Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3913
Anonym bruker
"Lystig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har blitt tatt med 1 gram kokain? Hva skjedde med dere hvis dere ble tatt på en bytur med 1 gram og aldri har vært straffet for noe før ?
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Si at det var ditt og til eget bruk. Om de spør, var dette et unntakstilfelle og du bruker som regel ikke drugs.

Du kjøpte av en tilfeldig gatedealer om de spør hvem som skaffa.

Du får nok forenklet forelegg om du innrømmer alt, bare sørg for å ikke inkriminere noen andre. Forenklet forelegg innebærer prikk på rullebladet som blir med deg i noen år pluss en bot på noen tusen.

Jeg fikk 4k bot for noen gram amfetamin. Innrømmet alt på stedet uten å røpe noe om noen andre.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Edit: er du under 18 er det nok mulig å få alternative straffereaksjoner som ruskontrakt osv.
Anonym bruker
"Lystig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja jeg innrømte det var til eget bruk osv og la meg langflat, men er også redd for at jeg kommer til og miste billappen? Var ingen kjøring involvert eller noe sånnt er bare redd siden det er første gang jeg er involvert
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du bør si så lite som mulig. Politiet er der for å straffe deg, og for å finne ting de kan bruke mot deg. Du bør ganske enkelt velge å ikke avgi forklaring.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Si at det var ditt og til eget bruk. Om de spør, var dette et unntakstilfelle og du bruker som regel ikke drugs.
Vis hele sitatet...
Nei, da innrømmer du at du tidvis bruker ulovlige narkotiske stoffer til politiet, det vil du ikke.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kjøpte av en tilfeldig gatedealer om de spør hvem som skaffa.
Vis hele sitatet...
Nei, da innrømmer du kjøp av ulovlige narkotiske stoffer.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nekter du å avgi noen som helst forklaring kan de kun ta deg for besittelse. Avgir du en forklaring som gitt over kan du bli siktet for både bruk, og kjøp i tillegg.

Det beste er som regel alltid å holde kjeft.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lykke til videre, du kommer nok unna med bot og prikk på rullebladet.
Anonym bruker
"Lystig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for det, men tror dere lappen er i fare ? Aldri vært involvert i noe som dette før så er ganske redd
I praksis er det ikke stor forskjell på bruk, besittelse og kjøp. Har du brukt så har du vært i besittelse også. Ikke stress med det. Du mister ikke lappen så fremt du ikke sa du tar det ukentlig. Du får bot, prikk og får ikke mulighet/avslag til å søke på studier som politi, fengsel, toll, brannvesen(?), sykepleier (?) osv. Det er uten tvil den verste straffen syns jeg. Man vet liksom aldri helt om man vil bli det ene eller det andre
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du får nok forenklet forelegg om du innrømmer alt, bare sørg for å ikke inkriminere noen andre. Forenklet forelegg innebærer prikk på rullebladet som blir med deg i noen år pluss en bot på noen tusen.
Vis hele sitatet...
Feil. Du får forelegg. Ikke forenklet forelegg. Sistnevnte er reservert til saker som avgjøres på stedet, type trafikkovertredelser og tollovertredelser av mindre karakter. Forskjellen relaterer seg hva som vises på de forskjellige vandelsattestene politiregisterloven omtaler.


Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
I praksis er det ikke stor forskjell på bruk, besittelse og kjøp. Har du brukt så har du vært i besittelse også. Ikke stress med det. Du mister ikke lappen så fremt du ikke sa du tar det ukentlig. Du får bot, prikk og får ikke mulighet/avslag til å søke på studier som politi, fengsel, toll, brannvesen(?), sykepleier (?) osv. Det er uten tvil den verste straffen syns jeg. Man vet liksom aldri helt om man vil bli det ene eller det andre
Vis hele sitatet...
Sykepleier er i alle fall ikke noe problem, så lenge du blir straffet etter legemiddelloven, da de krever begrenset attest, jf. politiregisterloven § 39, og den viser ikke brudd på legemiddelloven.

Så, pass på at det er legemiddelloven forholdet ditt subsumeres under, OP (noe det helt, helt sikkert gjør).
Sist endret av sokkejohn123; 28. april 2018 kl. 13:57.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble tatt på ett utested med innbyggertall 5000, tok extasy smart som jeg var å dro dit, snakka med hu jævla fitta bak baren som ringte onkel politi dit, dem tok meg med, men spurte ikke hvor jeg fikk det fra, måtte pisse men fikk ikke ut noe, de sa at innrømte jeg narkobruk så kunne jeg få gå, jeg sa null i avhøret med opptakern på, men da de slo den av sa jeg, greit, jeg brukte ecstasy, fikk 3000 i bot og det var det forsvinner etter noen år så..