Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 13623
Urelatert til pyro, men hvordan er lovligheten og anskaffelse rundt disse produktene nedenfor? Jeg har lyst å prøve å lage mitt eget test-kit for moroskyld.

that is the solution 1. it is called DMSO 99% lab grade is needed for this

2 is simply Sodium Hydroxide at 10.47% also known as 3M. (three mols) which can be made out of 10M (47%) by diluting 19ml into 81ml of water.

Hydrochloric Acid 7.3%

Dette er ikke noe jeg ønsker å gjennomføre om noen av kjemikaliene er ulovlige, så fint om noen kjenner til den
Sodium hydroxide - natriumhydroksid får du kjøpt på butikken som kaustisk soda. Hydrochloric acid - saltsyre kan du kjøpe på apotek eller hos noen jernvarehandlere.

Dmso vet jeg ikke hva er...

Ville uansett vært forsiktig og satt meg inn i disse kjemikaliene før jeg gjorde noe. Etseskader på hender/øyne er ikke gøy, og er ikke kult hvis ting du bryr deg om ruster vekk heller
Hater's Avatar
Trådstarter
Takk for svaret Katalysator. Jeg skal være forsiktig og vite hva jeg driver med før jeg eventuelt setter i gang. HMS er prioritet nummer 1.

DMSO går under navnet Dimetylsulfoksid på norsk. Kjenner du til det? Vurderer å bestille en flaske men finner ikke ut om det er lovlig eller ikke.
Sist endret av Hater; 3. mars 2016 kl. 22:21.
Sitat av Hater Vis innlegg
DMSO går under navnet Dimetylsulfoksid på norsk. Kjenner du til det? Vurderer å bestille en flaske men finner ikke ut om det er lovlig eller ikke.
Vis hele sitatet...
Send en mail til tollen, de vet nok dette
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Jeg er også nysjerrig på om Dimetylsulfoksid er lovlig å innføre til Norge. Så om du blir å sende mail til tollen, hadde jeg satt meget pris på en liten update på hva svaret ble.