Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1025
Jeg har vært inne på pioneers hjemmesider ot titta på noen høytalere.. Og jeg lurer på hva: "Nominal input power" betyr..??

Se eksempel her: http://www.pioneer.no/no/product_det...omy_id=430-469

på forhånd takk..
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
google har svaret:

Nominal power is bs that the comany show to trick people into think their
speaker can handle more than it can. I would just check out the RMS or
nominal wattage.
Vis hele sitatet...
Mer info på siden i linken.
Lese litt grundigere?

My mistake.
>Maximum/PMPO power is the BS. Nominal power is the maximum recommended
>power you can sensibly use over_long_periods.
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Takk, jeg har prøvd google, men fant ikke noe..

Men for å være sikker på at jeg forstår, Betyr det at hvis en høytaler har 80W i nominal power, så bør du ikke spille på mer enn 80w fra forsterkeren over lengere tid??

EDIT: og er det mulig å koble en slik høytaler med nominal input power på 80W til en cd spiller med 50, eller er 80 minimum?
Sist endret av djman; 21. mars 2004 kl. 15:55.
Opprinnelig postet av djman
EDIT: og er det mulig å koble en slik høytaler med nominal input power på 80W til en cd spiller med 50, eller er 80 minimum?
Vis hele sitatet...
Ja det går fint det, men husk at det er lettere å sprenge høytallerene med for liten forsterker enn for store...
Trådstarter
Opprinnelig postet av CoDEmASTeR
Ja det går fint det, men husk at det er lettere å sprenge høytallerene med for liten forsterker enn for store...
Vis hele sitatet...
Tusen Takk!!
Helt riktig som codemaster sier. Et godt tips: Kjøp ikke hi-fi (eller lydutstyr generelt) utfra opgitt watt effekt. Kjøp heller utfra vekt.
Vekten sier ofte mye mer om kvaliteten på artiklene enn hva produsenten oppgir av watt toleranse eller leveranse.