Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  225 43854
Sitat av nso Vis innlegg
Takk for den, billett ble sporenstreks huket inn
Vis hele sitatet...
Rockafeller skank på Rockefeller!

Enda en god grunn til å dra til Oslo den helga.
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Gladnyhet: Dagen før Freakfest spiller Fatboy Slim på Rockefeller! Blir en bra helg.
Vis hele sitatet...
w00t?!
Skal se om jeg ikke klarer å ordne meg til fri den kvelden også så skal jeg jammen teste danse-skoene også
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Gladnyhet: Dagen før Freakfest spiller Fatboy Slim på Rockefeller! Blir en bra helg.
Vis hele sitatet...
Tøft! Mine eneste erfaringer med Fatboy Slim er riktignok bare Praise You og Weapon Of Choice, men det holder for meg.
Får sørge for å ha pizzatreffet litt tidlig på kvelden.
Da er flybilett bestilt.
Da kommer jeg, Choobe og trixxe nedover
Kommer så klart jeg, både på før-treffet og freak festen!
Se hva jeg fikk i posten. Vi snakkes!

dette blir awsome folks!
Balle, han kan ikke. Tror nok jeg klarer å møte opp likevel.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Balle, han kan ikke. Tror nok jeg klarer å møte opp likevel.
Vis hele sitatet...
Hvordan kommer du deg hjem etter festen? Vurderer å dra, men må ha et sted å sove evnt.
Veit ikke, mulig jeg røyker noe i stedet for å drikke, slik at jeg kan kjøre hjem. Hvis ikke røyker jeg meg bare veldig fjern og sover i bilen.

Om det ikke er fy-fy å fyre.
Sist endret av Snilepisk; 24. april 2013 kl. 18:55.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Veit ikke, mulig jeg røyker noe i stedet for å drikke, slik at jeg kan kjøre hjem. Hvis ikke røyker jeg meg bare veldig fjern og sover i bilen.

Om det ikke er fy-fy å fyre.
Vis hele sitatet...
Det sier seg vel selv at det ikke er lov å røyke cannabis på arrangementet da arrangørene er nødt til å følge norsk lov. Dessuten er det like jævlig å kjøre fjern som det er å kjøre i fylla. De som mener at det er greit å kjøre i ruset tilstand uansett rusmiddel kan ta seg en bolle.
Da blir det enten å sove i bilen drita eller finne seg et sted å sove.

Tenkte aldri på å kjøre innen en 5-6 timer etter en joint, menmen.
Til alle som trenger et sted å sove! Kanskje du kan få hjelp av en medfreak her:
Couchsurfing freakfest 2013
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Da blir det enten å sove i bilen drita eller finne seg et sted å sove.

Tenkte aldri på å kjøre innen en 5-6 timer etter en joint, menmen.
Vis hele sitatet...
Book deg inn på et hotell..
Vi på nFF er ekspert på å spotte folk som er ruset, så du slepp aldri unna med og være på hasj på en freakfest.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Book deg inn på et hotell..
Vi på nFF er ekspert på å spotte folk som er ruset, så du slepp aldri unna med og være på hasj på en freakfest.
Vis hele sitatet...
Hehe måtte flire litt der.

Vi ER faktisk best til og spotte ruset personer=)
Dette blir gøy! Jeg og ErikBokk er godt i gang med preparasjoner til settet vårt Dette blir vår første opptreden! Gleder oss masse!
Er det mange biletter igjen?
Har ikke råd til freakbilett siden jeg har kjøpt flybilett. Men får ny lønn snart, så må vite når det blir kritisk utsolgt.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Sitat av KaiN Vis innlegg
Er det mange biletter igjen?
Har ikke råd til freakbilett siden jeg har kjøpt flybilett. Men får ny lønn snart, så må vite når det blir kritisk utsolgt.
Vis hele sitatet...
Billettservice har fortsatt billetter igjen, jeg sier ifra hvis det blir kritisk få. Det er forresten veldig positivt at flere av dere vil være tidlig ute.

Hva tenker dere om en quiz battle?
Fikk forresten en ide i helga om å lage en quiz battle på parktreffet der tre deltakere kan delta for å konkurrere om titellen som årets besserwisser på nFF eller noe i den duren. Spørsmålene kan dreie seg om historien til nFF, tråder, poster og hendelser fra forumet. Det bør være ja/nei spørsmål og opplegget trenger ikke vare mer enn tjue minutter. Deltakerene kan bli valgt ut tilfeldig ved å melde seg opp via en webside, bli nominert eller vinne en eller annen slags konkurranse. Jeg så noe liknende på en konferanse i helga, og det ble skikkelig stemning av det.

