Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 898
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hei,
Er over snittet interessert i musikk, og har begynt å snuse på dj'ing.
Skrev "begynne" i emnet siden jeg ikke har tenkt å starte seriøst med dette, men mer for gøy hjemme i kåken og kanskje på en eller annen fest etterhvert.. Spørsmålet er, hva bør man gå for i dag? Jeg har skjønt det er noen muligheter som går igjen:
  • Turntables + Mixer
  • Turntables + Mixer + Timecoda vinyl + Laptop
  • CD-Spillere og Mixer
  • CD-Spillere som også har støtte for USB og Mixer
  • MIDI-Controllere
  • +++

Jeg har VELDIG mye musikk digitalt, så en løsning for å kunne bruke dette hadde vært flott. Jeg har en ekstra laptop jeg kan bruke, men spørsmålet er om man bør kjøpe seg ett basic turntable sett og feks Serato med timecoda vinyler, eller om det holder med en enkel controller for å styre musikken fra laptoppen.

Alle forslag mottas med takk. Fint å gjøre det så enkelt som mulig i begynnelsen, gidder ikke bruke mange tusen på dette, men jeg tar imot alle ideer...

Har brukt vinyl litt tidligere, så det kjenner jeg LITT til (ikke mye). Musikktype vil være stort sett alt fra rap/hiphop til dance/house etc. (etter dagshumøret)..

-t
2 technics SL1200MKII turntables
Vestax mixers
Sony MDR-V700DJ Headphones
Rane 10" TTM4 mixer and Roland DJ 1000 or 3000 10"
19" mixer and Shure M447 needles
KP2 KAOSS Pad 2 digital effect/controller

Specsa til en som er ganske sick på det ;D
Få tak i Native Instruments Traktor på et vis, kjøp deg en Numark Total Control eller noe lignende, sett i gang.
Støtter forslaget om Traktor. Ville satt meg godt inn i det før jeg punga ut tusenvis for miksebord og platespillere etc.
Kanskje du finner ut at du ikke trenger så mye hardware, og sparer pæng
Heihei. Jeg var akkurat der du er for noen månedern siden. Hadde stor interesse for DJing og hadde lyst til å prøve dette.
Fikk veldig mye tips og forslag om ustyr. Men jeg spurte en jeg kjenner som er DJ, og han anbefalte meg Xponent Torq.
http://www.thomann.de/gb/maudio_torq_xponent.htm
Han sa at prisen var grei, og veldig lett å lære seg for amatører. Det jeg gjorde var at jeg begynte med å leke meg med Virtual Dj, greit program å starte med. Du har også andre programmer som Torq og Traktor ++
Så nå har jeg brukt mixeren et par måneder og kan det veldig godt. Spiller nå veldig ofte på fester i helgene, syns det er kjempe artig.
Hvis du vil lage sanger selv, kanskje fra scratch kan du jo begynne med Fruity Loops. Jeg har ikke gjort dette så veldig mye, så kan ikke hjelpe deg der. Lykke til!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Takk for forslag folkens!

Akkurat nå leker jeg en del med Virtual DJ og det ser ut som ett bra prog som gjør det meste jeg trenger.. Må bare finne en alright midi-controller for å styre det..