Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 17342
Noen som vet om en plass i norge jeg kan bestille en balisong(butterfly kniv)
Nei, fordi disse knivene er forbudt å innføre til Norge.

http://toll.no/templates_TAD/Article...parentid=66242

Voldsprodukter som det er forbudt å innføre

De fleste voldsprodukter er det forbudt å innføre. Dette gjelder blant annet:
håndgranater
bomber
springkniver
batangakniver
stillettkniver
elektrosjokkvåpen
slåsshansker
blåserør
spretterter
Vis hele sitatet...
Sist endret av Knask; 10. september 2010 kl. 16:41.
gå inn på security wizard der kan du bestille masse våpen, blant annet butterlfy fra statene har selv gjort dette fikk til og med 3 ekstra våpen uten tilleg i prisen, blant annet en butterfly ^^ hehe

http://www.security-wizard.net/bukn.html
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av tarjei1994 Vis innlegg
Noen som vet om en plass i norge jeg kan bestille en balisong(butterfly kniv)
Vis hele sitatet...
Sett kick-ass eller ?
▼ ... noen uker senere ... ▼
technoviking, fikk du gjennom tollen uten problem? Bestilte du da under grensen, eller?
Sitat av commander95 Vis innlegg
Sett kick-ass eller ?
Vis hele sitatet...
nei :P Men har sett mange videoer av balisong triksing på youtube :P Hadde vert artig å fått tak i en.
Sitat av Mowglid Vis innlegg
technoviking, fikk du gjennom tollen uten problem? Bestilte du da under grensen, eller?
Vis hele sitatet...
bestilte til over 200 kroner eller hva den tollgrensa er,, den hadde gått igjennom forenklet fortolling eller noe, men alt det ulovlige lå jo det :P hehe
null problemo
security wizard er flinke til å merke varer med "brevåpner" eller bare "knife" hvis du spør om det. Jeg har fått alle mine mindre lovlige varer gjennom i hvertfall.
Har et par butterflyer liggende, de er kule nok de. Du klarer å flippe den litt rundt etter en halvtime i sofaen mens du ser TV også. Det ser vannskeligere ut enn det det er.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
nice, da satser jeg paa at pakken kommer igjennom det engelske tollvesenet. har savnet aa ha butterfly kniv, kjopte en butterfly kniv i frankrike men den var det noen som tokk naar det var fest
Hvordan gikk det? Vurderer dette selv.
▼ ... over en måned senere ... ▼
du kan kjøpe alt fraq butterly til knuckelbånt, el-guns-stun guns, crossbows trowing knifes, bali swords , springkniver og alt i stavanger
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvor i Stavanger????
Sitat av living he1l Vis innlegg
du kan kjøpe alt fraq butterly til knuckelbånt, el-guns-stun guns, crossbows trowing knifes, bali swords , springkniver og alt i stavanger
Vis hele sitatet...
Ja, det kan man, fordi stavanger er ikke en del av norge, og rammes ikke av det norske lovverket. Man får tak i alt det der, uansett hvor i norge du der, men ikke på lovlig vis. Får tak i det her i tromsø og, både brass knuckles, batonger, springkniver og butterflykniver

Sitat av hva som helst Vis innlegg
Hvor i Stavanger????
Vis hele sitatet...
Hos privatpersoner eller KANSKJE noen av utlendingbodene, har sett 1 gang her i tromsø at dem solgte brass knuckles, noe som fort ble huka inn av politiet. Er ingen plass i norge der du får kjøpt noe av det lovlig, unntaket er vel batong om du har bæretilatelse, noe du garantert ikke har
Sist endret av meitemark; 18. juni 2023 kl. 00:43.
Hvorfor er vi fascinert av ulovlige greier? Prøver selv å få henda i butterfly-kniv og knokejern, nunchakus og shuriken, en batong hadde heller ikke skada (meg).

Kan jo hende du får en gjennom tollen, hvis ikke, prøv å kjøp brukt av personer som har vært i syden
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Hvorfor er vi fascinert av ulovlige greier? Prøver selv å få henda i butterfly-kniv og knokejern, nunchakus og shuriken, en batong hadde heller ikke skada (meg).

Kan jo hende du får en gjennom tollen, hvis ikke, prøv å kjøp brukt av personer som har vært i syden
Vis hele sitatet...
Alt som er ulovlig er jo kult
Kjøp fra Deal Extreme, veldig billig og lett og få igennom tollen. det er ikke helt toppkvalitet, men perfekt som en lære-balisong
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Hvorfor er vi fascinert av ulovlige greier? Prøver selv å få henda i butterfly-kniv og knokejern, nunchakus og shuriken, en batong hadde heller ikke skada (meg).

Kan jo hende du får en gjennom tollen, hvis ikke, prøv å kjøp brukt av personer som har vært i syden
Vis hele sitatet...


