Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2802
Hei er helt ny her, ikke sikker om den passet best her eller på legemiddel siden.

Har gått ca 2 år på subuxone 16mg og siste tiden på 8mg.
I dag røyka jeg en kvarting hero og det fungerte greit. Men når passer det og gå tilbake på subuxone?
Bare og ta når abstinensene kommer eller er der slik det var på sykehuset, uansett hvor syk man er må man ihvertfall vente 24 timer etter siste inntak av et opiat.
Ser ikke hvorfor man må vente.

Har gått fra herorus på subutex uten problemer.

Har gått fra herorus til Naloxone nesespray, tilbake til herorus timen etter. Heller ingen problemer.
Nei jeg vet ikke, da jeg ikke har prøvd. Har bare lest noen steder og ble fortalt på avrusningen på Aker at vis man har heroin eller andre opiater i systemet når man tar subuxone /subutex vil man krasje noe jævlig og og fulta ut med abstinenser.

Tenkte bare og høre hva andres avføring var.

Edit: dersom man ikke er avhengig av buprenorphine (subutex/subuonxe/Norspan?? kjønner jeg at det ikke spiller noen rolle uansett, men jeg er avhengig av minst 8mg sub i døgnet.

Seriøst denne autocorrecten, jeg har ingen interesse om deres avføring, men heller erfaringer.............
Sist endret av Kastrup; 2. september 2015 kl. 20:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
subuxone oppå heroin gir et krasj hvor du vil få full abstinens. Det kommer veldig fort, men avtar rimelig fort også.
Avtar etter 10 min ca. Anbefaler deg å ha et sted å legge deg litt nedpå.
Sist endret av DrPerception; 2. september 2015 kl. 22:35.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
subuxone oppå heroin gir et krasj hvor du vil få full abstinens. Det kommer veldig fort, men avtar rimelig fort også.
Avtar etter 10 min ca. Anbefaler deg å ha et sted å legge deg litt nedpå.
Vis hele sitatet...
Er det noe du har erfart ?
For slik jeg Har hørt vil man krasje skikkelig og bli satt i abstinens. De fortalte på Aker at når dette skjedde så gå dem STORE mengderessurser subuxone/subutex eller store mengder andre opiater.

Det er ikke noe problem da jeg fiNT kan vente 24 timer +

Trodde bare man gikk inn en fullvarig abstinens, enten på heroin (1uke) èĺler subuxon ( som er enda verre)

Edit: ventet 3 dager etter siste inntak av subuxone før jeg tok heroin
Sist endret av Kastrup; 2. september 2015 kl. 23:27.
Tar man Subutex under heroinrus mens man er fysisk avhengig, uten å ha subutex i systemet fra før, vil man oppleve rene helvette i ca 10 timer, derfra vil formen bli gradvis bedre.

Hvis man ikke er fysisk avhengig er det null stress å hoppe mellom. Hvis man har tatt subutex samme dag, er det heller ikke stress å hoppe mellom.

Hvis du tok subben din i dag mårres, kan du altså trygt ta subben din når som helst.
Sist endret av bloodshotEyes; 2. september 2015 kl. 23:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kastrup Vis innlegg
Nei jeg vet ikke, da jeg ikke har prøvd. Har bare lest noen steder og ble fortalt på avrusningen på Aker at vis man har heroin eller andre opiater i systemet når man tar subuxone /subutex vil man krasje noe jævlig og og fulta ut med abstinenser.

Tenkte bare og høre hva andres avføring var.

Edit: dersom man ikke er avhengig av buprenorphine (subutex/subuonxe/Norspan?? kjønner jeg at det ikke spiller noen rolle uansett, men jeg er avhengig av minst 8mg sub i døgnet.

Seriøst denne autocorrecten, jeg har ingen interesse om deres avføring, men heller erfaringer.............
Vis hele sitatet...

Hahahha, du vet autocorr justeres etter hvilken ord du bruker mest. Lurer på hva slags private dialoger du har gående

Forøvrig så var jeg grisehekta på opiater når jeg gjorde meg nevnte erfaringer.

Har hørt det der mange ganger, men jeg får det ikke ti å gi mening at man skal gå inn i verre withdrawal dersom man har heroin i omløp og tar sub??

Gir jo ingen mening?

Har som sagt vært skikkelig smackis, og i perioder der jeg har forsøkt å gå over til sub har jeg vekslet mellom dem totalt ukritisk og uten å ofre disse "x antall timer" reglene en eneste tanke.

