Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 975
En kar jeg kjenner (norsk) driver og prøver å sende meg en fil som heter W139_jpg.zip. Jeg er så klart veldig skeptisk ettersom han skriver "lol he looks weird on this photo" når han prøver å sende det.

Jeg skjønner jo såklart at dette mest sannsynlig er noe jeg ikke vil ha, selv om det sikkert ikke er særlig farlig. Det jeg lurer på er om noen her vet nøyaktig hva dette er for noe, og eventuelt hva det gjør?
Han har virus. Så opplagt at min far kunne sett det.

Ikke godta.
Filnavnet er sikkert generert tilfeldig, men når han auto-sender ting, og plutselig snakker andre språk, er det nok et virus du.
Hva med å google det? Av de seks første treffene inneholder fem ordet virus i tittelen. Ergo, la den være. Dessuten, hva med å spørre avsender hva dette er for noe tull?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Virus som sprer seg sjølv via MSN. Sei til han at han bør kjøre antivirus.
Dette er ikke virus, du bør ta i mot. Bildet er helt utrolig å se på. Worth it.
Yep, godtar du den så vil du spamme samme meldinga ut til folk på kontaktlisten din, og dermed spre det videre.
Stygt virus det dær. Og et temmelig vellkjent et også.
Jeg sa jo at jeg skjønte at det var et virus. Det jeg lurte på var om det var noen her som vet nøyaktig hva det gjør.

Eller er det bare et sånt virus som sender det videre til alle i kontaktlisten, uten å gjøre noe mer?

froskenfredrik: Jeg har prøvd å spørre, men han svarer ikke.
Sitat av Fellwarden
froskenfredrik: Jeg har prøvd å spørre, men han svarer ikke.
Vis hele sitatet...
Det er fordi viruset sender seg selv videre, uten at "han" er klar over det.
Sitat av DonTomaso
Det er fordi viruset sender seg selv videre, uten at "han" er klar over det.
Vis hele sitatet...

Jeg har hatt et slikt virus før, og jeg var fullt klar over at det ble sendt videre, ettersom det åpnet en hel haug med msn vinduer, og sendte det, til og med til frakoblede kontakter (før funksjonen med at den kan sende til frakoblede folk kom).

Men jeg har fortsatt ikke fått svar på det jeg spurte om: Er det noen her som vet nøyaktig hva det gjør, eller om det sender seg selv videre bare for å være et irritasjons moment?