Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3911
We got machetes!
Skal kjøpe ny spille pc. Og det må være laptop. Lurer på om alienware er verdt pengene? Har veldig lyst på en sånn maskin. Men betaler du mest for merke/utseende? Har lest litt rundt på nette og noen mener de er verdt det andre ikke. Hva mener dere ? Kom gjerne med forslag til andre evt. Pris blir ca Max 15.000.
Ville heller gått for multicom: Multicom Gaming Laptop med Intel® Core™ i5/i7 processor

Gjerne kom med eksempler på alienware-laptops i 15.000 klassen du tenker på.
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Vis hele sitatet...
lol, multicom har maskin til halve prisen med samme cpu, gpu og ram og større harddisk: Multicom Xishan W355S 15.6" Full-HD

Alienware er overprisa
Sist endret av Turbolego; 18. desember 2014 kl. 21:52.
Ja Alienware er ekstremt overpriset, gå heller for en asus eller msi! De er de beste innen laptopper etter min mening. Har du vurdert stasjonær?

Du kan kjøpe en bra stasjonær til 10k og en kjekk bærbar for 5k og få mye mer for pengene
Sist endret av Sandertn; 18. desember 2014 kl. 21:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Alienware er først og fremst kraftig overpriset. Men ikke nok med det de veier ekstremt mye mer enn nødvendig, ser helt forferdelig ut (imo), og kvaliteten er ikke det beste du får (finnes sikkert verre, men også mye bedre) og kjølingen er elendig.
så mitt råd IKKE kjøp alienware
We got machetes!
Trådstarter
Har en ok stasjonær. Begynner kansje bli litt gammel den men , ja jeg har vurdert det heller men d må nesten bli bærbar. Blir litt flytting neste årene. Et år på skole der og et her. Har vel satt meg fast på laptop.
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Ja Alienware er ekstremt overpriset, gå heller for en asus eller msi! De er de beste innen laptopper etter min mening. Har du vurdert stasjonær?
Vis hele sitatet...
Klarer du å komme med maskiner fra asus eller msi som slår multicom sine?

gief plz!
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Klarer du å komme med maskiner fra asus eller msi som slår multicom sine?

gief plz!
Vis hele sitatet...
Ville også gått for Multicom, er veldig fornøyd med det, og det er fra sørlandet
Jeg sier meg enig med Turbulego. Multicom slår alle på hardware/krone. I tillegg til at du får bedre innmat, så kjøper du Windows separat, som gjør at du får en helt "clean install". Alle disse ekstraprogrammene som følger med ASUS er totalt unødvendige, synes jeg.
We got machetes!
Trådstarter
Ok, da blir det multicom? Ihvertfall ikke alienware. Takk for svar, setter pris på hjelpen.
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Ok, da blir det multicom? Ihvertfall ikke alienware. Takk for svar, setter pris på hjelpen.
Vis hele sitatet...
Husk å skaff Windows på foretrukken måte! Det følger ikke med.
We got machetes!
Trådstarter
Har bladd litt på multicom sida, hva synes dere om denne ? http://www.multicom.no/Multicom-Kuns...0042/p10628440
We got machetes!
Trådstarter
Er det store forskjellene der da? Er det nesten ikke bare merke som er store forskjellen på de?
Sitat av Crabman Vis innlegg
Hvis du absolutt skal bruke så mye ville jeg vurdert følgene:
https://www.komplett.no/asus-g751jt-173-full-hd/824817
Vis hele sitatet...
er én GeForce GTX970M 3 GB bedre enn 2 stk. GTX 860M 4GB i SLI?
Jeg liker lenovo sin klasse med spill pc'er.
MSI sine er mye plast og selv om de har ++ specs så er det billig bygd bare så du vet det.
ASUS er konge, kan ambefales.
Multicom sine er kina OEM men har aldri tatt i en så jeg er ikke sikker på byggekvaliteten der.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Klarer du å komme med maskiner fra asus eller msi som slår multicom sine?