Hva synes dere om ideen, er den gjennomførbar eller er den bare håpløs?
Sitat av Cappy Vis innlegg
Billettservice har fortsatt billetter igjen, jeg sier ifra hvis det blir kritisk få. Det er forresten veldig positivt at flere av dere vil være tidlig ute.

Hva tenker dere om en quiz battle?
Fikk forresten en ide i helga om å lage en quiz battle på parktreffet der tre deltakere kan delta for å konkurrere om titellen som årets besserwisser på nFF eller noe i den duren. Spørsmålene kan dreie seg om historien til nFF, tråder, poster og hendelser fra forumet. Det bør være ja/nei spørsmål og opplegget trenger ikke vare mer enn tjue minutter. Deltakerene kan bli valgt ut tilfeldig ved å melde seg opp via en webside, bli nominert eller vinne en eller annen slags konkurranse. Jeg så noe liknende på en konferanse i helga, og det ble skikkelig stemning av det.

Hva synes dere om ideen, er den gjennomførbar eller er den bare håpløs?
Vis hele sitatet...
hadde vert genialt samtidig som man tar seg noen øl og slapper av i god stemning
Er vel litt tungvindt med quiz i en park uten bord? Men for ja/nei spørsmål burde det funke. En form for Jeopardy kunne og vært litt kult. "En person som er kjent for å drive Freak.no". "Hvem er nso?". Eneste kan være litt tungvindt hvordan man avgjør hvem som kommer først. Men nesten alle har jo en smarttelefon i dag, så en enkel app hvor man trykker på en knapp for å få lov til å svare kunne løst det problemet.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Å ha nFF-quiz på treff har minst to andre uavhengig tenkt på før. Så kanskje det ikke er en så dum tanke. Verdt å prøve hvertfall (:
Sitat av Cappy Vis innlegg
Hva synes dere om ideen, er den gjennomførbar eller er den bare håpløs?
Vis hele sitatet...
Jeg syns dette høres ut som en helt grei plan, men jeg stusser litt på hvorfor den gjeve tittelen som besserwisser skal berammes til så lite om tre konkurrerende kandidater?
Hvordan ser du for deg at dette skal legges opp mtp. uttak av kandidater osv.?
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
Er vel litt tungvindt med quiz i en park uten bord? Men for ja/nei spørsmål burde det funke. En form for Jeopardy kunne og vært litt kult. "En person som er kjent for å drive Freak.no". "Hvem er nso?". Eneste kan være litt tungvindt hvordan man avgjør hvem som kommer først. Men nesten alle har jo en smarttelefon i dag, så en enkel app hvor man trykker på en knapp for å få lov til å svare kunne løst det problemet.
Vis hele sitatet...
Jeg tror den enkelste løsningen er at hver kandidat har et ja kort og et nei kort. Quizmaster kan stille 10 spørsmål der kandidaten som har svart på flest riktige vinner og kan smykke seg med en eller annen tittel. Opplegget bør være kjapt, effektivt og underholdende.

Sitat av Jonta Vis innlegg
Å ha nFF-quiz på treff har minst to andre uavhengig tenkt på før. Så kanskje det ikke er en så dum tanke. Verdt å prøve hvertfall (:
Vis hele sitatet...
Ja, vi kan i grunn bare prøve. Det enkelste er å ikke ha quizen, men hvis det skulle bli vellykket ville det vært kjedelig å ikke ha prøvd.

Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg syns dette høres ut som en helt grei plan, men jeg stusser litt på hvorfor den gjeve tittelen som besserwisser skal berammes til så lite om tre konkurrerende kandidater?
Hvordan ser du for deg at dette skal legges opp mtp. uttak av kandidater osv.?
Vis hele sitatet...
Utvalget av kandidatene er det mest krevende, forslag er ønskelig. De som melder seg på bør ha litt kunnskap eller fartstid på nFF, underholdningsverdien er ikke så stor hvis brukeren ble medlem dagen før quizen. De som melder seg på må også være i stand til å møte opp på parktreffet. Som de fleste av oss veit er terskelen for å melde seg på lavere enn det å delta. Reservekandidater kan løse problemet, det kan for eksempel være de som kom på fjerde og femte plass.