Tok en hel spray naloxone nesespray for å sjekke hvordan det var, tok sånn en halvtimes tid, og jeg var faen helt nøktern. Røykte meg opp igjen med en gang, heller ikke det problem.
Greia er at Subben knocker dopet av reseptorene i hjernen din. Så isteden for å havne i abstinens sakte mens sikkert over 3 døgn, vil du nå helvettestoppen i løpet av minutter. Hvorfor det ikke skjer med deg aner jeg ikke. Men står masse om 'precipitated withdrawal' på nettet
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Greia er at Subben knocker dopet av reseptorene i hjernen din. Så isteden for å havne i abstinens sakte mens sikkert over 3 døgn, vil du nå helvettestoppen i løpet av minutter. Hvorfor det ikke skjer med deg aner jeg ikke. Men står masse om 'precipitated withdrawal' på nettet
Vis hele sitatet...
Men hvis subb knocker vekk heroin så er jo fortsatt subutexen bundet til reseptorene, så det vil jo aldri bli mer abstinens av heroin + sub enn av sub alene?
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Men hvis subb knocker vekk heroin så er jo fortsatt subutexen bundet til reseptorene, så det vil jo aldri bli mer abstinens av heroin + sub enn av sub alene?
Vis hele sitatet...
Føler ikke for å oversette dette nå :

Due to Buprenorphine’s high affinity but low intrinsic activity at the mu receptor, the partial antagonist displaces agonist opioids from the mu receptors, without activating the receptor to an equivalent degree, resulting in a net decrease in agonist effect, thus precipitating a withdrawal syndrome.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Føler ikke for å oversette dette nå :

Due to Buprenorphine’s high affinity but low intrinsic activity at the mu receptor, the partial antagonist displaces agonist opioids from the mu receptors, without activating the receptor to an equivalent degree, resulting in a net decrease in agonist effect, thus precipitating a withdrawal syndrome.
Vis hele sitatet...
Ja.

Men det er i praksis akkurat som jeg sier: Om du venter 10 timer før du tar sub, eller om du tar sub med en gang, spiller ingen rolle. En time etter inntak vil du føle deg tilsvarende.

Eneste er at du mister de 10 timene med hero-påvirkning og godfølelsen. Hvis du tar nok sub til å unngå abstinenser etter 10 timer tar du nok sub til å unngå abstinenser også rett etter inntak av hero.

...Hele poenget er at det ikke er noenting som skal gjøre en ekstra dårlig eller på andre måter tale for at det skal være nødvendig å vente - annet enn å få valuta for penga mtp heroinen du har trøkt i deg.
Sist endret av Tøffetom; 3. september 2015 kl. 23:08.
Det er ikke sånn ass. Enhver junkie på nettet kan skrive under på det (bare å søke); tar du sub mens du er på heroin vil du lide langt mer enn en time. Hvis ikke, kunne man jo like godt bare ta subben med en gang i stedenfor å ha det passe kjipt i 12 timer. Sub er et dritrart stoff, og jeg føler meg ikke ok før etter 3-5 dager etter å ha brukt heroin.

Det er også noen som ikke opplever PWD i det hele tatt, så du er vel en av dem. Å ikke waste heroinen har absolutt ingenting med saken å gjøre.

Siden du som ofte har rett, bør jeg kanskje komme med andres erfaringer enn min egen:

http://www.bluelight.org/vb/threads/...=1#post8842703
http://www.bluelight.org/vb/threads/...=1#post7153446
http://www.bluelight.org/vb/threads/...=1#post8639014
Sist endret av bloodshotEyes; 4. september 2015 kl. 02:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Subutex inneholder virkestoffet buprenorfin. Suboxone inneholder buprenorfin og naloxon. Buprenorfin binder seg til opioidreseptorene sterkere enn heroin og morfin. Dermed vil heroinen langt på vei miste virkning. Heroin har kort virketid, kun noen timer. Buprenorfin varer opptil et døgn. Tar man buprenorfin(som subutex eller suboxone) vil noen oppleve abstinenssymptomer, andre vil ikke. Hele vitsen med LAR- medikamenter er tross alt å dempe abstinenser og russug. Det er derfor subutex og metadon eksisterer på markedet- både legalt og illegalt. Naloxon, som finnes i suboxone- blokkerer opiatreseptorene, og det vil også til en viss grad fortrenge buprenorfin(virkestoffet i suboxone og subutex).Teoretisk sett skal naloxonen kun virke dersom man injiserer. Tar man suboxone oralt/ under tungen- så skal naloxonen ikke virke.
Sist endret av tøydokke; 4. september 2015 kl. 04:13. Grunn: kom på noe mer