Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1670
Hei,

Forrige arbeidsgiver mottok et brev med en snodig innhold i mitt navn, hvordan skal jeg nå gå fram?

Kontordama ringte politiet og de kom å hentet brevet. Det inneholdt noe pulver i en klippspose, (har jeg blitt fortalt). Det er vel rimelig å anta at noen har bestilt seg noe i mitt navn.

Jeg aner ikke hva det var eller hvor det kommer fra, så det er jo ubehagelig at det står Att: mitt navn på det. Vil jo tro jeg på et eller annet tidpunkt for en telefon fra politi.

Hva gjør jeg nå? Anmelder dette?
Hvem på arbeidsplassen har tilgang til posten og kan stjele den uten at andre ansatte vet det? Om noen har bestilt i ditt navn dit så må det isåfall være en som jobber der. Ja hvis du er helt sikker på at noen andre misbruker navnet ditt til kriminell aktivitet som ikke i noe samme baner kan finnes spor av hos deg så hadde jeg anmeldt..
Nekt, nekt og nekt.
Du har ingen kjennskap til dette annet enn hva de har fortalt deg, politiet har heller ingen beviser på at det er ditt eller at du har bestilt noe i posten.
Trådstarter
6 1
Alle har egentlig tilgang, post ble bare lagt rundt på kontoret til den personen det gjaldt. Dette har jo kommet etter at jeg har sluttet så da er det vel resepsjonisten som har tatt det i mot.

Jeg aner ikke noe om dette nei. Virker som om det er noen som har tenkt å snappe dette i posthylla for eksempel. For alt jeg vet så kan det jo ha blitt bestilt mens jeg var ansatt og ikke kommet før nå.
Hvorfor åpnet noen på jobben din post? Er ikke det ulovlig?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av playboyboler89 Vis innlegg
Hvorfor åpnet noen på jobben din post? Er ikke det ulovlig?
Vis hele sitatet...
Ikkje når det er addressert til arbeidsgjevar, ved deg. Mange stader vert all innkommande post opna, og arkivert, i eit postmottak, før det vert distribuert viare.
Trådstarter
6 1
Det var vist adressert til firmaet ved meg, og jeg jobber ikke der lenger så ikke så unaturlig at det blir åpnet.

Jeg vet ikke hvordan det stiller seg juridisk da det er adressert til et firma? Hadde vært et brev til meg privat så hadde det jo vært annerledes vil jeg tro.