Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1470
Hei.

Min mor på 80 har begynt å få dårlig syn. Det er dager hvor hun ikke klarer å lese.

Det ene øyet har ‘float’, og er så og si permanent uklart, og det andre er varierende.


Hvordan er det med øyeoperasjoner på eldre?
Det kan øyeleger svare på !

(Sikkert ikke noe problem med f.eks grå stær operasjon, men alt er jo individuelt.)
Gå til hennes fastlege og få henvisning til øyelege.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Gå til hennes fastlege og få henvisning til øyelege.
Vis hele sitatet...
Riktig. Eldre har ofte veldig stor glede av disse operasjonene og, anbefales.
Det kan legen hennes svare best på. Bestefaren min på 79 hadde nylig en operasjon selv og det gjorde visst underverker, klarte ikke se klokka si en gang og alt var tåkete. Nå kan han visst se helt klart igjen.
Sitat av Dovregubben Vis innlegg
Det kan legen hennes svare best på. Bestefaren min på 79 hadde nylig en operasjon selv og det gjorde visst underverker, klarte ikke se klokka si en gang og alt var tåkete. Nå kan han visst se helt klart igjen.
Vis hele sitatet...
Aha. Ver du hvor mye det kostet ca?
Sitat av tadada Vis innlegg
Aha. Ver du hvor mye det kostet ca?
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor du er fra men vi har ordning med egenandel her i Norge. Du vil aldri betale mer enn frikort i løpet av kalenderåret.


https://helsenorge.no/betaling-for-h...og-poliklinikk