Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4705
Jeg har lyst å være litt i Oslo om sommeren.

Før pleide jeg å stå på ekeberg camping, men jeg er enslig og må betale det samme som en familie på 4.

Når jeg har bil koster det meg da 450kr pr. døgn å stå der, enten om jeg slår opp et lite bil eller om jeg tar bobilen.

Billigste er 330kr uten bil, altså kun et telt 1 person. Men jeg må ha bil for å komme meg fram... da blir jeg heller hjemme.

Siden jeg da må betale 500kr døgnet er det kanskje andre muligheter, som billige pensjonat etc?

Bobiler er jo forbudt av byrådet å parkere innenfor bygrensen.

Jeg er voksen mann så hadde helst ikke lyst på hostell eller noe sånt, jeg liker jo litt fred og ro...

Liker å stikke innom Oslo om sommeren, liker folkene der og alltid noe å oppleve!

En tanke var da Air BnB, jeg kan jo leie ut min leilighet i sommer altså bare på en måte bytte!

Noen forslag til billige pensjonat som kan konkurere med ekeberg?
Sist endret av Tekniker2; 14. november 2019 kl. 18:28.
Hva med telt i skogen ?
Gratis og du behøver ikke gå veldig langt fra bilen ?
Jo, men da må en langt ut av byen... eller? Noen alternative plasser? Vet jo at det kommer masse uteliggere til Oslo om sommeren, de klarer seg jo på mystisk vis...
Sist endret av Tekniker2; 14. november 2019 kl. 18:38.
Du får enkeltrom på Anker for 5-600 kr natta og en del andre enkle hoteller under 700.
Ellers: Du må ikke så langt av byen for å telte, Sognsvann er for eksempel en kort t-banetur fra sentrum, der trenger du ikke gå mer enn 5-10 minuter ut i skogen for å finne et sted og telte. ( men du bør kanskje unngå å gå inn ved høyre enden av parkeringen, der er det en del ehm... ensomme menn). Ellers har jeg overnatta i bobil noen ganger i utkanten av Oslo, ja det er visst ulovlig, men du blir vel ikke akkurat arrestert om du ikke tiltrekker deg noe spesiell oppmerksomhet.
Bogstad Camping tar 320 pr natt for telt og bil opp til 4 pers. Mn blir kanskje meste lage vekk fra sentrum
Du parkerer bilen på feks Sognsvann(du kan stå der i to dager gratis) og så tar du med deg teltet 50 meter ut i skogen.
Og så tar du t-banen som normale folk ned til sentrum om du skal dit, det tar 20-30min. Går faktisk nattbuss også.

Finnes forøvrig masse flotte plasser man kan campe ved siste stopp på flere av banene.