Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2204
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så, har tatt en god del norsk fleinsopp, men der datt det akkurat nedpå 3g med cubensis. Folk sier så mye rart på hva forskjellen er. Noen sier den er mildere og ikke like intens, andre sier den gir mer head travel, og mer "opplysning". andre sier det motsatte at den bare gir mer hallisser og at fint lite annet skjer.. så hva er fasiten? Dere som har prøvd begge, hva mener dere er forskjellen?
Har vell samma virkestoff. Så virkningen er vell den samme. Men 2g flein og 2g GT blir ikke helt det samme, da fleinen er noe mere variabel på hvor mye virkestoff hver sopp inneholder. Etter min min mening.
Har hørt litt forskjellig så uttaler meg bare utifra det. På den ene siden sies det at det er mengden psylosibin i soppene som skaper forskjellen, men sånn jeg har opplevd det er standard cubensis ikke særlig interessant i forhold til å få noe ut av trippen. Fleinsopp, og spesielt golden teacher (som jo er en avart av cubensissoppene men som likevel alltid har stilt i en helt annen liga tripmessig enn typ albino, Mexicana o.l) har for meg gitt en mye heftigere opplevelse i intensitet samt at jeg har følt at det har vært mye mer tankekjør og innsikt i egen person og verden forøvrig. Jeg er kanskje ikke den rette til å uttale meg skråsikkert om visuals men jeg vil tippe at standard cubensis kun hadde gitt meg visuals om jeg hadde sett. Som tidligere er det meget mulig dette skylles hvor potent de ulike soppstrainsa er men jeg, utifra mitt utelukkende anekdotiske ståsted merker en klar forskjell på ulike strains. Det kan også ha vært at mange av cubensissoppene jeg har fått tak i ikke har grodd under optimale forhold eller på annen måte blitt optimalisert, men den ene gangen jeg fikk Golden teacher var den definitivt en sikker vinner og den blir ofte anbefalt til folk som ikke er så erfaren med shrooms fordi den skal være "easy on the mind" i tillegg til å gi en følelse av det som på godt engelsk kalles "enlightenment".
Tror mesteparten av disse forskjellene er innbilt, da turing på samme batch også kan variere helt ekstremt.
Ikke noe jeg ville hengt meg for mye opp i, med andre ord.

Kan tenkes at jo mer potent soppen er, jo mindre trenger du å spise. Dermed får man kanskje mindre magebesvær og markant bodyload på opptur.

Fleinsopp beskrives ofte som litt mer intenst og "frynsete", men jeg kunne nok aldri merket dette i en blindtest.
Anonym bruker
"Løpende Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Opplever forskjellene mellom ulike typer psilocybin-sopp som veldig subtile og de fint tilskrives placebo. Den største forskjellen er at flein er markant sterkere enn de meksikanske jeg har vært borti fordelt på gram.
Fra Wikipedia om Spiss fleinsopp:
Felles for alle psilocybe-sopper er alkaloidene psilocybin og psilocin. Begge disse stoffene står oppført på narkotikalisten. I tillegg inneholder de små mengder av alkaloidene baeocystin og norbaeocystin.
Vis hele sitatet...
Psilocybe Cubensis inneholder også disse alkaloidene visstnok, men mener å huske å ha sett en sammenligning av mange ulike Psilocybe arter hvor spiss fleinsopp viste seg å ha et noe høyere innhold av disse i forhold til de andre.
Sist endret av andlov5000; 9. august 2019 kl. 20:11.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Den var kort, deilig og drømmende, det var mer som å bare flyte, uten at den drar deg/tvinger deg inn i noen scenarioer. Har en brennende god følelse inni meg, og tidenes klemme trang. Ja den var veldig annerledes, men ikke på en negativ måte.