Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 674
Ikke lenger i hi
Ingley's Avatar
Hei. Har som mål å lære meg ett nytt fremmedord (for meg) per dag gjennom 2020

Nå har jeg kommet over ordet didaktikk.

Lurer i den forbindelse på hva som egentlig er forskjellen mellom didaktikk og pedgokikk.

Har forsøkt å lese litt om det, og definisjonsområdene men klarer fremdeles ikke å forstå noe konkret skille ut ifra definisjonene.

Er det noen her som kan forklare forskjellen på en enklere måte/komme med konkrete eksempler på selve forskjellen mellom disse begrepene?

Mvh.
Pedagogikk er et mer overordnet fag, som handler om læring i ganske vid forstand, og er innom generell læringsteori, utviklingspsykologi, filosofi etc. Jeg vil si at didaktikken er den delen av pedagogikken som handler spesifikt om undervisning. Enda mer spesifikt har du fagdidaktikk, hvordan lære bort et spesifikt fag.

Lag en egen tråd om dagens fremmedord, da!
Sist endret av *pi; 20. juni 2020 kl. 00:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.