Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 781
Hei.

Jeg har 10 g sopp liggende som jeg lurer på å ta 2-3g av i kveld. Har bare tatt sopp noen ganger før, så jeg er ikke veldig erfaren.

Men greia er at jeg har en litt dårlig periode.. har vært veldig mye stress på jobb, mye å huske på og mange tanker i hodet på en gang. Og det er noen ting som plager meg.

Føler meg litt urettferdig behandlet, og blir litt sint til tider når jeg begynner å tenke på det, og tanker kverner i hodet.

Og jeg føler meg sliten, men rastløs på samme tid..

Bør jeg la være å ta sopp i kveld, eller kan det være til hjelp for meg?
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg personlig ville aldri tatt en tripp med så mye i hodet. Gjort det en gang og det ødela hele trippen. Ikke at jeg ikke koste meg, men til tider var det litt mye tankekjør. Er ikke fan av å gjøre det hvis jeg er sliten heller
Opisthokonta
mykofil's Avatar
3 1
"Set and setting" er veldig viktig. Jeg ville ikke gjort det ut fra det du sier.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skal gi deg et godt råd. Jeg har mye erfaring med dette. Du burde i utgangspunktet la være, men det kan være til hjelp siden du har prøvd det før og kjenner rusen. Dette vet du helt best selv mtp stresset vs håndtering av soppen. Kjenner ikke til styrken på akkurat den batchen du har, men du bør dosere til MAKS 2g. Jeg ville lagt meg på rundt 1.5-1.8 og drikk te. Te gir en smoothere opptur enn om du spiser den som den er. Du bør kjøre igang guidet meditasjon først på minst 20 min (søk på youtube) spesifikt for stress realease. Meditasjonen kan du bruke til å kvitte deg med stress og gjøre deg klar til en opplevelse som skal hjelpe deg videre for hvordan du skal håndtere urettferdige behandlinger og jobbben på en bedre måte. Du kan til å med finne ut om du VIRKELIG trenger å ta shrooms i kveld

Vask/rydd hjemme hos deg selv og gjør det fint før du begynner. Ikke tripp i et skittent hjem. Du er jo på stell er du ikke? Ta vare på deg selv, ta vare på hjemmet ditt og gjør det koslig. Finn frem en notatbok som du kan skrive i og mot nedturen av trippen. IKKE bland inn andre rusmidler som THC eller alkohol i en shroomtrip når du er i en stresset situasjon - DA skal jeg love deg at det kan gå til ville helvete. Et annet godt råd er å ha kontakt med en chill kompis på chat som du kan preike med om du vil det. Lykke til kompis uansett hva det blir til kompis
Hei og takk for fornuftige svar!

Jeg burde sikkert la være som noen skriver, men klarer ikke å dy meg.
Ruser meg vanligvis ikke på noe som helst, og har ikke lyst på noe annet heller heller, drikker heller ikke alkohol.

Av en eller annen grunn så frister det veldig å ta soppen som jeg har hatt liggende i nesten ett år, nå i kveld.

Har lest litt, og kommet frem til at jeg prøver en dose på 0.5g, som jeg nettopp puttet i meg.
Vurderte å ta 1g, men jeg fant ut at jeg får prøve å se hva som skjer med bare 0.5 som er en "microdose".

Er ute etter å oppleve litt eufori og i tillegg prøve å bearbeide de tankene jeg har, og prøve å finne noen svar...

Det er rent og ryddig her, og jeg er nydusjet. Har satt på noe rolig musikk.
Så nå prøver jeg bare å roe meg ned så godt det lar seg gjøre, kanskje jeg skal sette meg ned og meditere litt som du foreslår.

Takk for svar folkens
Anonym bruker
"Overrasket Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du bør la være, men det kan også være til hjelp %) Hvor mange er "noen ganger"? Har du trippa i en tilsvarende tilstand før? Noengang bæda? Hvis ikke virker dette som en gyllen anledning til å prøve konseptet badtrip. Det kan være alt fra forferdelig med permanente ettervirkninger til tungt men opplysende og personlighetsforandrende. Spis sunt, trim, prioriter/løs/fjern prioriteringene dine og gjør det om noen uker heller. Om jeg var deg og absolutt måtte trippe ville jeg i det minste bytta setting totalt. Å sitte i den samme kjellerleiligheten der du akkurat har sippa og sutra i ei uke kan være en dårlig plan f.eks.
Anonym bruker
"Overrasket Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det vil nok gå ganske fint på en så lav dose (antar flein, ellers er det microdosing og null bekymring). Greit kompromiss, opplever sjøl at inntak av under ett gram flein kan være et behagelig avbrekk når ting er kjipt. Personlig ville jeg heller gått en tur med musikk siden jeg ikke mediterer, men prøv å benytt din kommende perspektivforandring til å se personlige knuter fra nye vinkler, så kan det hende du får løst opp i de. Eller bare kos deg, god tur uansett!