Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2881
Jeg lot datamaskinen min stå ubevoktet i ett rom en kort stund mens jeg stakk ut en liten tur. Det befant seg noen dokumenter på maskina mi som en tulling overførte fra min maskin til hans via minnepinne. Han som gjorde dette, innrømmet å ha gjort det, men nekter å overføre dokumentene tilbake igjen. Han gjorde dette fordi han er sur på meg og vet at jeg trenger det som lå på maskina mi. Vi er uvenner og kommer overhodet ikke overens, så det er umulig å få ham til å gi meg dokumentene frivillig.

Maskina hans som han skryter av at dokumentene ligger på er ikke koblet til internett, angivelig fordi han er redd for å bli hacket og at maskina hans blir til en del av bot-net eller lignende. Så maskina hans blir kun brukt til dataspill og skrive dokumenter som han senere overfører til en annen datamaskin med internett-oppkobling.

Det jeg lurer på er om det er mulig for meg å komme inn på maskina hans når jeg ikke har passordet til maskina hans?
Anmeld ham for tyveri.
prøv å finne ut passordet hans, noe som han liker kansje.. ellers tror jeg du kan andmelde han
Start opp i Linux med boot fra SD- Kort/Minnepinne ? Done deal gjort på et friminutt

Kan jo alltids stjele Harddisken hans vis ikke
Sitat av doffen67 Vis innlegg
Start opp i Linux med boot fra SD- Kort/Minnepinne ? Done deal gjort på et friminutt
Vis hele sitatet...
kan anbefale
Slax
puppylinux
damnsmalllinux

for de tar ikke så stor plass på minnepinne + du får god tilgang til hdd filene men kan kansje være litt vansklig å navigere seg rund i starten
Dere er ikke venner - hvordan skal du få fysisk tilgang til pc`n hans da? Innbrudd?

Gå til politiet og anmeld han for tyveri.
Kan anbefale ophcrack.
Har selv brukt det og funker fjell. Henter ut passordet til Windowsbrukeren. Kan lese mer på nettsiden jeg linket til om hvordan å bruke det samt laste ned.

EDIT: Vil også i farta påpeke at det å bryte seg inn på en annens datamaskin uten tillatelse fra vedkommende er ulovlig uansett hva motivet skulle være.
Sist endret av antring; 10. september 2012 kl. 22:51.
Brukte selv Kon Boot til å komme inn på admin på egen pc da jeg glemte passord. :P
Er ikke gratis lenger nå, men finner det på bukta. Bare last ned og install på USB-Stick med hjelp av UNetbootin. Plugg i penna i pcen hans. Boot opp fra minnepenna og la Kon Boot gjøre jobben sin. Trykk space til får opp en text om at den arbeider. Vent og velg reboot til det operativ systemet som er på pcen. Velg bruker og tada, den spør ikke på passord og logger deg direkte inn på brukeren.

Beklager messy innlegg. Ble skrevet litt i hastverk.
Sist endret av veghov; 10. september 2012 kl. 22:55.
Sitat av antring Vis innlegg
Kan anbefale ophcrack.
Har selv brukt det og funker fjell. Henter ut passordet til Windowsbrukeren. Kan lese mer på nettsiden jeg linket til om hvordan å bruke det samt laste ned.

EDIT: Vil også i farta påpeke at det å bryte seg inn på en annens datamaskin uten tillatelse fra vedkommende er ulovlig uansett hva motivet skulle være.
Vis hele sitatet...
Ophcrack vill ta for lang tid om han begrenset tidsrom til og utføre handlingen. Med mindre han stjeler hele datamaskinen fysisk. Ophcrack virker ikke alltid, Finner ikke mine passord tho. Når det inneholder tegn, tall, store og små bokstaver..

Ville jeg heller lastet ned "Husker ikke navnet nå" Som lar deg fjerne passordet gjennom boot med noen enkle kommandoer. Hjalp en kompis med dette over telefon så kan ikke ver for vanskelig heller. . .
Anmeld det ja!

Personlig så hadde jeg gitt denne personen ei fin sykemelding!
Hvis det viktigste er å få filene tilbake så finnes det programmer som kan gjenopprette slettede filer,
så kan du drite i hele saken for det er tvilsomt om purken gidder å gjøre noe med det. (Nå antar jeg at
dette ikke var bedriftshemmeligheter, men noe ala skolearbeid og private filer.)

Når du har gjenopprettet filene på din egen maskin og vet at de er trygge, så kan du bruke en batteridrill
og lage fine nye hull gjennom vedkomnes maskin, så snart du får sjansen etterpå. Hevnen er søt etc.

Hvis du bare skal forlate pc-en et øyeblikk, bruk windowstast + "L" for å låse maskinen.
Ingen programmer blir stoppet, den blir bare låst, og når du taster brukernavn og passord så
kommer du rett inn slik det var, før du låste.
Sitat av doffen67 Vis innlegg
Ophcrack vill ta for lang tid om han begrenset tidsrom til og utføre handlingen. Med mindre han stjeler hele datamaskinen fysisk. Ophcrack virker ikke alltid, Finner ikke mine passord tho. Når det inneholder tegn, tall, store og små bokstaver..

