Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  418 115323
Sitat av Avatar Vis innlegg
Noen som har innspill på denne? Virker som et alternativ da..
Vis hele sitatet...
Det er jo et et torrent program, bare en online versjon av uTorrent på en måte.

Er det noen som har en status på dette? Jeg har lastet ned mye uten problemer, og har heller ikke sett noen andre som har kommet i trøbbel. Er bare greit å vite :P
Jeg kommenterte på det tidligere i tråden. Det har null og niks og si, og er like utrygt uTorrent. Torrent-programmet på nettsiden kjører på DIN PC, ikke på noen andre sin.
Jeg tenker på å begynne å bruke Vpn nå som det er mye strengere lover rundt TPB, i den grunn lurer jeg på hvilken vpn tjeneste som er best. Jeg har sett litt på Privateinternetaccess og synes den ser bra ut. Er det den beste Vpn'en som du får uten å bruke forferdelig med penger?
Om du ønsker å beskytte deg er VPN / Torrent-proxy den beste løsningen.

Det vil nok gå enda en stund før vi får se omfanget av piratloven i norge, så om du ikke vil ta sjansen er dette løsningen.

Bruker selv TorGuard som er enkelt og raskt og har støtte for flere enheter pr bruker.
De tilbyr Torrent proxy som gir deg muligheten til å ha en egen IP
i torrent klienten din og din egen Ip på nett.

Dermed vil du ikke merke noen forskjell på nettbruken din.(streaming osv)

Denne tjenesten koster litt..( 5$/mnd )
Men er den beste jeg har prøvd til nå
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har lurt en del på noe, men har aldri giddet å finne ut av det, men så kom jeg på at vi har jo denne tråden!
Det jeg tenker på er; Holder det egentlig ikke å bruke et offentlig nettverk? Dersom jeg bruker naboen sitt, flyplassen sitt eller en eller annen Cafe' sitt nettverk til å laste ned på? Hvis det da blir tatt, kan de se at det er min laptop som har lastet det ned, for å så spore tilbake til mitt hus? Høres hvertfall ikke ut som noe politiet hadde tatt seg tid til, eller?
Sist endret av 295638; 3. mars 2014 kl. 01:36.
Sitat av 295638 Vis innlegg
Har lurt en del på noe, men har aldri giddet å finne ut av det, men så kom jeg på at vi har jo denne tråden!
Det jeg tenker på er; Holder det egentlig ikke å bruke et offentlig nettverk? Dersom jeg bruker naboen sitt, flyplassen sitt eller en eller annen Cafe' sitt nettverk til å laste ned på? Hvis det da blir tatt, kan de se at det er min laptop som har lastet det ned, for å så spore tilbake til mitt hus? Høres hvertfall ikke ut som noe politiet hadde tatt seg tid til, eller?
Vis hele sitatet...
Det er jo litt slemt gjort mot naboen å bruke hans/hennes nettverk da. Om politiet skulle finne på å avlegge et besøk til dem har de ikke mye å forsvare seg med
Man ender som regel opp med bedre kvalitet og mindre mas om man kjøper filmen på amazon eller play.com og kjører filmen i handbrake, før man legger den på medieserveren...
Sitat av Avatar Vis innlegg
Det er jo litt slemt gjort mot naboen å bruke hans/hennes nettverk da. Om politiet skulle finne på å avlegge et besøk til dem har de ikke mye å forsvare seg med
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke bruke naboen sitt da, men du forstod poenget, hvis du bruker et nettverk som det er meningen at hvem som helst kan koble seg til å bruke. Som foreksempel på Cafe'er.
Jeg betaler månedlig abbonement for tjenesten put.io tilbyr, og kan ikke si annet enn at jeg har forelsket meg i deres streaming muligheter. Dersom noen andre i verden har lastet ned den spesifikke torrentfilen jeg legger ut der, så kan jeg starte å streame en tv serie eller videofilm på under 10 sekunder.

