Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1121
Har hatt en battlefield 3 edition pc fra komplett i rundt 2-3 år nå og hadde tenkt å oppgradere skjermen min til en 4K skjerm med G-sync etc. Det jeg vil vite er hva/hvor mye som burde oppgraderes for å kunne utnytte en sånn 4K skjerm optimalt. Jeg vet at å oppgradere skjermkort til nvidia sin 900-serie er lurt for optimal utnyttelse, men trenger jeg oppgradere noe annet enn bare skjermkortet slik som prossessor eller RAM?

Her er specsene til pcen jeg har nå.

• Intel® Core i7-2600k Processor @ 3.40 GHz
• ZOTAC GeForce GTX 590 3GB
• 16GB DDR3 Memory @ 1633 MHz
• Corsair H40 Water Cooling
• Corsair TX 850W Silver Power Supply
Neh, CPU er bra nok med mindre du vil bytte HK også. RAM har ikke blitt så veldig mye raskere enn 1633 uten å betale skjorten. Bang for buck er GPU.
Prosessoren bør du kanskje overclocke til rundt 4ghz. Du må bytte ut grafikkort et ditt med minimum ett gtx 970
Siden 4k har 4 ganger så mange pixler som vanlig full HD så kan du ta fps-en din i feks bf3 og dele den på 4 da vil du få en peke pinn på hva fps du ville fått med ditt nåværende kort.
4k gaming er veldig dyrt nå i 2014 og jeg annbefaler deg heller å vente ett år eller to om du ikke bader i penger.
For å game 4k ville jeg kjøpt GTX 970 SLI