Tre kandidater på parktreffet sørger for at quizen ikke strekker seg ut i det uendelige, det blir litt mer underholdning og hvis en gjeng med folk ser på dem er det umulig for dem å jukse. Tittelen trenger forøvrig ikke å være så seriøs, opplegget er mest for underholdningen sin skyld. Det er forøvrig mulig å gi alle i parken spørsmål, men ut fra erfaring pleier det å skli ut fordi det er andre ting å drive med, spesielt hvis folk drikker.
Åssen er det å møte opp uten å kjenne noen?

- jente 23 år.
Sitat av dropkick Vis innlegg
Åssen er det å møte opp uten å kjenne noen?

- jente 23 år.
Vis hele sitatet...
Helt greit, for det er veldig mange som kommer som ikke kjenner noen så er veldig lett å komme i prat med folk.
Sitat av dropkick Vis innlegg
Åssen er det å møte opp uten å kjenne noen?

- jente 23 år.
Vis hele sitatet...
det er nFF folk, så ja er nokk helt greit og møte opp uten og kjenne noen, siden dette er et forum så vil jeg tro at du blir veldig lett "kjent med folk" blir sikkert og snakke om alt mellom himmel og jord
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av dropkick Vis innlegg
Åssen er det å møte opp uten å kjenne noen?

- jente 23 år.
Vis hele sitatet...
Første gang jeg møtte opp på nFF-treff kjente jeg ikke en kjeft.
Tok ca 10 min før jeg fikk venner for livet jeg fortsatt snakker med den dag i dag.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Cappy: Jeg så for meg en pubquiz-aktig runde, der lag får delt ut ark med spørsmål på, skriver på lagnavn, får et par minutter til å fylle ut, arkene samles inn og rettes, spørsmål og fasit leses opp, og vinnerlag utropes.

Ja/nei-spørsmål tror jeg det vil være en del vanskeligere å lage, enn t.d. «Hvem har customtitle/avatar/signatur/sted somethingsomething?» Og mer interessante enn «har det vært en tråd om hvordan man kommer seg løs fra håndjern?».

I dunno.

Cards against humanity er også kult forresten.

dropkick: Er færre som kjenner (igjen) hverandre enn man skulle tro. Kan omtrent garantere interessante samtaler.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
er det mulig å kjøpe biletter ved døren? jeg vil, men er ikke sikker på om jeg kan grunnet en reunion, jobb og green day konsert, så jeg må se det ann.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Sitat av drittsekken Vis innlegg
er det mulig å kjøpe biletter ved døren? jeg vil, men er ikke sikker på om jeg kan grunnet en reunion, jobb og green day konsert, så jeg må se det ann.
Vis hele sitatet...
Hvis det er igjen billetter skal jeg prøve å få ordnet med billettsalg i døra de første timene av arrangementet, prisen vil da bli høyere. Også kommer det litt ann på om det er noen som er villig til å ta på seg jobben. Er ikke særlig frista til å drive med det sjøl i flere timer, har viktigere ting å gjøre den kvelden.
Akkurat vært å hentet ut 2 freakfest biletter, en til meg og trixxie.
Flybiletter er også kjøpt.
Count oss inn

http://imageshack.us/a/img822/2325/mmsimg385172796.jpg
Sitat av KaiN Vis innlegg
Akkurat vært å hentet ut 2 freakfest biletter, en til meg og trixxie.
Flybiletter er også kjøpt.
Count oss inn

