Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1373
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hei!

Har nå brukt de første timene av natten til å se Marijuana: A Chronic History, og syns det var en utrolig god dokumentar om marihuana. Den tar for seg legaliseringsproblematikken i USA, litt historie og svært gode forklaringer. Det er ikke en skamløs ensidig Michael Moore film, men heller en drøftende og fyldig dokumentar som setter lys på de aller fleste sider av legaliseringsdebatten.

De fleste har nok hørt samtlige argumenter for og mot legalisering, men sammen med god informasjon og research fra History Channel syns jeg det skapte et langt klarere bilde. Den inneholder en god del informasjon som iallfall jeg ikke var klar over, og oppklarte en del ting jeg hadde mine antakelser om, men som tydeligvis ikke stemte helt.

For alle som er opptatt av legalisering, er tilhenger av cannabis eller ganske enkelt syns det er et interessant tema, anbefaler jeg å se denne dokumentaren.
Så den nettopp og anbefaler alle å se den, mye lærerikt!
Helt grei dokumentar, synes det ble litt for sensasjonspreget med den amerikanske reality-stemmen, og de fancy lydeffektene her og der.

Ellers ble jeg rett og slett irritert på den tuppa her:

Alexandra D. Datig
"Why wouldn't the model for Portugal work for America?! Well... Look, Portugal is not a superpower. The Europeans see things differently. Where everybody is like "ehrm, well... you know, they're gonna' do that.. ehrm.." And that's their business. You know, America is an extremely glamorous society. People here, even on the most humble level are intelligent, sophisticated, and proud of who they are."
Vis hele sitatet...
Hun sier jo faktisk at den portugisiske modellen ikke vil fungere i USA fordi menneskene der er mer intelligente, sofistikerte, og stolte enn portugiserne. Samtidig som de attpåtil lever ufattelig glamorøst da selvfølgelig.

Selv om dette er klippet til av serieskaperne, så skjønner jeg ikke hvordan slik svada kan renne ut av henne, og jeg skjønner ihvertfall ikke at de valgte å ha det med i dokumentaren.
Sitat av Scipio Vis innlegg

Alexandra D. Datig


Hun sier jo faktisk at den portugisiske modellen ikke vil fungere i USA fordi menneskene der er mer intelligente, sofistikerte, og stolte enn portugiserne. Samtidig som de attpåtil lever ufattelig glamorøst da selvfølgelig.

Selv om dette er klippet til av serieskaperne, så skjønner jeg ikke hvordan slik svada kan renne ut av henne, og jeg skjønner ihvertfall ikke at de valgte å ha det med i dokumentaren.
Vis hele sitatet...
Virker langt fra den skarpeste kniven i skuffen akkurat.. Selv har hun misbrukt cannabis i 13 år, ble litt overrasket over det.

Her er hva hun syns om at proposition 19 ble nedstemt:

http://www.nipitinthebud2010.org/110..._defeated_.pdf

Edit: God dokumentar, anbefales til alle.

Jeg var litt rask over her: Hun misbrukte cannabis, kokain, meth, alkohol og piller. Ble voldtatt som unge, hadde en dårlig oppvekst hjemme. Etter hun fylte 18 misbrukte hun i 13 år, var helt ødelagt, og brukte 11 år på å få kontroll over seg selv igjen.

Prop19 var så nære til å å igjennom, synd!

Edit: aah, dobbelposter blir slått sammen ja.
Sist endret av vadefuglen; 26. november 2010 kl. 05:21.