Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2956
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vurderer ghb for dypere søvn. Kun et par dager i uken og aldri sammenhengende. Ut året er planen. Mulig uten å bil hekta? Ingen tidligere avhengighet. Sweetspot for best søvn i milliliter? Ønsker 8-10 timers dyp søvn. Har noen tatt ghb mens de overvåker søvn enten via mobiltelefon eller smart klokke? Hvor mye ekstra tid fikk du i dyp søvn syklus med ghb? Kan ghb kombineres med noe for å nå åtte til ti timers sammenhengende søvn?
Vet ikke akkurat om ghb har noen særegne verdier for å kunne sove dypere. Men alkohol derimot, har vist seg å forverre søvn kvaliteten man får 1 2. Dette er hovedsakelig fordi det endrer på mengden av REM-søvn man får.

Det finnes også studier om en del legemidler som ødelegger kvaliteten av søvnen man får. Dermed så ville jeg vært forsiktig med å prøve bl.a. ghb for å få dypere søvn, da det veldig lett kan gå andre veien.

Det finnes en rekke teknikker og metoder man kan prøve ut som forbedrer søvnkvaliteten og da også at man får dypere søvn. Hvorvidt de fungerer må en nesten finne ut av selv.
Ghb funker for dyp søvn det, men du sover aldri lengre enn 6 timer på det. Har brukt og misbrukt det selv. Dosering er spørs på styrken. Bør aldri ta over 1 kork om gangen
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får man nedtur av ghb? Og kan man legge seg å sove etter ei kork? Har jo hørt utallige historier om folk som aldri våkner igjen, men de har vel tatt mer enn en kork? Jeg har tatt altfor mye speed siste to dagene. Kan ei kork få meg i trygg søvn?
Anbefaler ikke. Ghb er gøy men flere ganger i uka blir og utsette psyken spesielt slikt du tenker. Drev selv og drakk en dl i uka. Og det fåkker deg opp på mange måter. Så vis jeg var deg hadde jeg heller slete med søvn plager en og ty til ghb ut året
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Enorm forskjell på 1-2 korker i uka og 1 dl i uka. Dårlig søvn kan også gi psykoser og knekke psyken.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Har selv, og opplevd mange som har sovet mye lengre enn 6 timer på ghb så det tror jeg er veldig individuelt. Smjeg snakker jo stort sett blandingsrus siden jeg sjeldent har tatt ghb aleine.

Også de jeg har bevitne kirke over har som regel tatt minst alkohol og kanskje noe kola eller speed.


Det jeg lærte er at folk dør ikke av ghb, men de kveles av sitt eget spy. Spesielt om de har drukket. Jeg har aldri blitt kvalm av ghb, men kan hende det er det som foresaker det.

Derfor har vi alltid hatt en våken person som kan snu folk over i stabilt sideleie når de har vært kornet over.
. Har aldri mistet en person til akkurat ghb, men har opplevd mange man har måtte snu på siden mens de har vært meget beruset.

Jeg er ikke noe lege så skal ikke si at man ikke kan dø av ghb når man sover, men de fleste har blitt kvalt av eget spy som jeg har lest om.
Møtte en kompis forrige helg som kom å skulle kjøpe litt speed. Han hadde tatt 8 rivotril. Tok kansje 3-4 korker med ghb. Han sov i 12-14 timer før han våknet opp. Å da putta vi sikkert 0,5 med speed totalt under tunga hans. Hadde ikke sjangs til å våkne.

Stabilt sideleie og sjekke puls ofte er oppskrifta på å unngå sykehuset. Han var speedfreak som faaan, men en normal person uten benzo i blodet våkner av å gnu litt speed på tunga.

Har selv måttet passe på 4 personer samtidig som hadde korket over mens jeg selv var så sausa at jeg knapt klarte å stå oppreist.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når merker man at man har korka over? Skjer det iløpet av første timen? Og hvor lenge etter man har tatt ghb må man vente m3d å ta noe beroligende?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når merker man at man har korka over? Skjer det iløpet av første timen? Og hvor lenge etter man har tatt ghb må man vente m3d å ta noe beroligende?
Vis hele sitatet...
Merker at det bli vanskelig å holde seg våken. Sjanger når du går og faller i gulvet. Eneste som hjelper er kokain eller speed. Helst speed. Skjedd med meg mange ganger. Noen ganger er jeg borte en time, andre ganger 4 timer. Har blandet både alkohol og benzo med ghb, men anbefales ikke.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hjelper det å spise kvetiapin en times tid før ghb for lengre søvn?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hjelper det å spise kvetiapin en times tid før ghb for lengre søvn?
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd, våkner tidligere enn bare med ghb når jeg blander med quentapin. Når jeg kun spiser quentapin kan jeg sove 10-12 timer.
Snakket nettopp om det med kameraten min i helgen

Hva er det "morsomme" med GHB, som får folk til å begynne med det? Alle historier jeg leser så har GHB ledet til mye rart, men aldri noe positivt

Alkohol = Blir mer sosial og pratsom m.m til en viss grad
Marijuana = Blir avslappet, rolig, økt matlyst m.m
GHB = ?

