Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 825
Hei.

Jeg har god kunnskap på datamaskiner, hardware etc, men når det kommer til Laptop'er så vet jeg faktisk ikke hva som er bra siden jeg ikke har brukt en god laptop på mange herrens år.

Nå sitter jeg med en Custom Lenovo maskin fra 2010 som har en i7 Q720 CPU og en Quadro FX 880M GPU.

Det jeg skal bruke laptop'en til blir enkel kontorjobbing hjemme, surfing, netflix og spilling. (spill: BF4, Nye BF som kommer, WoW og Diablo 3)
BF4 og det nye BF trenger jeg ikke å kjøre på mer enn medium med rundt 50-60 FPS.

Akkurat nå spiller jeg WoW med ca 20-30 FPS på low og det er ikke holdbart og det tror jeg de fleste her er enige i. Men at denne GPU'en kunne kjøre WoW var faktisk overaskende. Har også en Dell M4600 med Quadro 2200M, vet ikke om denne GPU'en er så mye bedre egentlig. Noen som vet?


Hvis jeg skal kjøpe ny laptop, så skal den helst ikke koste noe mye mer over 5000 kr.
Noen som kan gi noen anbefalinger? Har sett at komplett har tilbud på en laptop nå med 4th gen i5 og en Nvidia GTX 840M GPU, fungerer 840 til det jeg trenger?


Ha en fin natt videre folkens.
Du må nok opp i rundt 10k for å kjøre spill som bf4 (og det nye) på høy grafikk. For 5k tviler jeg også på at du kan spille spill som bf4 på medium (vertfall ikke med god oppløsning)
Denne koster 8K http://www.multicom.no/Multicom-Xish...0042/p10629218
Og kjører BF4 på high med 1080P med UNDER 30FPS. Burde klare kanskje 50 på medium.

Så at en PC med 840M skal klare BF4 tvile rjeg sterkt på.
Hmmm.

Da kan jeg glemme BF osv. Da bruker jeg heller den stasjonære når jeg skal spille det.
Finnes det noen gode laptop'er til 3000-5000 som kan dra WoW på Medium / Høy på ca 50-60 FPS?
Vet at GT 840 kort fungerer fint i laptop der, men kanskje det finnes noe billigere som jeg kan bruke. F.eks noe med AMD som er greit eller lignende.