Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2497
Hei!

Tenker på å fikse en boks til min bestemor slik at hun kanskje kunne fått sansen for netflix, NRK nettTV eller noe. Noen som har tanker om hva slags enhet som vil være den enkleste i bruk? Norsk tekst er en selvfølge!

Har lest på reddit at Roku stick skal være utrolig enkel å bruke, den har også netflix knapp. Men virker ikke som at den selges i norge, og da regner jeg med at den ikke er å få med norsk språk heller.
Har du vurdert smart-TV? Der har fjernkontrollen en egen Netflix-knapp og er ikke avhengig av noe annet enn tilgang til internet, stort enklere tror jeg ikke du får det.
Sist endret av Veggen; 25. september 2018 kl. 11:58.
Smart tv ville jeg gått for, noen med egen netflix knapp, + at du kan alste ned apper, men kan jo bli litt frusrerende for bestemor å bla
Jeg ville ha satset på en Apple TV, så enkel at selv min mor nesten klarer å bruke den, og bestemoren din er garantert mer kompetent enn henne. Har aldri vært borti en TV av noe slag med intuitivt brukergrensesnitt, og hun har vel sikkert et apparat fra før av som hun er komfortabel med.
Smart-TV er noe drit. Kjøpe Apple TV. De er enkle og intuitive for store og små.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Hmm, har hun smarttelefon? Hvis hun benytter Android kan Chromecast vere enklere å styre enn apple TV.
"Øko-Terrorist"
Kjøpte Apple tv til mine foreldre på 74 og 77. De har ikke hatt noe særlig problemer med bruk av den etter et par runder med opplæring i begynnelsen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Telefonen hennes er nok ikke så voldsomt smart nei. Men hun får nå til å ringe å sende meldinger ihvertfall.
Mange TVer har netflix knapp ja! Men personlig synes jeg alle operativsystemene er tungvinte i bruk! Apple TV har jeg aldri prøvd selv, men ser flere som skryter av at det er veldig enkelt! Kanskje det blir en sånn boks under treet i år da