Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2992
Jeg har regnet ut gjennomsnittlig snittøkning i et studie (Anvendt Datateknologi ved Oslomet) de siste 10 årene og landet på 1.3.

Akkurat nå er snittt 54.1 og jeg har 55.18 som poeng (Ordinær Kvote). Hvis snittet øker med 1.3 blir det 55.4 og jeg ligger under med ca 0.2 poeng. Har jeg fortsatt en sjans på å komme inn? Vet at snittøkningen kan varierexkanxgå ned ved at det er færre søkere pga f.eks korona eller det kan være at flere vil søke i år. Jeg kommer jo til å konkurrere med andre som har ordinær kvote men lurer på om jeg fortsatt kan komme inn?x

Kontaktet samordnaopptak og de sa de tok inn ca 20 stk fra ventelista i fjor men at det kan variere. Er det stor sjanse at jeg havner i top 5 verstefall top 10 i ventelista hvis jeg er 0.2 poeng under snittet etter at det har økt? (forursatt at det øker med 1.3 poeng)
Dette er nesten umulig for oss å forutse, jeg vil anta at du kommer inn. Sjangsen for at det øker såpass på et år er vell liten, men jeg ville søkt andre plasser også og ikke lagt alle korta på Oslo. Hva med noroff eller Høyskolen kristiania, evt. NTNU men der bruker snittet å være stivt.
Åh, ro ned.