http://imageshack.us/a/img822/2325/mmsimg385172796.jpg
Vis hele sitatet...
hell yeah count us in vi skal komme innom festen iført sølvfolie hatt og shady briller hehe
BTW vi trenger fortsatt et sted og sove noen som kan tilby oss soveplasser? hvis ikke blir det nokk hotell som blir litt kjedelig i forhold til speninngen av og sove over hos medfreakere
Sist endret av frisksom1fisk; 11. mai 2013 kl. 03:10.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Fornøyd nå KaiN? Laster opp bilde av biletten...
Inception....
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Er det særlig med billetter igjen nå?? ..Har fremdeles tenkt å komme^^
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Så kjøp billett nå da vel. Hvorfor vente til det er (nesten) for sent?
Noen som skal bo på hotell?? Hvordan er det og komme seg ned til sentrum etter festen ?? eventuelt
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Hvordan er det og komme seg ned til sentrum etter festen ?? eventuelt
Vis hele sitatet...
Taxi. Etter en tur med taxi en lørdagskveld vil du aldri mer synes at noen kjører på en ekkel måte når du er passasjer.
Dyrt da :P blir dyrt for ei helg hmm ......
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Dyrt da :P blir dyrt for ei helg hmm ......
Vis hele sitatet...
Da er det vel gjerne enklest å se om du finner noen som skal samme vei som deg, så enten deler dere på regningen eller så spanderer noen...
Har visst muligheten til å få inn noe ekstra cash på konto i juni mnd, så jeg sitter her å vurderer om jeg skal bestille meg en bilett. Kommer mest sannsynlig til å kjøre opp til Oslo fra Sørlandet, nærmere bestemt Kvinesdal. Men ting er ikke helt avklart ennå. Skal sørge for å poste i bilpool tråden hvis det blir aktuelt at jeg tar turen.
Jack of all trades
Apoxi's Avatar
Kan slenge meg på å si at man kan gå ned til sentrum fra der festen holdes. 10-15 min gange så er man i sentrum
For min del så kan det hende jeg jobber den helgen, men får se.

Apoxi
Er jeg den eneste som har fått billett med fancy farger?
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Noen som skal bo på hotell?? Hvordan er det og komme seg ned til sentrum etter festen ?? eventuelt
Vis hele sitatet...
Som nevnt tidligere er Fabrikken så nærme sentrum at bruk av taxi er helt unødvendig. Mange på festen vil være godt kjent i Oslo, du kan sikkert slå følge med noen som skal samme vei.

Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Er jeg den eneste som har fått billett med fancy farger?
Vis hele sitatet...
Neida, jeg har også fancy farger på min. Hvis du tenker på den rød, svart, turkis gule kladden nede i venstre hjørne. Tror det er en forskjell på dem man kjøper i kiosk og dem man får i posten. I døra aksepterer vi alle farger.

Billettsalg i døra
Hvis det er billetter igjen blir det billettsalg i døra de fire første timene av arrangementet, fra 20:00-00:00. Prisen i døra økes til 250 kroner. De som kjøper billetter over billettservice betaler kun 220 kroner, er garantert å komme inn og får i tillegg et anerkjennende blikk av dørvakta.

Trenger billettselgere
I forbindelse med billettsalget trenger jeg hjelp av to tillitsfulle medfreakere som får en billett hver for å sitte i døra to timer hver. Lønna er shitty, men du er garantert en sosial opplevelse. Hvis det bare er nittini prosent sjanse for at du kan ta på deg jobben er det ingen hensikt å ta kontakt, men hvis det er hundre prosent sikker er det bare å sende PM. At du har en viss postcount eller medlemskap over en stund hjelper på tillitten til håndteringen av pengene. Slik at Ståle97 som registrerte seg i går og opperettet en tråd med navnet " HJELP ønsker å stjæla mest mulig cash på kortest mulig tid!!" er ikke definert som en god representant.

Konkurranse på OnAirRadio
Er du blakk kan du prøve lykken på OnAirRadio 31 mai 21:00. Da deler jeg og Thoryllo ut tre billetter til arrangementet. Mer info finner du på denne tråden.
Sist endret av Cappy; 21. mai 2013 kl. 14:33.
Da er billetten anskaffet, så hvis ingenting uventet dukker opp, så vil også jeg være en av festdeltagerne.

Name:  Freakfest billett.jpg
Views: 284
Size:  81,1 KB
blakk jeg
så må nok vente på lønning den 12. juni :P
Mer ticketception! En tradisjon? :P


Protip: Ikke last opp bilde av strekkode/serienummer på billetten din.
Noe interesse for bilkjøring fra Kristiansand? Jeg har førerkort men ikke bil å stille opp med (tør ikke ta sjansen ). Jeg har veldig lyst men jobb og økonomi skaper problemer, så om felles kjøring er av interesse er jeg kanskje med.
Hvorfor bruker ingen bilpool-tråden?
Sitat av Cappy Vis innlegg
Hvis du har en bil tilgjengelig og ønsker passasjerer kan du annonsere det på bilpool tråden. Det er sikkert noen freaks der ute som ville satt pris på det. Hvis du vil spare deg for kostnadene ved å bo på hotell kan du sjekke ut couchsurfing tråden. Også må du ikke glemme det viktigste, billettene!
Vis hele sitatet...
Jeg glemte det helt bort rett og slett . Kom på det rett etter jeg hadde skrevet innlegget.