Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 984
Har da sett på ny gaming pc til meg selv, og kom da opp med en liste. Ville da ha litt feedback osv, har da forresten mus og headset fra før av

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...5-ACB57EAC0263
Ser bra ut den der Hvis du får mulighet til å slenge på en SSD til OSet vil maskinen oppleves mye raskere, men vil ikke ofret noen andre komponenter for det
Ville anbefalt å spandere noen ekstra kroner på PSU utenom det ville det ikke vært upraktisk å investere i en litt bedre skjerm og SSD heller
Enig ang PSU, men ikke enig i at skjermen er noe dårlig. PLS panel (IPS) til den prisen er ganske god value. Spørs selvfølgelig litt hva man driver med, den er ikke optimal til alt, men bedre enn typiske TN-panel på det meste
Sitat av danielsk Vis innlegg
Enig ang PSU, men ikke enig i at skjermen er noe dårlig. PLS panel (IPS) til den prisen er ganske god value. Spørs selvfølgelig litt hva man driver med, den er ikke optimal til alt, men bedre enn typiske TN-panel på det meste
Vis hele sitatet...
Sant, men i forhold til gaming-bruk som han selv sier, ville jeg heller fokusert mer på Responstid og Hz IPS-skjermer er jo mer for god bildekvalitet, fargegjengivelse osv
Ville også byttet kabinett! Kan annbefale nzxt s340 eller Fractal Design r4 eller r5.
Etter div feedback har jeg da endret litt på listen, men kunne trenge litt hjelp med skjermen. Har da bestemt meg for 24".

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...3-2659F3A20287
Sitat av mo66y Vis innlegg
Sant, men i forhold til gaming-bruk som han selv sier, ville jeg heller fokusert mer på Responstid og Hz IPS-skjermer er jo mer for god bildekvalitet, fargegjengivelse osv
Vis hele sitatet...
Responstid og hz har kun noe å si for spill ala cs:go og lignende. Spiller man hovedsaklig singleplayer, rpg osv så gir ips en bedre opplevelse pga bedre farger.

Når det nå står mellom en 60hz IPS med 5ms kontra en 60hz TN med 2ms, så er det ingen merkbar forskjell på responstid. Forskjellen vil merkes av at TN-panelet har elendige farger.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Responstid og hz har kun noe å si for spill ala cs:go og lignende. Spiller man hovedsaklig singleplayer, rpg osv så gir ips en bedre opplevelse pga bedre farger.

Når det nå står mellom en 60hz IPS med 5ms kontra en 60hz TN med 2ms, så er det ingen merkbar forskjell på responstid. Forskjellen vil merkes av at TN-panelet har elendige farger.
Vis hele sitatet...
Vell, bare fordi TS har byttet skjerm nå, betyr ikke det at jeg tidligere sammenlignet disse 2 som du sier. kan så hende, men nå har ikke noen spurt TS enda hva han spiller
Dersom TS ønsker tips om skjerm, må han nesten opplyse om hva han har tenkt å spille.

Poenget mitt var bare at på et generelt grunnlag kan man ikke si at hz og responstid er viktigere kvaliteter enn bildekvalitet og farger. Min erfaring er at førstnevnte stort sett er viktig når man spiller CS:GO, BF4 o.l., mens sistnevnte gir en bedre opplevelse for spill som WoW, assassins creed, tomb raider, etc.