Jeg har aldri prøvd GHB selv, derfor jeg spør.

Har ikke tenkt å prøve eller noe, men ble bare nysjerrig etter noen her på Freak sa de hadde betalt 1200kr for desilitern ellernoe for GHB
Sitat av Kobblestone Vis innlegg
Snakket nettopp om det med kameraten min i helgen

Hva er det "morsomme" med GHB, som får folk til å begynne med det? Alle historier jeg leser så har GHB ledet til mye rart, men aldri noe positivt

Alkohol = Blir mer sosial og pratsom m.m til en viss grad
Marijuana = Blir avslappet, rolig, økt matlyst m.m
GHB = ?

Jeg har aldri prøvd GHB selv, derfor jeg spør.

Har ikke tenkt å prøve eller noe, men ble bare nysjerrig etter noen her på Freak sa de hadde betalt 1200kr for desilitern ellernoe for GHB
Vis hele sitatet...
Det er som en blanding mellom alkohol og mdma, men føles ikke som noen av delene. Blir glad, energisk(ved lave doser), pratsom, føler en god varme som går igjennom kroppen. Jeg har prøvd så å si alt, og ghb er min favoritt. Jeg som betalte 1200kr/dl, men det er billigere å kjøpe lokalt enn på darkweb.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hjelper det å spise kvetiapin en times tid før ghb for lengre søvn?
Vis hele sitatet...
Har lest meg litt opp på ghb og søvn tidligere. Det som er anbefalt er å redosere halvveis ut i søvnen. Ta ghb, sov 4 timer, ta mer ghb og sov 4 timer til.

Ghb reduserer dopamin underveis, og gir en dopamin rebound effekt når rusen avtar etter omtrent 4 timer. Derfor vil du få energi og bli våken. Hvis du doserer 2 ganger vil du få effekten på morgenen istedet og få en god start på dagen.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nydelig Vis innlegg
Har lest meg litt opp på ghb og søvn tidligere. Det som er anbefalt er å redosere halvveis ut i søvnen. Ta ghb, sov 4 timer, ta mer ghb og sov 4 timer til.

Ghb reduserer dopamin underveis, og gir en dopamin rebound effekt når rusen avtar etter omtrent 4 timer. Derfor vil du få energi og bli våken. Hvis du doserer 2 ganger vil du få effekten på morgenen istedet og få en god start på dagen.
Vis hele sitatet...
Kan ikke skjønne at dette er trygt? Man sovner jo som regel ikke av en kork?
Jeg går på metadon og må være ekstremt forsiktig med kork, er den sterk er en kork litt mye nesten, og er den svak kan jeg ta tre på rappen, men jeg begynner alltid med en og venter en god stund for sikkerhets skyld. Jeg digger å sovne etter en kveld med kork og hasj og liv og morro, ha litt kork igjen, og våkne og ta resten av korken og helst et par trekk i bongen før du legger deg igjen. Himmelsk. Sover som et barn på ghb, eller gbl. Men du må redosere for å sove en hel natt syns jeg. Jeg kjøper aldri mer en 0,5dl og det holder en kveld for meg pluss natten. Liker best å ha hasj til korken for å bli mer fin i formen. En winner chicken dinner combinasjon er speed og kork og hasj. Du blir bare i bedre form for hver sup med felgrensen.

Tips nummer en på ghb/gbl, ikke bland med andre downers som piller, opiater som heroin, og HVERTFALL ikke alkohol. Selv om jeg til stadighet ser de sitter å skyller ned gbl med øl her i gården, stooopid..... Det at jeg tar det på metadon har med å gjøre at jeg er ikke ruset av den, og det er som vann eller brød for meg. Må ha det, får ikke noe ut av det. En kopp kaffe gir meg mer en metadonen rusmessig.

Når man først har sovet på ghb og våkner midt på natten skal ofte bare en eller to korker til før du er tilbake på puta in no time.

s
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Det er som en blanding mellom alkohol og mdma, men føles ikke som noen av delene. Blir glad, energisk(ved lave doser), pratsom, føler en god varme som går igjennom kroppen. Jeg har prøvd så å si alt, og ghb er min favoritt. Jeg som betalte 1200kr/dl, men det er billigere å kjøpe lokalt enn på darkweb.
Vis hele sitatet...
Ok, det høres da ikke så ille ut som de skal ha det til i avisene

Kameraten min og jeg kom fram til at det måtte være bedre enn alkohol hvis det ga samme rusen/sterkere alkoholrus uten å måtte helle i seg 6 liter øl. Vi er godt i 20-årene, men har begge aldri hatt like god sans for alkohol som resten av kameratgjengen

