Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1432
har politiet mulighet og lov til å sjekke loggen din hva du har sett på internett mens du har vært på feks et bibiliotek, ungdomsklubb, internetcafe ETC?
Den undervurderte
Det er jo offentlig informasjon :P
hva vil det si da

når jeg sitter logga inn på bibliotekets pc, kan da politiet lese emailen min, se alt jeg skriver og se hvilke sider jeg går inn på da?
ALT? og de gjør dette om de har misstanke, de må jo hvertfall måtte hvite hvilket bibliotek jeg går til da isåfall? og er det bare når jeg logger inn med min egen utleier-kort kode de har oversikten, eller når jeg er på gjestebruk kontoer også?
Sist endret av 125367468864; 8. mai 2014 kl. 15:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Paranoid much?

Folk KAN se hva du gjør, men om de gjør det er en helt annen sak.
Sitat av 125367468864 Vis innlegg
hva vil det si da

når jeg sitter logga inn på bibliotekets pc, kan da politiet lese emailen min, se alt jeg skriver og se hvilke sider jeg går inn på da?
ALT? og de gjør dette om de har misstanke, de må jo hvertfall måtte hvite hvilket bibliotek jeg går til da isåfall? og er det bare når jeg logger inn med min egen utleier-kort kode de har oversikten, eller når jeg er på gjestebruk kontoer også?
Vis hele sitatet...
Om du logget ut fra din mail kan dem ikke se din mail, kan heller ikke se hva du skriver med mindre det er en keylogger eller lignende på maskinen du brukte. Nettsidene vises i loggen på nettleseren.
er ikke paranoid, det er jo selvfølgelig "personer" rundt alltid og det vet jeg ellers hadde jeg jeg jo ikke vært der
men kan politiet ved mistanke kontakte personale å be om å se loggen etter min bruk på pcen?
eller feks fortelle personalet: hvis han der går inn på de og de sidene, si ifra til oss?

eller om de evventuelt sitter i nærheten og filmer hva jeg driver med, føler meg forfølget hele tiden
Sist endret av 125367468864; 8. mai 2014 kl. 15:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
her må du bli realistisk, Politiet kommer ikke med en gang, de må først få en anmeldelse på misbruk \ herverk mot Internett fra bibliotekets ip, deretter starter de en etterforskning hvor de sjekker logger og finner ut at maskin x er brukt på tidspunkt y, og at bruker abc var pålegget på den da. så avhør ++++

eneste som skal ha tilgang til å se hva som foregår på maskinen er sysadmin \ nettverkadmin i realtime, men dette er tidkrevende og blir ikke gjort uten veldig sterk mistanke om noe, da de har bedre ting å bruke tia si på
okay, mitt siste spørsmål er da, hvor ofte er det politet skygger etter noen å spaner på dem i lang tid uten at jeg gjør noe spessielt når dem ser meg? jeg er veldig obs å ser alt som er rundt uansett,
kansje jeg er drittparanoid, jeg dro hjem for 3 uker siden fra en fest å kasta alt dopet mitt i en juicebox som jeg helte ut av vindu, var skikkelig heftig rusa på et veldig sterkt RC stimulant..etter den kvelden føler jeg noen er etter meg/bak meg å skal se hvor jeg går å gjør... føler det ut som...

og hvis det er så at politiet skal ha tak i noen, spaner de virkelig så jævlig lenge før de slår til??? jeg er også rusa på meth crystaler fra i går natt sammen med vandlig speed så derfor kommer disse normale paranoia spørsmålene sorry
Sist endret av 125367468864; 8. mai 2014 kl. 18:54.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av 125367468864 Vis innlegg
okay, mitt siste spørsmål er da, hvor ofte er det politet skygger etter noen å spaner på dem i lang tid uten at jeg gjør noe spessielt når dem ser meg? jeg er veldig obs å ser alt som er rundt uansett,
Vis hele sitatet...
Med mindre du driv omfattande kriminalitet blir du ikkje spana på. Det er fantastisk ressurskrevjande, og kun gunstig om politiet er overtydde om at det er einaste måten å hekte deg for noko som er vesentleg større enn dei kan få ved å bare lempe deg stilt og rolig inn i politibilen og ransake deg og bopælen din.
Sitter du på den kafèen 24/7? :P Har de en grunn til å gjøre det ja? Du må gjøre/ha gjort noe ganske grovt om de skal gidde å bruke så mye ressurser på deg.
De aller fleste plasser med maskiner tilgjengelig for bruk logger ikke noe som helst. Ikke bare er det sannsynligvis ulovlig, det er også upraktisk. Det mest praktiske er å ha software (Skanix Illusion, moonscape, etc) eller hardware på maskinen som sørger for å stille den tilbake etter restart eller når session går ut. Da slipper man rot på maskinene eller at noen legger igjen en eller annen fil med personopplysninger. Eller glemmer å logge ut av facebook eller epost. Da forsvinner alle logger lokalt på maskinen også.

Selvfølgelig vil det være noen steder der kunnskapen til å legge inn slik software ikke er tilgjengelig eller at kostnaden blir for stor, men generelt er det mer normen å ha slikt enn ikke. Det gjør det nemlig veldig enkelt for de som drifter det å holde orden på maskinene. Så fra den lokale maskin du bruker er det neppe sannsynlig at de får hentet ut noe. Og om du skulle være på et sted der det IKKE er slike funksjoner, så burde du heller være redd for andre enn politiet, for det kan ligge alskens spyware og keyloggere igjen fra andre brukere.
slapp helt av, ta ting rolig og prøv å trekk pusten dypt, mest sansynlig er ingen etter deg og paranoiaen kommer av hva du har tatt.

du skal ha vært inblandet i noe temmelig alvorlig for at politiet skal gå igjennom retts-systemet for å få en rettkjennelse for å overvåke hva du driver med, sansynligheten for at noen følger etter deg og filmer/tar bilder av deg er også utrooolig liten, du er ikke så viktig
Sist endret av Roflcoptr; 8. mai 2014 kl. 21:02.