Ville jeg heller lastet ned "Husker ikke navnet nå" Som lar deg fjerne passordet gjennom boot med noen enkle kommandoer. Hjalp en kompis med dette over telefon så kan ikke ver for vanskelig heller. . .
Vis hele sitatet...
Mener du Hirens boot CD?
Det jeg ville gjort, er å skambanke vedkommende og ta minnepennen, for så og knekke den framfor øynene hans etter du har fått dokumentene.

Fy faen for en drittsekk, kjenner jeg vrir meg i sinne av din situasjon.
Sitat av Wilyes Vis innlegg
Mener du Hirens boot CD?
Vis hele sitatet...
Tror Doffen tenker på http://kon-boot.com/

Har testa den, ... funker skremmende bra der den funker ... kanskje for bra
Enten får du ta "saken" i egene hender.....
Gripetak rudt ballene funker for å sette ulydige bikjer på plass. Hørt det funker på drittsekker også..
Smerten du påfører han er mye verre en slag og spark, men ikke klem så hart at du gir han varige fysiske skader, bare psykisk.. Fordelen med et slikt grep, er at han ikke tør slå, vri eller stikke av, siden en veldig vital del av han sitter i klemma. Tror 99.9% av "ofrene" blir veldig sammarbeids villig..

eller...

Regner med dette skjedde på en skole og ikke arbeidsplass...
Kontakt lærer/rektor og forklar dem saken.. Er det jobb, gå til sjefen/bedrifts leder.
Utviselse/sparken funker vel fint det også..

Men ikke gjør begge deler. Spesielt ikke i den rekkefølgen..
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Tror Doffen tenker på http://kon-boot.com/

Har testa den, ... funker skremmende bra der den funker ... kanskje for bra
Vis hele sitatet...
Kan stemme
Hirens BootCD har Kon Boot.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Ta en snakk med han, forklar hvordan det ligger an osv. Ikke vits å lage masse styr ut av dette, man må være såpass voksen at man kan snakke med hverandre og oppføre seg rasjonelt selv om dere ikke liker hverandre.
Du sier til han at du blir å anmelde han om du ikke får dokumentene tilbake, rett og slett.
Ingen vits å gjøre seg selv til kjeltring pga. noen dokumenter, selv om det frister.

Svarer han ikke, ringer du politiet.
sikkert på at det er tekstdokumenter og ikke bilder? nok OT..
en annen ting som er fint å vite hvis du vil ha hjelp er hva maskin det er (laptop?) og hva OS han kjører.
Skrue, det spiller vel mindre rolle hvilket OS og hvilken type pc?
Tror du får lest filene med LivdCd på minnepinne både på linux og windows sålenge diskene ikke er kryptert og det er jo slett ikke alle som krypterer diskene.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Skrue, det spiller vel mindre rolle hvilket OS og hvilken type pc?
Tror du får lest filene med LivdCd på minnepinne både på linux og windows sålenge diskene ikke er kryptert og det er jo slett ikke alle som krypterer diskene.
Vis hele sitatet...
Ja, for idioten har ikke internett på maskinen ts er ute etter siden han virker å være paranoid. Hvis han har linux på den maskinen har han hatt ett valg under installasjon for å kryptere /home, og da hjelper ingen systemer som kan lastes inn i ram. Hvis han bruker windows.. da er det garantert muligheter.
Sitat av Solaced Vis innlegg
Hirens BootCD har Kon Boot.
Vis hele sitatet...
Gratis versjonen av den ja, men den har sine begrensinger, td. ikke støtte for 64bits OS osv.

Den jeg linket til gruser nok gratis versjonen.

Men Kon Boot fungerer ikke på alle maskiner & HK, td. HK med EFI bios, og i enkelte tilfeller så plassen i BIOS for liten til at Kon Boot kan gjøre en Kernel mod, og derfor er Kon Boot ukompatibel med noen HK.
Du kan alltids prøve å smadre pcen hans med en slegge. Om dette ikke er mulig ville jeg anbefalt Kon-Boot.
Sitat av Skrue Vis innlegg
Ja, for idioten har ikke internett på maskinen ts er ute etter siden han virker å være paranoid. Hvis han har linux på den maskinen har han hatt ett valg under installasjon for å kryptere /home, og da hjelper ingen systemer som kan lastes inn i ram. Hvis han bruker windows.. da er det garantert muligheter.
Vis hele sitatet...

Hehe du har jo rett. Men det kan jo være greit å sjekke. Tar jo null tid å boote opp fra minnepinne. Kan jo være at han ikke har kryptert og da er det jo bare å forsyne seg.

Er det en stasjonær så kan han jo bruke hw keylogger til å snappe opp pwd.
Mener de koster under hundrelappen. Men fra en laptop vil det jo avsløres umiddelbart at det stikker ut en ekstra dings.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Fishface Vis innlegg
Det jeg lurer på er om det er mulig for meg å komme inn på maskina hans når jeg ikke har passordet til maskina hans?
Vis hele sitatet...
Last ned OPH Crack Live DVD og brenn til CD/DVD, start opp med den. Hvis passordet kan knekkes bør den knekke det ganske raskt.

Fordi den bruker rainbow tables kan ekle passord knekkes på 10 min.

http://ophcrack.sourceforge.net/
Parkettetterligning
Sitat av Wilyes Vis innlegg
Mener du Hirens boot CD?
Vis hele sitatet...
Har selv prøvd trinity resvue kit funker veldig rask og bra, du kommer inn og sletter passordet. Men prøv det på egen maskin først for å øve deg is du vil spare tid.