Jeg leser bare om dødsfall og ulykker med GHB, så jeg vet egentlig ingenting om det. Var så dum at jeg trodde GHB bare var skikkelig skikkelig sterk hjemmebrent - og ble overrasket over at det kostet en del for små mengder

Derfor jeg spør som et mehe. Takk for svar :-)
Sitat av Kobblestone Vis innlegg
Ok, det høres da ikke så ille ut som de skal ha det til i avisene

Kameraten min og jeg kom fram til at det måtte være bedre enn alkohol hvis det ga samme rusen/sterkere alkoholrus uten å måtte helle i seg 6 liter øl. Vi er godt i 20-årene, men har begge aldri hatt like god sans for alkohol som resten av kameratgjengen

Jeg leser bare om dødsfall og ulykker med GHB, så jeg vet egentlig ingenting om det. Var så dum at jeg trodde GHB bare var skikkelig skikkelig sterk hjemmebrent - og ble overrasket over at det kostet en del for små mengder

Derfor jeg spør som et mehe. Takk for svar :-)
Vis hele sitatet...
Bare dødsfall av rusmidler som er nyheter dessverre. "Gutt (20) koste seg på GHB i helgen, ingen senskader" er liksom ikke noe avisene gidder å skrive om. Sterke følelser selger.
Sitat av andlov5000 Vis innlegg
Bare dødsfall av rusmidler som er nyheter dessverre. "Gutt (20) koste seg på GHB i helgen, ingen senskader" er liksom ikke noe avisene gidder å skrive om. Sterke følelser selger.
Vis hele sitatet...
Ja, tror jeg ble påvirket av at jeg var i 16-årsalderen når metanol-greiene dukket opp overalt på en gang.

Var en vietnameser i byen min som kalte seg Brusmannen som solgte ulovlig sprit til ungdommer, og rykter om at hans alkohol inneholdt metanol var så alvorlige og sannsynlige at skolen tilkalte foreninger for å holde foredrag om hvordan metanol smelter hjernen og kan forgifte deg.

Så kalte de inn halve kullet til avhør, før de arresterte Brusmannen noen uker senere
Sitat av Kobblestone Vis innlegg
Ja, tror jeg ble påvirket av at jeg var i 16-årsalderen når metanol-greiene dukket opp overalt på en gang.

Var en vietnameser i byen min som kalte seg Brusmannen som solgte ulovlig sprit til ungdommer, og rykter om at hans alkohol inneholdt metanol var så alvorlige og sannsynlige at skolen tilkalte foreninger for å holde foredrag om hvordan metanol smelter hjernen og kan forgifte deg.

Så kalte de inn halve kullet til avhør, før de arresterte Brusmannen noen uker senere
Vis hele sitatet...
For all del, inntak av ghb og smuglersprit medfører en risiko, men du får ikke servert noe spesielt nyansert bilde om du belager deg på informasjon fra media eller skolevesenet. Der er det ofte absolutter som gjelder, dvs enten er noe kjempe sunt eller så er det livsfarlig, særlig når det kommer til ting som rusmidler.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tok ghb for første gang nå i helga, og jeg fikk krampeanfall som virket som dilerium. Hadde ikke noen spesielt god rus først helker
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tok ghb for første gang nå i helga, og jeg fikk krampeanfall som virket som dilerium. Hadde ikke noen spesielt god rus først helker
Vis hele sitatet...
Det hørtes da ikke hyggelig ut

Eneste jeg hører om ang. GHB er folk som blir pumpa eller gjør noe helt sjukt
Hsr 2 kompiser som havnet på sykehuset etter ghb overdoser. De har bare ligget til overvåkning frem til de våknet. Du dør ikke av ghb hvis det er bra ghb, og du ikke blander med minus. Gjort det flere ganger selv med blandet utfall. Dør du av ghb, vil du dø. Koker meg mindre mengder selv så jeg kan regulere styrken. Er det noen som ikke kan å lage ghb så kan den være farlig.
vet ghb funker på gaba, som alko og benzo som reduserer rem søvn, men personlig så sover jeg ekstremt godt i 5-6t på ghb og våkner fullt uthvilt, hvorfor vet jeg ikke.
gjort detta daglig i uker i strekk uten å føle noe som helst mangel på søvn, men seff kommer toleranse og avhengighet inn når man gjør det, og alt som går opp må komme ned..

for å sammenligne litt med andre gaba agonister så en moderat rusdose alko for meg må jeg sove i 12t el no og r fortsatt ikke uthvilt, en sederende benzo som nitrazepam så våkner jeg etter ca 8 timer godt uthvilt, men fortsatt litt for "rolig" i kropp og sinn, og ghb som sagt 5-6t fullt uthvilt med 0 bakrus/hangover.