to plz!
Vis hele sitatet...
Tenker bare på kjølingen til Multicom
Sitat av Turbolego Vis innlegg
er én GeForce GTX970M 3 GB bedre enn 2 stk. GTX 860M 4GB i SLI?
Vis hele sitatet...
Jeg foretrekker 1 GPU fremfor 2 any day. Det er mange spill som ikke støtter to og faktisk så er det spill som kjører dårligere med to skjermkort. Du kan vel sikkert bare skru av SLI, men da hadde jeg heller valgt GTX970M.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
er én GeForce GTX970M 3 GB bedre enn 2 stk. GTX 860M 4GB i SLI?
Vis hele sitatet...
Ja.

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-....118589.0.html
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-....126694.0.html

970M vinner på ytelse, og ikke minst på varmeutvikling, som er viktig for bærbare med begrenset kjøling i utgangspunktet.

Henger meg på anbefaling av ASUS. De har som regel god kjøling.
Sist endret av danielsk; 19. desember 2014 kl. 14:32.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg foretrekker 1 GPU fremfor 2 any day. Det er mange spill som ikke støtter to og faktisk så er det spill som kjører dårligere med to skjermkort. Du kan vel sikkert bare skru av SLI, men da hadde jeg heller valgt GTX970M.
Vis hele sitatet...
Sitat av danielsk Vis innlegg
Ja.

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-....118589.0.html
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-....126694.0.html

970M vinner på ytelse, og ikke minst på varmeutvikling, som er viktig for bærbare med begrenset kjøling i utgangspunktet.

Henger meg på anbefaling av ASUS. De har som regel god kjøling.
Vis hele sitatet...
Aight, godt å vite!

Men jeg vil anta multicom fortsatt er best i prisklassen 7-8k med GTX 860M maskiner.
Sitat av serverDude Vis innlegg
Jeg liker lenovo sin klasse med spill pc'er.
MSI sine er mye plast og selv om de har ++ specs så er det billig bygd bare så du vet det.
ASUS er konge, kan ambefales.
Multicom sine er kina OEM men har aldri tatt i en så jeg er ikke sikker på byggekvaliteten der.
Vis hele sitatet...
Kan love deg at multicom sine pc'er er av skikkelig kvalitet.
Sitter på en bærbar multicom pc å skriver dette, denne pc'n kjøpte jeg til vg1 i 2007 og den fungerer fremdeles som den skulle vært ny.
Har flere i familien som har kjøpt pc fra multicom og har enda ikke hørt at noen har dårlig erfaring med pc derifra. Kan anbefale multicom på det sterkeste!

Eneste minuset er hvis du setter sammen selv på nettsiden deres så kan det være ganske lang leveringstid.
Hadde en multicom pc til ~10.000 kroner som jeg kjøpte i 2009. Var godt fornøyd, men byggekvaliteten er ikke noe særlig bedre enn konkurrentene til samme pris. Heller ikke noe særlig verre.
Sist endret av danielsk; 19. desember 2014 kl. 15:16.
+1 til Multicom sine egne PC'er. Har ikke sett noen andre merker som slår prisen og kvaliteten deres, i tillegg har de fantastiske skjermer, full HD, matt og IPS.
Sist endret av Grix; 19. desember 2014 kl. 15:56.
Nå er det ikke samme skjermer på alle modellene deres.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Kompis kjøpte multicom, fikk PC med feil innmat. Påpekte dette i mail og fikk tilsendt riktig innmat(hadde bare 1 av 2 SSD'er). Fikk da feil SSD i forhold til hva som var spesifisert.

Min løsning ville nok vært å kjøpe en god stasjonær til å game på, og en lett laptop til skolebruk. Får så sjukt mye mer for pengene med stasjonær at man føler seg som en idiot om man kjøper "gaming-laptop".
We got machetes!
Trådstarter
Ja er fullt klar over at du får mye mer for pengene når det gjelder stasjonær. men det blir ikke aktuelt i min situasjon. Så da for det bare koste ekstra mye. Det må være laptop.