullprat)
Liker stilen din!

23 sier du?
The Number 23
Sist endret av vindaloo; 4. april 2020 kl. 13:12.
Trådstarter
Takk for tilbakemelding













Vet ikke helt hva jeg skal synes om disse bildene. De virker ‘‘generiske’’ og lite originale. Dette er noe enhver vil kunne lage på datamaskinen sin rimelig kjapt. Sier ikke at du ikke har potensiale, fordi du har tydelig en vilje og et ønske om å lage noe pent.
Prøv å tenke utenfor ‘‘boksen’’ og ikke prøv for hardt, så kanskje det kommer lettere.

Lykke til.
New generation
colakork's Avatar
Jeg ble helt slukt inn.

Den "galning" vibba jeg får av bildene er nok det som drar meg inn mest. Faaabelaktig! Mui buen, olala..

Satte pris på bildebeskrivelsene også.
Trådstarter
Kjære himmel over skogen
Hvem er det beste tyreet her


det er meg

Tullprat, det er nok meg

Sludder, jeg kommer rett fra oven jeg

best er jeg, se på mine fine grener

hvem er smartes ? jo det er vi!

hvem er raskest?

Det må være meg, jeg er nervecella til Morad

Hvem har gått til høyre?

Hvem har mest penger din drittsekk?

Hvem er best ?

Hvem har kommet aller lengst i utvikling ?

Det må nok være meg!

Du har jo bYre 1 nervecellee

hvem vinner i kveld, hvem blir best ?








tripp trapp, tripp trapp ( Av Centers for Disease Control and Prevention. Lisens: Falt i det fri (Public domain) )

Hvem er det som tramper på min bro? (Av Theodor Kittelsen/Nasjonalbiblioteket. )

Ikke bekymre dere om meg. Vent på broderen. HÆn er mye sterkere enn meg.
vi skal ikke utrydde dere vi. vi skal bare til SÆteRS
Sist endret av Morad; 6. april 2020 kl. 02:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Diamondlamp Vis innlegg
Dette er noe enhver vil kunne lage på datamaskinen sin rimelig kjapt.
Lykke til.
Vis hele sitatet...
Dette er totalt standard kritikk av samtidskunsten. Alle kan kanskje, men ingen andre gjorde det
Sitat av Door145 Vis innlegg
Dette er totalt standard kritikk av samtidskunsten. Alle kan kanskje, men ingen andre gjorde det
Vis hele sitatet...
Det ligger noe i det. Mye samtidskunst er totalt tilbakestående og krever ingen ferdigheter å lage. Med et stort ego, null skam og rett kontaktnettverk så kan du kaste avføring på publikum og sprute maling ut av anus på lerreter og "ekspertene" vil elske det

"I videoen spruter kunsteren maling ut av rumpa, og bruker deretter en lang malingskost han styrer ved hjelp av anus for å smøre malingen utover lerretet."

Denne utagerende autisten har blitt sponset av norske skattebetalere med 37 millioner kroner fordelt over 12 år.

inb4:
"Norge ønsker å sponse kunst som er annerledes og som ikke ville kunne blitt laget uten subsidier."

Fuck. Off.
Om man ikke tjener penger på kunsten sin så er man en hobbykunstner, ikke en profesjonell kunster. Ingen mennesker med vettet i behold ville betalt for å få se en voksen mann sprute maling ut av ræva si og oppføre seg som om han har røyka PCP i 12 timer. Hvis disse hobbykunstnerne hadde et snev av anstendighet ville de fått seg normale jobber for å overleve og drevet med hobbyen sin på sia. Istedet går de til Klassekampen og syter over den slemme høyresiden som forsøker å ta fra dem ytringsfriheten. Noe som er bullshit. Problemet er ikke at de lager 12 timer lange forestillinger som inneholder all verdens degenerert oppførsel, men at de forventer at resten av samfunnet skal betale i dyre dommer for at de skal kunne reke rundt uten å trenge å arbeide.

/rant




Sitat av vindaloo Vis innlegg
Dessuten er det kanskje litt vanskelig å se dette som kunst ut ifra noen små thumbnails.
Prøv å se for deg de to siste, Totempæl og Red Sky Supernova, i store versjoner mot en hvit gallerivegg.
Vis hele sitatet...
Bildene er allerede pikslete pga. TS lager greiene sine i MS Paint i lav oppløsning. Hadde du printa ut dette i stort format og hengt det opp på en vegg ville det sett ut som søppel.
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Bildene er allerede pikslete pga. TS lager greiene sine i MS Paint i lav oppløsning. Hadde du printa ut dette i stort format og hengt det opp på en vegg ville det sett ut som søppel.
Vis hele sitatet...
..se lyst på det Skurt, det kunne vært enda verre.

Skatte spenna dine kunne gått til at han printa søppel ut av rompa
Dette er den beste samtidskunsten som finnes idag. Bare se på: "min kone mener jeg er en Taper". Definitivt hans Magnum opus. Jeg hadde betalt for en innrammet kopi.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
..se lyst på det Skurt, det kunne vært enda verre.

Skatte spenna dine kunne gått til at han printa søppel ut av rompa
Vis hele sitatet...
Om TS kunne fått plass til en hel printer i rumpa så ville jeg faktisk blitt ganske imponert.
Trådstarter


Jeg er ikke imponert av dere når dere tøffer dere

Deres verden er en sirkel rundt dere

Min verden er flammer i meg



der er noe lys i mørke

der er noe mørke i lys

der er noe galskap i flammer

der er noe flammer i galskap

så imponert jeg er av deres forakt

dere spytter etter meg på gaten


Deres kjærlighet er mitt HAT

En gang så jeg meg selv i speilet.

Speilet delte seg opp og ble mer og mange.

Speilet ble også satt farge på og bøyet seg som bølger på havet.

Så gikk jeg på bunnen.

Der fant jeg en perle.
Trådstarter

Den er speil og jeg kunne selv se.

Jeg går til tyngden og kjente på den.

Den var også et speil og jeg meg selv kan se.

Kjenn, og alt vil bli forklart for deg, sa tyngden.

Regnbuer og farger.

Lyset tegner sommerfugler på himlene.

Når det regner kunne jeg se et speil i bakken.

På bunnen kunne jeg se meg selv.

Jeg var over speilene og så opp mens jeg så ned.

Da forstod jeg at de siste skal bli de første og de første skal bli de siste.

Speilene ble elver

flytende og inn i havet.

Jeg er vann.
Som hav har jeg vært fjell.
Til bunnen.
Til grunne søker min ånd.
Der finnes speilene på bunnen som en perle.
Sist endret av Morad; 6. april 2020 kl. 15:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fantastisk arbeid, spør du meg. Totempæl og "solens øye mars" er veldig gode.
▼ ... over en måned senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
Kom med noe mer a Morad.
Likte dine skrå blikk på verden!
Trådstarter
Jeg må si at min kone er ikke noe heks



vi lader opp tingene, så dem får KRAFT



Sannheten er en flaMMe

Enten i Paradis eller i Helvete


Tegnet Av Danilo Ivanovic 2019

Vi vet at dette er virkeligheten, men vi går rett fram for vi vet at dette ER MAYA
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
1
2
3
4
5

Jeg er 3 og 5
5 og 3 er jeg

Sett et punkt på et ark og konstruer 6 sirkler rundt punktet

Du er 1 og 7
7 og 1 er du