Er det lett å få en med seg hjem fra syden? Jeg kjøpte en fordi jeg syntes den var kul, men jeg fant ut at de er ulovlige.. men jeg vil ha den
Sitat av XxYyratsitsepp Vis innlegg
Er det lett å få en med seg hjem fra syden? Jeg kjøpte en fordi jeg syntes den var kul, men jeg fant ut at de er ulovlige.. men jeg vil ha den
Vis hele sitatet...
Pakk shitten i kofferten.
Sjansen for å bli randomly plukka er ganske så liten.
Reiser du alene? Ellers kan det jo være en ide å se om man ikke får skrudd den fraværende og putte knivblad og håndtak delene i forskjellige kofferter. Vurderte å sende min tilbake til Norge på denne måten i posten.
Sitat av moret Vis innlegg
Pakk shitten i kofferten.
Sjansen for å bli randomly plukka er ganske så liten.
Vis hele sitatet...
Lykke til. Har blitt plukket ut til storkontroll 2 ganger på rad på Gardermoen. Full gjennomgang av kofferten og NITID gransning av medisinene mine.
Har lenge hatt lyst på en litt dyrere butterfly kniv og har hatt lyst til og bestille en på nettet fra Finland.
Noen som tror det er god sjanse for å få den igjennom tollen? Og kan jeg få bot vist den blir tatt i tollen?
Har hørt med butikken om de kunne sende kniven i deler, men det var det ikke mulighet for. Litt drit om en kniv som koster 2500kr blir stoppet.
Skaff dere heller en vanlig penn av metall. Er dritkjipt å få noe på rulleblad for noe så lite;( dama ble tatt med kubotan. 3 k i bot. Eventuelt kan dere demontere og sende den i tre deler per post
Sitat av Alge Vis innlegg
Har lenge hatt lyst på en litt dyrere butterfly kniv og har hatt lyst til og bestille en på nettet fra Finland.
Noen som tror det er god sjanse for å få den igjennom tollen? Og kan jeg få bot vist den blir tatt i tollen?
Har hørt med butikken om de kunne sende kniven i deler, men det var det ikke mulighet for. Litt drit om en kniv som koster 2500kr blir stoppet.
Vis hele sitatet...
Ikke noe lurt å ha, da det er forbudt å ha! Loven sier:
Sitat av § 9.Forbud mot våpen eller lignende som ikke faller innenfor våpenloven § 1
Det er forbudt å erverve, eie eller inneha elektrosjokkvåpen, pepperspray og andre selvforsvarsmidler med tilsvarende virkning, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler eller andre gjenstander, spretterter eller andre tilsvarende særlig farlige gjenstander uten aktverdig formål og som fremstår som voldsprodukter.
Vis hele sitatet...
lenke
Og du har da tidligere sagt, at du har vært i klammeri med politiet tidligere, og du har ikke så elegant sagt at du ulovlig bærer av våpen på offentlig sted og bruker ulovlige droger. Jeg vet ikke hvor mye av dette politiet vet om. Men en må se det som mere sannsynlig, at politiet kommer på besøk hos deg (på rassia), enn hos "Hvermannsen". Og finner dem kniven, så kan du kanskje tenke ut resten selv...
Sist endret av aluminiumfluorid; 24. mars 2016 kl. 23:37.
viss du vil ha en lovlig, kan du jo kjøpe en practice balisong,
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Ikke noe lurt å ha, da det er forbudt å ha! Loven sier:
lenke
Og du har da tidligere sagt, at du har vært i klammeri med politiet tidligere, og du har ikke så elegant sagt at du ulovlig bærer av våpen på offentlig sted og bruker ulovlige droger.
Vis hele sitatet...
Ja, huttetu!


Sitat av amdb73 Vis innlegg
Jeg vet ikke hvor mye av dette politiet vet om. Men en må se det som mere sannsynlig, at politiet kommer på besøk hos deg (på rassia), enn hos "Hvermannsen". Og finner dem kniven, så kan du kanskje tenke ut resten selv...
Vis hele sitatet...
Jeg vet allerede hva som skjer om jeg blir tatt med en slik kniv, spørsmålet var om folk har peiling på om det er sannsynlig at den går gjennom tollen eller ikke fra Finland.
Føler butterfly kniv er så ... 90 tallet ? eventuelt 7. klasse på barneskolen
Sist endret av zub_Zer0; 27. mars 2016 kl. 03:39.
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
Føler butterfly kniv er så ... 90 tallet ? eventuelt 7. klasse på barneskolen
Vis hele sitatet...
Var vell rundt 7. 8 klasse jeg fikk min første, har flippet og lekt rundt med de siden den gang. Morsomme greier det der, noen andre som har butterfly flipping som hobby?