Det er en overlegen løsning som jeg gledelig betaler for til jeg finner et tilnærmet lovlig alternativ. "nesten" alt er ikke like bra som absolutt alt. "Piracy is a serviceproblem" - Gabe Newell.
Jeg har et annet spørsmål også. Mangen sier at "så lenge du ikke laster ned mye så går det fint". Men hva er egentlig "mye"? Er 2 torrenter i uken "mye", eller er 2-3 torrenter til dagen "mye"?
Sist endret av 295638; 3. mars 2014 kl. 12:34.
Sitat av 295638 Vis innlegg
Jeg har et annet spørsmål også. Mangen sier at "så lenge du ikke laster ned mye så går det fint". Men hva er egentlig "mye"? Er 2 torrenter i uken "mye", eller er 2-3 torrenter til dagen "mye"?
Vis hele sitatet...
^^Lurer på det samme... glemte helt at Norge har nye regler for piratkopiering/ulovlig nedlastning og lastet ned 9 sesonger av Family Guy og 10 av South Park i helga....
Uffda, håper det går bra
Sitat av AndreasOa Vis innlegg
Jeg tenker på å begynne å bruke Vpn nå som det er mye strengere lover rundt TPB, i den grunn lurer jeg på hvilken vpn tjeneste som er best. Jeg har sett litt på Privateinternetaccess og synes den ser bra ut. Er det den beste Vpn'en som du får uten å bruke forferdelig med penger?
Vis hele sitatet...
Jeg er meget godt fornøyd med Private Internet Access. Prisen, support, hastighet og trygghet er alle veldig tilfredstillende. Den eneste negative opplevelsen jeg har hatt er at jeg har mistet forbindelsen et par ganger uten noen spesiell forklaring eller beskjed, kun merket det røde ikonet etter flere timer med usikker nedlasting. Dette problemet kan man fikse ned Vpn kill switch som er inkludert i programvaren, det gjør at internetforbindelsen din blir automatisk kuttet når vpn mister signal.

Får forresten 170 mbits på speedtest via Sverige, jeg betaler for 90 mbits, så det er kanskje hastigheten fra Sverige som måles, ikke fra mitt hus. Uansett, det er grisekjapt for vanlig nedlasting, og er mer enn nok for oss vanlige dødelige.

Så alt i alt, meget fornøyd.
Jeg bruker Private Internet Access til daglig nå , synes det funker utrolig bra for prisen. 250 kr for et år tror jeg det koster. Så jeg anbefaler alle å bruke PIA.
Kan annbefale "Easy Put.io"
En addon som gjør det mulig å streame alt som ligger på TPB.
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Jeg er meget godt fornøyd med Private Internet Access. Prisen, support, hastighet og trygghet er alle veldig tilfredstillende. Den eneste negative opplevelsen jeg har hatt er at jeg har mistet forbindelsen et par ganger uten noen spesiell forklaring eller beskjed, kun merket det røde ikonet etter flere timer med usikker nedlasting. Dette problemet kan man fikse ned Vpn kill switch som er inkludert i programvaren, det gjør at internetforbindelsen din blir automatisk kuttet når vpn mister signal.

Får forresten 170 mbits på speedtest via Sverige, jeg betaler for 90 mbits, så det er kanskje hastigheten fra Sverige som måles, ikke fra mitt hus. Uansett, det er grisekjapt for vanlig nedlasting, og er mer enn nok for oss vanlige dødelige.

Så alt i alt, meget fornøyd.
Vis hele sitatet...
Dette såg veldig bra ut Men dersom jeg setter opp en slik VPN tunnel, vill de andre pcene som er koblet til nettverket merke noe forskjell? Vill de merke at jeg har satt det opp hvis du forstår? Jeg enda bor hjemme, så det hadde vert greit om de andre ikke fikk vite om det, ettersom de er veldig moralske av seg
Sitat av Ozma Vis innlegg
Jeg kommenterte på det tidligere i tråden. Det har null og niks og si, og er like utrygt uTorrent. Torrent-programmet på nettsiden kjører på DIN PC, ikke på noen andre sin.
Vis hele sitatet...
Torrent-programmet på nettsiden kjører på nettstedets server.
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Torrent-programmet på nettsiden kjører på nettstedets server.
Vis hele sitatet...
Så hvordan havner data'en som blir lastet ned på nettstedets server på din lokale harddisk? Jeg har ikkje testet dette nettstedet, men ser at den prøver å kjøre en Java applet, så jeg kan med 99% sikkerhet si at den kjøres lokalt i nettleseren.
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Torrent-programmet på nettsiden kjører på nettstedets server.
Vis hele sitatet...
BitLet er en torrentklient som kjører via nettleseren. Du bruker din egen datamaskin og din egen internettlinje.

All the sharing is done by the user's computer, which is actively uploading and downloading as long as the program window is open
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/BitLet